Ik zie bijna geen vacatures dus wilde mijn cv rondsturen. Nu wilde ik dat zo doen, maar ineens vroeg ik me af of dat niet raar is om dat nog op vrijdag avond te doen?
Heb je het nog gedaan? Ik zou het gewoon doen hoor, zegt toch niks over je? En denk niet dat ze daar op letten of naar kijken
Nee, zat iets te lekker op de bank . Maar heb vanavond geen plannen dus ga het wel doen!
Natuurlijk gaat ze je niet voordragen als ze denkt dat je geen kans maakt, dat zou haar ook niet echt in een goed daglicht stellen. Lijkt me dus juist een bevestiging dat je geschikt bent voor de functie, geen reden om zenuwachtig(er) te worden. Youāve got this!
Ik kan niet slapen blijf maar lijstjes maken met mijn sterke en zwakke punten e.d.
Ik heb aanstaande donderdag een tweede gesprek, maar vraag me af in hoeverre ik dat nog kan voorbereiden? Hoe doen jullie dat?
Het is namelijk een gesprek met dezelfde personen en naar mijn mening is er qua vragen etc best veel gezegd tijdens het eerste gesprekā¦ dus ik zit me een beetje af te vragen hoe ik dit kan voorbereiden. Iemand tips? Of ervaringen?
Weet je waar het tweede gesprek voor bedoeld is? Het kan namelijk echt van alles inhouden (ook afhankelijk van hoeveel rondes er zijn). Soms is het een gesprek over salaris en arbeidsvoorwaarden en dergelijke, soms is het eerste gesprek meer om je te leren kennen en het tweede gesprek meer vakinhoudelijk. Als je het niet weet kan het denk ik geen kwaad om het gewoon te vragen.
Het tweede gesprek is meteen het laatste gesprek. Ik ben samen met nog Ć©Ć©n andere persoon āin de raceā. Ze gaven aan dat het tweede gesprek voornamelijk bedoeld was om zelf nog even goed na te kunnen denken over de functie en het bedrijf (adhv wat besproken was tijdens het eerste gesprek), zodat je er nog over door kunt praten en vragen stellenā¦
Ik heb gehoord dat mijn contract waarschijnlijk niet verlengd gaat worden. Ligt niet aan mij en mijn kunnen, maar aan procedures binnen het bedrijf. Echt zo balen! Ik heb helemaal geen zin om weer die sollicitatie procedure in te moeten en te moeten bedenken wat mān sterke en zwakke punten zijnā¦ ik ben gewoon niet goed in mezelf verkopen
-weg-
Ik denk dat je vooral moet nagaan waarom je in eerste instantie op die baan had gesolliciteerd. Je gaat niet solliciteren als je 100% tevreden bent lijkt me.
Solliciteren kan altijd natuurlijk, zelfs als je nu best tevreden bent. Je hebt er destijds niet voor niets gesolliciteerd, Misschien ben je na het gesprek overtuigd. Of niet, of je wordt niet gekozen, maar dan weet je dat ook. Bij mij zou anders de twijfel blijven of ik geen kans heb laten lopen. Er blanco in proberen te gaan is een goed voornemen. Veel succes alvast!
In Nederland kun je als PhD elke maand beginnen en wellicht hebben ze het naar september verplaatst, omdat meer kandidaten niet in augustus kunnen?
Mag op gesprek komen bij een bedrijf. In de vacature stond als eis een rijbewijs, maar dat heb ik niet, en dit heb ik niet in mijn brief vermeld. Omdat ik vind dat je ook gewoon moet solliciteren als je niet aan alle eisen voldoet, heb ik er op gereageerd. Geen idee of dit slim was, maar de baan leek me gewoon erg leuk. Hebben jullie misschien tips voor hoe ik hier mee kan omgaan als het gesprek over het gebrek aan een rijbewijs gaat?
Heb je, gezien de functie, een idee waarvoor het rijbewijs nodig is? Als het bijvoorbeeld thuiszorg is waarbij je in een auto van de zorginstelling naar verschillende cliĆ«nten moet rijden, geef ik het weinig kans dat ze je niet hierop afwijzen. Als het puur voor woon- werk verkeer is en jij hebt een andere, prima manier om daar te komen, dan is het wellicht niet zoān punt.
Ik zou me dus voorbereiden op basis van de vraag waarom het rijbewijs nodig is, dus alvast bedenken hoe je e.e.a. dan zonder rijbewijs zou doen zonder dat dat voor hun een probleem is.
Goed punt. Het gaat om het houden van interviews, die per telefoon maar ook op locatie kunnen worden gehouden. Denk eerlijk gezegd nu ook dat het dan weinig kans heeft. Kan wel voorstellen dat ik dan het OV pak, of de fiets mits het in de buurt is
Ik heb een leuke tijdelijke vacature gezien, maar de functie gaat natuurlijk precies van start in de week waarin mijn vakantie gepland (reeds geboekt) staatā¦ Hoe pak ik dat aan? In de e-mail alvast vermelden of pas in een eventueel gesprek? Ik ben bang dat een latere start extra vervelend is voor het bedrijf, omdat de functie āmaarā 5 maanden duurt.
Ik zou het pas vermelden op het gesprek zelf. Ze kunnen daarna nog altijd beslissen of dat al dan niet een issue voor hen is, maar dan heb je tenminste al eens de kans gehad om jezelf in person te tonen.
Even bellen om te checken hoe hard deze eis is.
Ik vind het zĆ³ kut om te wachten tot je wordt teruggebeld. Het gesprek ging goed maar hoe langer het duurt, hoe meer je begint te twijfelen.