Skate & Roll

Misschien moet ik marktplaats een beetje in de gaten gaan houden!
Thanks voor alle info guys

1 like

Ahaha waarom open ik dit topic nu wil ik ook rolschaatsen/longboarden maar ik kan echt niks (beetje snowboarden maar recreatief als in je moet altijd op mij wachten)

2 likes

Ik heb mn datum voor de rolschaatsen op 3 mei gezet. Afvallen gaat nu lekker maar is de eerste week :joy: Dus dat telt niet.

Ben trouwens niet van plan op trucjes te lerenm gewoon rondjes op als beweging.

4 likes

Deze doen me denken aan mijn kunstschaatsen, heel tof inderdaad!

1 like

Hoe gaat het eigenlijk met rolschaatsen op gewone straat, gaat dat enigszins of heb je wel echt glad asfalt nodig? Ik heb het idee dat dat met gewone skeelers wel prima gaat maar rolschaatsen weet ik eigenlijk niet? Wat is jullie ervaring daarmee? Gewoon stenen zoals op deze foto haha

Yes ik heb net dezelfde besteld!
Zo excited, ben al naar plaatsen aan het zoeken waar ik straks kan gaan oefenen. Er is toevallig een outdoor skatepark (naja wat vlakke ruimte en een ramp + rail) vlakbij mijn huis maar denk niet dat ik daar 1 eerste instantie durf te gaan klungelen wanneer ik echt nog niks kan :sweat_smile: De gemiddelde leeftijd is daar denk ik ook letterlijk de helft van de mijne haha. Maar wel leuk voor later misschien! Er is ook een parking van een bedrijf die in het weekend grotendeels leeg staat, ook perfect denk ik! Oh en m’n date heeft toevallig een ramp in z’n tuin staan! Je weet nooit dat ik dat ooit eens wil proberen

4 likes

Oh en is het aangeraden om een helm te dragen? Heb al pols-, knie- en elleboogbeschermers gekocht.
Ondanks mijn bericht hierboven wil ik gewoon vlak skaten.

Kan wel maar vind het zelf niet prettig, maar dat vind ik het ook niet met skeelers. Het trilt zo aan je voeten en het is steeds uitkijken of er geen steen uitsteekt. Asfalt heeft wel de voorkeur

2 likes

Zo leuk! Toen ik jong was ging ik altijd na het avondeten een rondje skeeleren met mijn moeder maar heb het daarna eigenlijk nooit meer gedaan. Ik heb nu gevraagd of mijn moeder skeelers mee kan nemen van haar kringloopwinkel zodat ik het eerst weer een keertje voor goedkoop kan proberen :heart_eyes:

Edit: yay, deze zijn nu van mij!

13 likes

Wauw zo leuk!! En wat tof dat je moeder een kringloopwinkel heeft. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Het is niet heel fijn om over klinkers te rollen. Je voelt het trillen/hobbelen in je voeten. Als je verwacht veel buiten te skaten, zou ik ook investeren in buiten wielen.

1 like

Oh tof topic! Ik doe graag aan skaten, niet vaak maar lekker in de zomer of de lente wat meters maken. Alleen al die bergjes en heuvels hier in het zuiden zijn soms wel eng, ga je zo hard naar beneden en dat vind ik niets. Moet nieuwe skates hebben, wil graag een paar met 3 wielen. Maar nu ik al die berichtjes over rolschaatsen zie wil ik ook! Haha… Stelletje influencers…

2 likes

Ik heb net mijn longboard binnen gekregen, hij is echt heel erg mooi!

6 likes

Dit is met skeelers echt de hel, haha. :joy:

Ik moet trouwens echt fijne plekjes vinden om te kunnen rijden. We hebben best wat kinderkopjes hier in het dorp.

1 like

Heb zo’n zin om mn rolschaatsen te gebruiken nu maar ik heb blaren en die doen pijn meh. Het is echt lekker weer ervoor!

2 likes

Maakt het trouwens uit waar je je beschermers koopt? :grimacing:

Ik heb net weer even een rondje gedaan, zo heerlijk! Was iets verder gegaan dan de vorige keren, maar de terugweg had ik zo’n harde wind tegen, mijn benen zijn dood nu.

Door al die verhalen over rolschaatsen wil ik ze nu ook haha, maar moet echt eerst even het inline skating onder de knie krijgen voordat ik een paar rolschaatsen kan verantwoorden :joy:

1 like

Ik heb mn skeelers gepast en ben echt gewoon te dik. Nu ben ik bang dat over 15 kilo (nou ja 13.3) die rolschaatsen ook niet gaan passen.
Stond trouwens wel te wiebelen met mn enkels, hoop dat dat met rolschaatsen minder is.

Waar knelt het bij jouw skeelers?

Nou mn bovenenkels/onderkuiten zijn gewoon te dik.