Snapshot: identificeer dieren op de veluwe

Ik ben misschien echt een nerd maar ik vind dit zó leuk!!
De Veluwe heeft overal camera’s staan/hangen en nu moeten alle beelden geïdentificeerd worden, dus welke dieren waar op staan etc. Je hebt helemaal geen kennis nodig om mee te kunnen doen! Ik vermaak me er inmiddels al even mee :biggrin:

Heb onder andere dit schatje al gespot:

43 likes

Leuk! Bedankt voor de tip haha.

Haha maar wat is dat? Het lijkt net een kangoeroe joh.

Ik ben er net ook mee begonnen, maar ik vind het verschil tussen een ree, damhert en edelhert wel heel lastig hoor

Ja ik ook! Maar rechts staat een fieldguide, daar staan nog wel wat handige tips in!

@Briseis ja sowieso een hert dus, maar welke… haha. Denk een ree?

2 likes

Wat leuk!

Oh wat leuk! Ben er ook gelijk mee begonnen :biggrin:

Wut

33 likes

Hahahaha die nacht opnames zijn zo creepy soms

Ik las het in de fieldguide inderdaad, maar vooral die nachtfoto’s zijn soms zo onduidelijk dat ik ook niet echt kan inschatten hoe groot het dier in verhouding tot zijn omgeving is.

1 like

Ja precies! Bij verschil damhert/edelhert helpt de staart ook heel erg maar als je die niet kan zien is het ook alweer veel lastiger.

Haha ik denk leuk, ga ik ook eens proberen. Mijn eerste foto leek leeg te zijn maar halverwege kwam er een bruine vlek voorbij. De tweede foto is in een mistige nacht genomen. Ik denk dat het 2 hertjes zijn aan de oogjes te zien hahaha. Heel ontspannend dit.

Ja ik twijfel elke keer wat ik daar moet invullen als ik echt niet weet welk dier ik zie. Heb maar paar keer ‘leeg’ ingevuld!

Je hebt ook ergens een Amerikaanse versie schijnt het trouwens!

Ja soms leeg of soms probeer ik toch een hert te kiezen. Ik las ook dat meerdere mensen dezelfde foto beoordelen, dat scheelt wel!

Zo leuk dit, dankjewel voor het delen!

1 like

Liefde voor dit topic! Bedankt voor het delen!

1 like

Leuk, bedankt voor de tip!

1 like

43
Dit poepende vosje is wel het hoogtepunt van mijn dag haha.

35 likes

Ik zit hardop te lachen om dat hert omdat ik er een soort gifje bij in mn hoofd heb en die vos is ook briljant toch hahaha!

Also: geniaal dit!

Super leuk dit, ben me hier nu al een uur of 3 mee aan het vermaken.