Het voordeel van rolschaatsen is wel dat ze geveterd zijn en veel schoenen zijn ook best soepel! Ik kan me nog herinneren van vroeger dat ik skeelers altijd heel naar vond om mijn enkels/onderbenen omdat ze zo stug waren, terwijl het bij m’n rolschaatsen voelt alsof ik bijvoorbeeld Dr Martens met twee oogjes meer draag. En wat enkelwiebelen betreft, dat vind ik met rolschaatsen ook een stuk minder dan skeelers omdat je natuurlijk een stuk stabieler staat met 2x2 wielen!
Er zijn best veel fijne routes. Van de kinderboerderij bijvoorbeeld naar Bunnik heb je veel asfalt of lekker naar Austerlitz via het hertenkamp. Of via Zeist naar de bilt en dan langs een tennisvereniging richting het tuincentrum overvecht.
die ga ik even onthouden, Ik ken alleen over de Utrechtseweg naar De Bilt. En volgens mij heeft de Driebergseweg ook veel asfalt
We kunnen op den duur ok wel samen een stukje rolschaatsen of skaten. En wat ook best leuk is aan de overkant van het Herman Jordan heb je een fietspad daar naar binnen en dan heb je een landweggetje en dan richting de uithof lekker langs schaapjes etc. kijken
Het bisschopweggetje Weet alleen niet of dat geasfalteerd is.
En dat zou inderdaad later kunnen. Eerst eens erop blijven staan enzo, haha.
Ik mocht de rolschaatsen van mn beste vriendin eens uitproberen… appt ze net dat haar moeder ze een poos geleden weg heeft gedaan, omdat ze blijkbaar daar nog lagen en ze dacht dat mijn vriendin ze niet meer gebruikte. Bleken Moxi’s te zijn.
Zoals @Dazed zegt heb je bij rolschaatsen de mogelijkheid om het aan je voet aan te passen. Wellicht kan je vast ook een rolschaats passen.
Okeeeee ik heb deze besteld van de Lidl:
Heb vroeger veel geskeelerd, maar tegenwoordig duren hobby’s bij mij niet altijd zo lang, dus prijstechnisch gezien leek dit me een goeie keuze
Wat een influencers zijn jullie ook met je enthousiasme
Edit: ik vind ze wel lelijk, maarja, eerst maar eens vooruit komen enzo
Op een vlakke weg is wel altijd fijner maar je kan je wielen aan zulke tegels aanpassen.
Met grote zachte wielen kan dit prima en kan je ook over uitstekende tegels heen enzo. Denk aan een hardheid van 78A en 65mm.
Dit zijn mijn wielen, die linksboven zou ik dan aanraden.
Deze had ik ook al gespot, vind de roze stiekem ook wel heel leuk haha
Mijn vriend bmx’t en morgen hebben we een gezamenlijke vrije dag, dus we hebben net besloten dat we samen naar het skatepark gaan morgen! Ik ben één keer in de bowl van het buurtparkje geweest op m’n rolschaatsen maar dit wordt voor het eerst echt park! Heb er heel veel zin in, er is een niet al te agressieve quarter dus dan kan ik mooi gaan oefenen om daar heen en weer op te gaan
@merrow ik heb al een drama update
Een bekende skater in het wereldje heeft 2 dagen geleden een ongeluk gehad in de bowl. Ze viel achterover met het eruit klimmen. Ze heeft nu 11 nietjes in haar hoofd en een hersenschudding. Ze had er ook een post over gemaakt met foto’s, waarvan de comments uitstonden. Ze had dus geen helm op en ze zei zelf al dat ze dus wel haar lesje geleerd had.
Nu zijn er dus andere mensen die achter haar rug om daar over praten en zeggen hoe dom ze is geweest. En weer andere mensen die nu van die posts maken van " je kan niet tegen anderen zeggen of ze wel of niet een helm moeten dragen" maar allemaal zonder haar bij naam te noemen. En nu heeft ze weer een story geplaatst met dat ze teleurgesteld is dat mensen over haar roddelen in plaats van vragen of ze ok is. En nu heeft ze een instagram break.
Ik vind dit topic altijd zo vervelend. Ik haat het als mensen onder mijn posts dingen zeggen als “pads?” " where is your helmet?". Iedereen beslist zelf welke mate van risico ze willen nemen. Een helm beschermd ook niet tegen een hersenschudding. En mijn eigen val had niet voorkomen kunnen worden door wat voor soort bescherming ook. Als mensen dat soort reacties bij mij achterlaten dan stel ik in dat hun reacties op mijn pagina gelimiteerd worden en als ze het op een heel vervelende manier zeggen dan blokkeer ik ze haha. Valt me ook altijd op dat dit bij bladers of skateboarders geen issue is, eerder andersom.
Yes, een roll-topic!
Ik ben van het voorjaar gestart met roller derby, maar dat ligt helemaal stil natuurlijk. Nu probeer ik bij lekker weer buiten te rolschaatsen, maar bij mijn roller derby rolschaatsen zitten te harde wieltjes (92 of 93 A) voor buiten, vind ik.
