Nou ik vond het ook best spannend hier te posten hoor haha. Dacht dat het misschien te kneuterig was maar gelukkig ben ik hier zoals altijd niet alleen
Dit is overigens nog zo’n site maar dan met giraffen, zebra enzo! Voor als je de herten zat bent haha
https://www.zooniverse.org/projects/meredithspalmer/snapshot-ruaha
Hahahaha zo leuk
Waaah, dit is zo leuk.
Ik heb m’n eerste vos! Zo vet, heb ik nog steeds nooit in het wild gezien en ik vind ze zo prachtig.
Ik heb ooit een keer een safari met gids gedaan op de veluwe en dat was echt cool. Toen hebben we een aantal edelherten en wilde zwijnen gezien, met jongen Zo gaaf om te zien met zonsondergang
Ja hoooi nieuwe verslaving! Heb al heel wat diertjes herkend ,maar bij deze loop ik vast
De vacht en oren lijken op een wild zwijn maar wat doet dat gewei er?? of is het zwijn een dood dier aan het opeten?
help this girl out, wil niet falen bij de veluwetest
Sowieso een hert! Ik denk een edelhert aan het gewei te zien
Maar de vacht van het dier komt niet overeen met een edelhert toch? edelhert hebben een veel gladdere huid dacht ik
Haha nee das wel duidelijk een hert! Ik denk een edelhert die z’n gewei een tijdje terug heeft afgeworpen. Maar daar staat wat meer info over geloof ik op de site.
Protip: er komen bijna geen damherten voor op de Veluwe. Ik begon zo hard aan mijzelf te twijfelen omdat ik zoveel classificeerde onder edelhert. Maar toen ik terecht kwam op dat forumstukje van de site bleek dus dat ze sinds kort binnen kunnen wandelen.
Die hebben in de winter toch ook een dekentje nodig
haha ik moet nog veel leren merk ik al
Als het geregend heeft gaat hun vacht ook wat omhoog staan en lijken de haren wat stugger en dikker, dus vandaar de verwarring denk ik!
Ohh dit ga ik ook doen! Echt super leuk, had bier nog nooit van gehoord. Vind alles wat met dieren te maken heeft leuk
Zo leuk! Dit ga ik thuis ook doen!
Ooit de mazzel gehad om edelherten in het echt te zien op de Veluwe, tijdens mijn Nerdy vogelkamp dagen.
Ik kwam dit topic net tegen en ik ben nu al heel enthousiast! Alleen ik kan echt het verschil tussen een edelhert en een damhert niet zien, maar kennelijk zijn het ook bijna alleen edelherten dus?