Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik gebruik ook canva en heb tegenwoordig ook maar een foto. Ik ben daar eigenlijk tegen maar ‘het hoort er tegenwoordig bij’ geloof ik.

1 like

Ahhh wat goed! Gefeliciteerd!

@Monstertruck Je kan ook altijd op Etsy voor 2 of 3 euro (of meer) een template kopen van iemand en dan gewoon aanpassen met je eigen gegevens

1 like

Ik gebruik Word waar het niet voor bedoeld is en kan daarmee best leuke dingen maken. Ik wil je wel mijn cv sturen als je wat inspiratie kunt gebruiken? Ik denk trouwens dat Canva wat minder gepruts is, maar ik vind het wel chill dat ik gewoon een documentje kan openen, aanpassen en opnieuw opslaan als pdf.

1 like

Ik gebruik zelf indesign ervoor! Werkt veel fijner dan canva of word, maar vergt wat oefening en het programma is niet gratis. Krijg wel altijd leuke opmerkingen over mijn cv opmaak!

1 like

Ik kreeg tijdens een gesprek de opmerking dat er geen duidelijk doel/duidelijke route uit mijn CV naar voren komt… Vond ik een lastige/aparte opmerking. Zou dat juist zijn geweest enthousiasme voor de functie eruit te krijgen?

Enthousiasme, of in ieder geval een idee te krijgen dat je weet wat je wil op de langere termijn? Is giswerk natuurlijk.

Zijn het naar jouw idee ook allemaal verschillende banen/richtingen op je cv? Ik denk dat dat verder helemaal niet erg hoeft te zijn. Waarschijnlijk waren ze benieuwd wat de reden erachter was ofzo?

Ik had de afgelopen weken een tijdelijke baan, die nu alweer is afgelopen. Het solliciteren had ik daardoor laten versloffen. Vandaag meteen vier brieven verzonden en één uitnodiging gekregen voor een gesprek - n.a.v. een brief die ik voor het weekend had verzonden. Ik heb er wat vaart achter gezet, omdat ik gewoon graag weer aan de slag wil.

(Ik heb mijn vorige baan opgezegd om te gaan samenwonen.)

1 like

Wat goed, zo veel tempo.

En over geen lijn in je cv, wow, dat geldt toch voor veel mensen? Ik heb oprecht gedacht ‘nou, dan doe ik deze studie wel, lala’

1 like

Is er nog iemand op zoek naar een baan in Tilburg? Parttime of fulltime, geen diplomas vereist, managementfunctie. Je kan PMen voor meer info!

Ik heb dinsdagochtend een sollicitatiegesprek. Het betreft de 2e en tevens laatste ronde. Ik had een heel positief gevoel gevoel na het 1e gesprek en de werkgever belde mij al terug na 1 dag terwijl er nog meerdere kandidaten zijn.

Echter heb ik momenteel een functie die totaal niet flexibel is. Er wordt van mij verwacht dat ik elke dag om half 9 aanwezig ben voor de eerste vergadering. Vorige week (eerste sollicitatiegesprek) heb ik al ‘gelogen’ dat ik naar de dokter moest. Zouden jullie dit weer doen? Ik mag niet onverwacht vrij nemen op maandag voor de dag er na…

Anders zeg je toch dat hetgeen waarvoor je vorige week naar de “dokter” moest nog niet helemaal weg is en je na een week terug moest komen? Succes alvast met je sollicitatie!

Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie die van 9 tot half 1 duurt én ik moet van tevoren online competentietesten maken. Klinkt als een onmogelijke opgave om daar uberhaupt doorheen te komen, haha. Ik heb ook geen idee wat ik kan verwachten in die 3,5 uur.

O wauw, wat een tijdsinvestering ook. Succes in elk geval!

Ik was laatst weer afgewezen, maar ik houd moed. Mijn tijd komt :slight_smile:

1 like

Na 3 weken wachten op een mogelijk 2e gesprek ben ik afgewezen want ze hadden iemand via hun eigen netwerk gevonden met meer ervaring (ipv ik via een detacheringsbureau). Echt kut dat ik zo lang heb moeten wachten op niks.
Vanmorgen wel weer een nieuw gesprek bij een ander bedrijf en dat ging ook wel goed, alleen had ik soms het idee dat ze niet zo goed wisten wat ze moesten vragen. Dus hoop dat ik mezelf alsnog goed heb kunnen presenteren.

Ik probeer altijd maar te denken dat het universum gewoon een veel betere baan voor me in het vooruitzicht heeft.

4 likes

Ja, inderdaad! Het scheelt dat ik op wat kleine klusjes na werkloos ben, dus ik heb nu tijd. Stel dat je solliciteert naast je fulltime baan, dan is dit amper te doen.

Aah, balen dat je afgewezen bent. Ik hou ook moed, maar ik merk wel dat iedere afwijzing toch stiekem een klein beetje rotter wordt. Gelukkig hoeft er maar één geschikte baan voorbij te komen.

@Alpacamybags Stom dat je zo lang hebt moeten wachten op niets. Ik hoop dat er snel een leukere baan voorbij komt voor je. Ik had laatst ook zo’n gesprek waarin ze heel weinig vragen hadden, best lastig is dat. Hopelijk heb je toch een goed beeld van jezelf gegeven.

1 like

Ik heb vanmorgen een sollicitatie gedaan en mag maandag gelijk op gesprek komen! Ben benieuwd. Het is mijn eerste ‘echte’ sollicitatie, dus weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten.

4 likes

Ik heb vandaag een super leuk 2e sollicitatiegesprek gehad en ben 2 uur later gebeld dat ze me willen hebben!
Ze hebben vanavond een mail gestuurd met het aanbod en ik wil (voor het eerst in m’n leven) over het salaris gaan onderhandelen.
Ze bieden 2500 bruto. Hoe ver ga je daar overheen? Ik zat te denken aan 2800? Om daarna uit te komen op 2600/2700? Het is een junior functie en ik heb dus niet veel werkervaring maar mijn opleiding is hoger dan gevraagd in de vacature (wo vs hbo).

5 likes

Ahhhh wat goed dat het goed gegaan is!! Was je dag gisteren toch niet zo vreselijk als je verwacht had. Fijn ook dat ze je meteen belden!

Heb zelf geen ervaring met loononderhandelingen, dus geen idee maar 2800 lijkt me een goed beginpunt.

Misschien heb je hier niks meer aan maar wellicht dan voor anderen: het schijnt het beste te zijn om een smoes te verzinnen en die steeds te gebruiken (zoals bijv. iets waarvoor je vaker naar de dokter moet) dan steeds losse smoesjes (dokter, tandarts, zieke oma.)
Als jij zegt dat je naar de dokter moet mogen ze overigens niet eens vragen waarom.

2 likes