Als verjaardagscadeau mocht ik van mn ouders nieuwe, zachtere wieltjes bestellen, maar die waren even duur als nieuwe rolschaatsen.
Dus nu heb ik deze gekocht, daar zitten 78A willen onder en dat gaat heel goed buiten!
@Dombo dit zijn chaya rolschaatsen (ze zijn zo heerlijk zacht, ik heb bij impala het idee dat die heel stugger/plasticer zijn) en de binnenzool kan er uit.
Klinkt goed dat ze zacht zijn Daar heb ik bij skeelers/inline skates altijd problemen mee. Dan ligt mijn been/kuit open waar die rand loopt. Heb dat soms ook met Dr Martens overigens.
Mijne komen maandag. Fijn, want dan ben ik thuis
Wauwww die zijn ook mooi zeg! Gaaf kleurtje
Ja, over deze zie ik echt veel positieve reviews op YouTube voorbij komen! Maar volgens mij zijn ze lastig nog in mijn maat te krijgen.
Jeetje wat een gedoe zeg! Waar bemoeien al die mensen zich mee.
Ik heb ook een beetje het gevoel dat dit meer lijkt te gebeuren bij vrouwen, dat anderen denken wat te moeten vinden en uiten over je keuzes. Ben zulke comments tenminste nog nooit tegengekomen bij mannelijke rolschaatsers. En inderdaad ook niet bij bladers. (skateboarders volg ik niet maar de skaters op school vroeger waren wel maar wat trots op hun korsten hahaha)
Anyway ik snap dat je de reacties van die mensen limiteert. Ik vind die altijd zo denigrerend overkomen. Dat ze je zo onderschatten en denken dat je hun oordeel nodig hebt, omdat je dat zelf niet had kunnen bedenken.
Gerelateerd hieraan trouwens: ik erger me dus ook kapot dat als ik aan het rolschaatsen ben, er áltijd voorbijgangers hun mening gaan geven. Vooral mannen moeten iets zeggen van: gaat goed hoor!
No way dat ze wat zouden zeggen als ik een man was geweest. Er is zelfs een keer een langswandelende vrouw weer omgedraaid om naar me toe te lopen en te vertellen dat als ik zou overstappen ik bochtjes zou kunnen maken (crossovers) JE MEENT HET!
Ja echt, alsof vrouwen geen eigen keuzes mogen maken. En after the fact even zeggen dat ze bescherming om hadden moeten hebben helpt ook niks. Als je gevallen bent weet je dit heus zelf ook wel.
Ja dat valt mij ook op! Ik moet wel zeggen dat ik daar niet zo negatief naar kijk. Als ik op straat aan het rolschaatsen ben heb ik vaak wel dat er minimaal 1 iemand iets zegt maar ik denk vaak dat het komt omdat het iets is dat je niet super vaak tegenkomt en er vrolijk uitziet ofzo? Ik heb ook vaak dat vrouwen zeggen dat ze mijn rolschaatsen leuk vinden of iets van wow dat deed ik vroeger ook. Maar tegenwoordig heb ik mijn airpods in en de laatste paar keren dat een man iets zei heb ik maar beleefd gelachen maar ik hoorde niet wat ze zeiden. Dus een tip voor als je het zat bent haha!
Maar dat van advies geven is inderdaad echt iets wat mensen alleen bij vrouwen doen, dat zou ik ook niet leuk vinden! Wat me ook vaak opvalt is dat als je als vrouw valt in het skatepark dat veel jongens dan gelijk naar je toe komen. Dat lijkt dan heel lief maar bij andere jongens/mannen doen ze dat niet. Kijk, als er nou iets serieus aan de hand is ok. Maar je valt gewoon heel vaak als je nieuwe dingen in het park probeert en meestal doet het amper pijn. Dan denk ik ja lief bedoelt maar vrouwen zijn niet van suiker?
Oh maar ik vind het ook echt niet altijd irritant als mensen wat zeggen. Er zijn ook zeker mensen waar ik wel positief op reageer. Inderdaad vaak mensen die herinneringen hebben aan toen ze het zelf vroeger deden en/of oprecht geïnteresseerd zijn. Er kwam ook een keer zo’n lief oud krakkemikkig stelletje langs toen ging oma ging tegen opa vertellen over de hare vroeger
Het gaat voornamelijk om het groepje (meestal rond de 50 en man) die een schouderklopje willen geven. Van die mannen die menen dat hun goedkeuring belangrijk is voor ‘een meisje’ en ze daar voldoening uit haalt. En dan ridderlijk doorlopen/fietsen alsof ze net met hun positieve oordeel een prinses haar dag hebben gemaakt. Een skatende man zouden ze gewoon straal voorbij zijn gegaan.
En dat komen helpen bij een val lijkt me ook een beetje dubbel ja. Het is lief bedoeld, maar je weet soms dat het puur is omdat ‘meisjes gered moeten worden’
Ik ben qua commentaar heel benieuwd wat ik te horen ga krijgen. Hopelijk niet teveel fatshaming dingen. Ben daar stiekem misschien nog wel het meest bang voor.
Hebben jullie trouwens goede Youtubers met tutorials die duidelijk en niet al te moeilijk zijn? Mag in het Engels.