Had onlangs een gesprek, helaas niet geworden. Ze hadden geen feedback voor me. Kreeg nu ineens een uitnodiging voor arbeidsvoorwaardengesprek. Bleek dat ze de verkeerde naam hadden doorgegeven aan P&O. Vind dit niet zo netjes.
*misschien haal ik het straks nog weg
Ik zou zelf inzetten op een gebeurtenis in je omgeving. Dat je van dichtbij hebt kunnen zien wat voor effecten discriminatie heeft op een persoon. Ik zou ook eerlijk zijn dat je dat zelf niet hebt meegemaakt (daar komen ze ook snelgenoeg achter) maar dat het je zo aangrijpt dat je je hard wil maken voor iedereen die daar wel last van heeft. Op deze manier kan je concrete voorbeelden laten zien.
Dat is inderdaad een slordige fout. Het blijft mensenwerk natuurlijk, maar wel een beetje kut als je afgewezen bent.
Mijn contract loopt af per 31-08. Bij mijn werkgever voel ik me helemaal op mijn plek, maar de functie past echt niet bij me. Dit heb ik ook besproken. Nu moet ik voor het eind van mijn contract een nieuwe plek binnen het bedrijf vinden, want ze gaan me natuurlijk geen nieuw contract bieden voor de huidige functie waar ik niet in verder wil.
Deze week heb ik intern gesolliciteerd bij een ander team. Ik vond het echt een leuk gesprek, en de rol is wel een beetje mijn droombaan. Waarschijnlijk krijg ik vrijdag al de terugkoppeling, ik vind het zo spannend
Op welke websites kijken jullie voor vacatures? Ik ben aan het rondkijken, haal niet meer voldoening uit mijn huidige baanā¦ heb het idee dat er weinig vacatures online komen ivm de zomervakantie.
Ligt er nogal aan in welke sector je zoekt? Ik vermijd zelf die gigavacaturebanken als indeed enzo maar kijk wat gerichter op verschillende plekken die bij mijn sector passen.
Ik kijk op verschillende plekken: zoals Indeed en LinkedIn, maar daarnaast ook op websites die gericht zijn op mijn branche en de websites van bedrijven waar ik graag zou willen werken.
Dat is mijn grootste probleem eigenlijkā¦ heb een brede studie gedaan met verschillende mogelijkhedenā¦ wil weg uit mān huidige branche en zou niet weten wat ik wel zou willen haha. Zal indeed inderdaad maar wat vaker gaan checken, thanks!
Ik heb 4 weken geleden gesolliciteerd op een functie. Door de zomerperiode heb ik pas afgelopen vrijdag een terugkoppeling gekregen dat ze al meerdere gesprekken gehad hebben. Echter vonden ze mijn profiel passend voor een andere functie (als project manager) en willen ze me graag daarvoor uitnodigen.
Ik vind dit behoorlijk spannend omdat het gaat om een āmanagerstitelā terwijl het takenpakket vrijwel identiek is aan de funtie die ik nu bekleedā¦ Hopelijk snel op gesprek!
Ik vind LinkedIn wel fijn!
Nederlands bedrijf, maar vacature is in het Engels en Nederlands spreken is geen vereiste. Moet mijn CV en brief dan ook in het Engels? Vooral cv omzetten is echt wel wat werk
Ik zou dat wel doen, kennelijk is Engels spreken en schrijven dan belangrijk. En wie weet heb je later nog wat aan een Engels cv? (Hoop het niet natuurlijk voor je, en dat je de baan krijgt)
Ik zou ook Engels doen, want zou bang zijn om te solliciteren bij iemand die geen of beperkt Nederlands spreekt.
Ahhh, thanks! Zag alleen al dat er op LinkedIn 98 sollicitanten waren, dus mini kans dat ik het word, maar dan maar doen ja. In mijn sector komt het bijna nooit voor dat de voertaal Engels is.
Die linkedin teller is niet zo betrouwbaar hoor.
Heeft niet zoveel te maken met je eigenlijke vraag, maar ik wilde het toch even zeggen! Als je zelf nu op LinkedIn op de solliciteren knop klikt, word je doorgelinkt naar een solliciterenbij website oid, en los van wat je daar doet, heeft die linkedin teller er waarschijnlijk weer een tellerpuntje bij gekregen.
Ik ben in juli afgestudeerd en ben nu op zoek naar een baan. De studie die ik heb gedaan richt zich op 1 specifiek deel van de gezondheidszorg. In principe is er dus maar 1 functie die uit zou kunnen voeren (even vaag ivm herkenbaarheid). Nu is het probleem dat er praktisch geen vacatures voor deze functie zijn in het gebied waar ik woon. Ben best bereid om te reizen, maar 1 1/2 uur is wel echt de max en in die straal zijn er dus ook nauwelijks vacaturesā¦
Ik wil ook wel iets anders doen dan hetgeen waar ik een diploma voor heb, maar ik heb dus geen idee wat ik kan doen met een willekeurig HBO diploma? Heeft iemand misschien ervaring of tips? Heb namelijk wel dringend een inkomen nodigā¦
Hoe lang is jullie motivatiebrief ongeveer? Ik zit nu op anderhalf A4-tje en ben opeens bang dat dat te lang is!
Ik hou zelf altijd max 1 A4 aanā¦
Max 1 a4 hou ik aan. Heb er ook altijd moeite mee maar alles daarboven probeer ik toch echt te schrappen.
Ja dat is wel lang ja. Is het alleen maar tekst, of zitten daar ook de adresgegevens bij?