Nog geen uur geleden gesolliciteerd en nu al ongeduldig haha. Ik wil zo graag überhaupt op gesprek mogen komen.
Oh dit gevoel ken ik, maar soms kan het zo lang duren.
Ze hadden vandaag terug gebeld, maar ik had hem gemist en toen (een kwartier later) was ze niet meer bereikbaar. Zo jammer haha nu nog een weekend wachten.
Ik had precies hetzelfde, zo irritant dat je dan net dat telefoontje mist.
Ja he, echt heel irritant haha
Ik heb het tweede gesprek gehad en werd ‘s avonds meteen gebeld dat ze me de baan aanbieden volgende week arbeidsvoorwaarden gesprek!
Ging net niet zo goed. Ik heb er moeite mee als een gesprek heel serieus blijft (wat natuurlijk wel zo gebruikelijk is), maar dan kom ik moeilijker uit mijn woorden en ervaar ik meer spanning. Ik voelde me gewoon ontzettend onzeker. En als extraatje kan ik er dan de raarste dingen uit floepen.
Maar goed, laatste keer was alweer een tijdje geleden.
Jammer! Maar misschien vonden zij het wel goed gaan en denk je te negatief. Wanneer laten ze iets weten?
En het is sowieso goed dat je het hebt gedaan, is die eerste spanning misschien wat uit de lucht voor de volgende keer.
Ik heb ergens gesolliciteerd en ben net gebeld en moet wat data mailen dat ik op gesprek kan komen. Hoe open je dan die mail? En wat zet je in het onderwerp? Ik dacht gewoon aan
Hoi (het is informeel) naam…
Naar aanleiding van ons telefoongesprek hier een aantal data dat ik beschikbaar ben voor x
Ofzo? En wat in het onderwerp?
Haha beetje lame maar ik wil een goede indruk achterlaten en heb geen idee
Ik zou wel gewoon beginnen met 'beste naam persoon ’
Die zin erna lijkt mij prima. Het onderwerp zou ik iets doen van ‘beschikbaarheid gesprek’ zoiets?
"Beste …,
Bedankt voor ons leuke gesprek! Ik had je beloofd een aantal data door te geven. Komen ze: "
Of "Hieronder vind je de data waarop ik zou kunnen voor ons gesprek.
…maandag…
Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten! "
(Als het informeel is dan, hè)
Ah top!!! Dankjewel!!
Als ze je écht willen, mogen ze ook wel een beetje moeite voor je doen. Enneeee, een nieuwe baan is eigenlijk altijd een beetje rouwen en die twijfel en internal struggle hoort er 100% bij. En het feit dat je als fantaseert over later op kunnen starten, zegt wel wat. Een goede reistijd en daarbij de extra vrije tijd is zó belangrijk. Wordt nog wel eens onderschat, is mijn idee.
Wat leuk! Gefeliciteerd.
Trouwens over dat arbeidsvoorwaardengesprek; ik heb ook net een nieuwe baan en ging er ook sowieso flink op vooruit qua salaris (omdat de functie al anders ingeschaald was), maar heb er alsnog een flink bedrag bovenop kunnen krijgen, dus bedenk je goed wat je wilt (en of het redelijk is natuurlijk), want wellicht is het gewoon mogelijk!
Wat goed gedaan, heel fijn!
Tips voor het arbeidsvoorwaarden gesprek bedoel je? Of wat mis ik?
Ha ja, nou ik heb goed nagedacht over een ‘redelijk’ bedrag, waarvan ik dus ook duidelijk kon uitleggen waarom ik het redelijk vond.
Mijn nieuwe baan stond al ingeschaald in een functiegroep, dus er zat alleen speling qua aantal treden. Wilde eerst hoog inzetten zodat we ergens in het midden uit kwamen, maar toen toch voor de andere tactiek gekozen.
Dus ik heb hen duidelijk de verschillen in verantwoordelijkheden mbt huidige en nieuwe functie uitgelegd en mijn kwaliteiten benoemd. En aan de hand daarvan uitgelegd welke trede ik gepast vond. En dat werkte!
Aub niet quoten
Ik ben bezig met een sollicitatiebrief bij een stichting die zich inzet voor gelijke behandeling. Het is de bedoeling dat ik in de brief concreet omschrijf wat mijn affiniteit is met dit thema. Maar in alle eerlijkheid weet ik gewoon niet hoe ik dat echt goed kan verwoorden. Ik heb zelf nog nooit direct met discriminatie te maken gehad, maar de functie op zich past heel goed bij mijn studie en interesses. En daarbij ben ik natuurlijk van mening dat iedereen gelijk behandeld moet worden, maar lekker vaag om dat er zo in te zetten. Klinkt echt enorm suf als ik niet concreet kan benoemen waarom ik dat zo vind. Ben totaal inspiratieloos… iemand een idee?
@zora misschien Iets aansnijden wat actueel is m.b.t. gelijke behandeling en dat in je brief gebruiken, + hoe jij daar zelf overdenkt en dan misschien je studie erbij betrekken?