Sollicitatietopic #2

Ik heb een heel leuk eerste gesprek gehad bij een bedrijf, alleen werd ik tijdens dat gesprek een beetje overvallen door de vraag over mijn salarisindicatie. Ik had me hier nog niet op voorbereid, ik heb toen een bedrag geroepen op basis van wat ik nu verdien, maar achteraf gezien is dat natuurlijk niet zo slim mbt onderhandeling. Nu wordt me nogmaals mijn salarisindicatie gevraagd per mail, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit per mail moet aanpakken. Noem ik een bedrag, een range of juist dat ik het hier in een gesprek over wil hebben? Als iemand tips heeft, heel graag! :blush:

Nee, ik heb 'm eind van de middag! (hoorde het ook pas gisterenmiddag, dus had ook een korte voorbereidingstijd) Ik heb inderdaad een heel document gemaakt met antwoorden op de vragen, waarvan ik die vragen die jij hier hebt opgesteld ook heb gemaakt! Ben alleen bang dat er toch een verrassende vraag gaat zijn waar ik 1, 2, 3 geen antwoord op ga weten


Ik zou een bedrag noemen dat hoger is dan jouw realistische salariswens. Ik zou ook meteen de vraag terugstellen en ook peilen wat de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn

1 like

Ja @Mila dit zou ik ook doen, maar dan iets zeggen als ‘Mijn salariswens is X, maar dat hangt natuurlijk ook af van de secundaire arbeidsvoorwaarden’. Mochten die dan tegenvallen, dan heb je voor jezelf ruimte ingebouwd om nog eens over het salaris te onderhandelen.


Ik zou eind vorige week/begin deze week horen of ik door ben naar de laatste ronde, maar nog niks gehoord. Duuuuuuurt lang :upside_down_face:

1 like

Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met het maken van een mooi CV? Evt tegen vergoeding.
Ik zit nog in mijn verlofperiode maar heb zo’n leuke vacature voorbij zien komen dat ik alvast wil reageren daarop. Maar heb zelf zo’n 5 jaar lang niets aan mijn CV gedaan ivm het bedrijfje.
Heb uiteraard wel wat op papier, maar met de opmaak en het overzichtelijk maken etc kan ik hulp gebruiken.

Heb je canva al geprobeerd? Dat is vrij makkelijk te begrijpen en er zijn heel veel verschillende gratis templates die je kan gebruiken. Hoef je alleen je eigen gegevens nog in te vullen. Mocht het helpen, dan kan ik je ook mijn cv wel sturen (heb regelmatig complimenten gehad op m’n cv’s)?


Edit: opgelost!

1 like

Ja hoor, eind van de middag of morgen eind van de middag heb ik wel tijd en denk met plezier met je mee, als je wilt :slight_smile:

Zoals gewoonlijk weer eens afgewezen voor een juniorfunctie wegens te weinig ervaring.

2 likes

Ik heb drie gesprekken en twee testen gedaan voor een baan en wacht sinds donderdag op het eindoordeel, maar nu zie ik op LinkedIn dat de vacature gisteren opnieuw geplaatst is. Slecht teken, denk ik.

Ah dat is balen en niet zo netjes van ze als dit het geval is😕

1 like

Wow wat een schofterige move

2 likes

Hmm ik snap dat je hier onzeker van wordt maaaar ik zou er niet direct iets achter zoeken. Bij sommige bedrijven hebben ze doorlopend vacatures, zou het dat kunnen zijn?

Zou je sowieso aanraden om te bellen zodat je zekerheid hebt!

2 likes

Ja, wie weet; het is wel voor het eerst dat ze deze rol hebben, dus ik denk niet dat ze er ineens meerdere willen aannemen, maar je weet het nooit natuurlijk. Of wie weet is het iets stoms als een vacature die nog op LinkedIn stond en automatisch hernieuwd wordt of zo. Er kan best wat anders achter zitten; ik geef ze denk ik tot donderdag en dan bel ik, dan is het een week geleden sinds het laatste gesprek.

1 like

Ik zou me hier niet te druk om maken, deze advertenties worden vaak automatisch verlengd! Ik doe de recruitment in het bedrijf waar ik werk, een collega die veel met LinkedIn doet verlengt soms ook de advertentie als deze verloopt zonder dat ik het weet. Dit hoeft dus niets te betekenen!

1 like

Goed om te weten, dank je! Ik hoop dat dit het geval is. :relaxed:

1 like

Soms heeft het iets anders te betekenen hĂš, dat ze bij nader inzien bijvoorbeeld twee mensen voor dezelfde of een soortgelijke positie willen en dat ze tot dat inzicht zijn gekomen na een gesprek. (Zelf meegemaakt.)

1 like

Oké, ik ben aangenomen. :joy: Heel blij mee!

33 likes

Bij een super leuk (groot internationaal) bedrijf hebben ze meerdere vacatures online waarvan ik denk dat die passend zouden zijn. Echter zijn die vacatures altijd in het engels en met mega veel vaktermen omschreven waarvan ik het lastig vind beoordelen op welke vacature ik het beste kan reageren.
Is het raar om te bellen, om te vragen of ik kan spreken met een HR medewerker, om te overleggen welke functie of vacature ze het beste vinden passen bij mijn ervaring/passie etc?
Of op 1 vacature reageren en daarbij aangeven dat ik open sta voor de andere functies.
Of kan ik beter een open sollicitatie sturen?

1 like

Ga je stoppen met je bedrijf?

Ja ik probeer het te verkopen. Ik verwacht (zeker met de markt die zo veranderd nu) dat het zn beste tijd gehad heeft. Doe dit ook al zo’n 9 jaar en sta ook niet meer helemaal achter het fast fashion gebeuren.
Ook wil ik t bedrijf niet langer op 1 hebben staan, eens een keer echt vakantie hebben etc nu ik een gezin heb.
Een hele uitleg meteen :sweat_smile: maar t is mooi geweest ofzo, krijg er niet meer enorm veel positieve energie van(mensen die mij hier een beetje kennen, weten dat wel van mijn klagen soms haha), zeker niet als ik er zo hard aan moet gaan trekken. Wellicht dat ik straks naast een baan nog ambitie heb om iets nieuws op te zetten.

4 likes