Ik ben ter voorbereiding filmpjes aan het kijken van Indy Jamma Jones en That Nicole Fiore.
Ik heb mijn skates nog niet eens maar het lijkt me best duidelijk uitgelegd allemaal. In gedachten kan ik alles al
Las ook iets over dirty school of skates maar daar heb ik nog niks van gekeken, geen idee of dat iets is
De filmpjes van Nicole ben ik inderdaad ook aan het kijken. Daar ziet het er heel simpel uit haha.
Ik heb de skates ook nog niet, die komen maandag. Zo benieuwd of ik nog kan rolschaatsen na ruim 20 jaar.
Dirty is een aanrader! Keep your snack area tight
Ik zou zo graag iedereens eerste stappen op die rolschaatsen willen zien dan weet ik of ik ga afhaken.
Haha, snap ik! Ben zelf een complete noob, heb wel een paar stapjes op skeelers gezet maar dat was geen groot succes omdat ik een beetje bang ben als ik niet stabiel sta.
Heb net 5 minuten op de rolschaatsen gestaan en ze voelen veel stabieler dan skeelers. Het remmen is nog steeds eng (voor een toestop moet ik mijn voet vrij ver kantelen) maar het scheelt al dat je in stilstand stabiel staat.
Ik ben blij als ik niet val, haha. Ga het eerst binnen op laminaat proberen. Dat kan nu nog mooi, want nog geen onderburen. Maar als ik het kan (type āik val al over grintā en ja, daar ben ik ook echt een keer over gevallen), kan iedereen het.
Ik deed dat ook, maar laminaat was super glad bij mij! Gleed steeds uit, dacht echt dat ik het niet kon en toen ik het buiten ging proberen ging het echt een stuk beter. Dus oppassen en laat je er niet door afschrikken
O jee. Mijn laminaat is met sokken aan al superglad, haha. Heb anders nog een galerij voor de deur, dat is ook nog een optie.
Ja je kan het altijd proberen natuurlijk maar zou dan sowieso wel je beschermers aandoen haha
Vroeger heb ik ook altijd geskeelerd en toen was ik ook al dik. Nu superdik vandaar dat ik rolschaatsen wil. Ook omdat ik sindsdien een ongeluk met mn enkel heb gehad die daardoor denk ik skeelers niet zo leuk vind.
@LastYoungRenegade gewoon camera neerzetten en delen hier
Mijn plan is om tegen die tijd te oefenen in de tuinš moet zeggen dat t wel werkt als motivatie.
Ja, goede. Zou net wat voor mij zijn om iets te kneuzen binnenshuis.
En ik ben ook dik, maar ik wil vooral rolschaatsen omdat ik gewoon slecht ben qua balans op skeelers. OkƩ, en mijn skeelers zijn meer dan 10 jaar oud en aan vervanging toe.
Ik heb ze via suckerpunchskateshop besteld, 2 werkdagen laten kwam het pakket binnen.
Nu op zoek naar toe guards op Etsy, ik weet alleen niet zo goed welke kleur ik mooi bij dit blauw vind passen.
Ik vind rolschaatsen ook veel stabieler voelen dan skeelers ivm de wielen naast elkaar IPV achter elkaar.
Als ik een stukje over de stoep moet, dan blijft mijn skeelers vaak tussen de tegels zitten waardoor ik mijn balans verlies en met rolschaatsen is dat veel minder.
Ik vond remmen met skeelers wel heel makkelijk, ik gebruikte altijd dat remblokje aan de achterkant.
Met rolschaatsen gebruik ik de plow stop methode om te remmen. Dat gaat buiten heel gemakkelijk!
Aaa het was zo leuk! Ik heb vooral op de quarter en bank geoefend, eerste keer ging ik uiteraard direct op mān muil maar op het eind ging het best soepel en durfde ik ook al redelijk snel/hoog! En mān transitie van achteruit naar vooruit was aan het begin van de ochtend niet bestaand, en aan het eind van de middag best soepel al! Ook nog spins en springen geoefend, was echt heel fijn Volgende keer ga ik denk ik door de week want toen het wat drukker werd vond ik het heel lastig om tegelijkertijd te focussen op niemand in de weg rijden, zelf niemand omver rijden en niet op mān muil gaan.
Weet niet of mensen het leuk vinden maar ik heb ook nog een kort filmpje van ergens halverwege, toen er al een beetje progress was
@LastYoungRenegade Dirty School of Skate inderdaad, fantastische vrouw en legt heel goed uit! Veel nadruk op postuur ook en dat help echt
Jullie hebben me geinfluenced!!!
Ik wil nu ook vet graag rolschaatsen. Maar ik heb best wel hele smalle voeten (vooral hele lage wreef). Iemand tips qua merk en pasvorm voor een beginneling met smalle voeten?
Ik heb net eindelijk een foto gemaakt van mān nieuwe setup! Laatst nieuwe wielen en toe stops opgezet, en nieuwe veters
@DuivenFan ik heb geen smalle voeten dus durf het niet te zeggen, sorry! Ik heb zelf RSIās en ze zijn in ieder geval niet heel breed en de schoen is vrij soepel, maar geen idee of dat dan genoeg is
Ik kom er net achter dat er letterlijk bij mij om de hoek een vrijwel leeg geasfalteerd parkeerterrein staat. Dat zit er al heel lang maar was me nooit echt opgevallen omdat ik zelf toch geen auto heb. Er waren vandaag al twee mensen op aan het rolschaatsen, heb er nu ook helemaal zin in.
Als ik aankomende week tijd heb, ga ik er denk ik wel een blog aan wijden. Was sowieso van plan om mijn persoonlijke online activiteiten nieuw leven in te blazen nu het lente is. . Ben op dit moment niet verder dan de begane grond thuis geweest want moet afstuderen.
Ik vind zelf inderdaad Dirty ook fijn wel omdat zij het technisch gezien gewoon goed uitlegt. Je hebt ook nog āQueer Girl straight skatesā zij heeft ook content speciaal over dik zijn en skaten en body positivity!
Moxi roller skates heeft ook tutorials.
Indy Jamma Jones heeft een schandaal gehad waarin ze rasistisch is geweest, fyi!
@Dazed ah super leuk! Ik had stiekem al gehoopt op een filmpje!
Thanks voor Queer girl, ben nu een filmpje aan het kijken over dik zijn en skaten Misschien ook een goed filmpje voor @Whoopdidoo?
Het is dit filmpje trouwens: https://www.youtube.com/watch?v=X0ZOdzCVLPY Vind het wel positief enzo De genoemde hashtag op Insta vind ik ook fijn trouwens.