De datum van de skates wordt steeds uitgesteld. Heel de zoektocht weer opnieuw, om iets te vinden om mee te beginnen. Ik kwam de Rookie X bump tegen. Iemand al ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar voor die prijs krijg je volgens mij wel een goede rolschaats. Adjustable toe-stop had ik ook wel gewild. Ik weet niet welke maat je hebt, maar houd er rekening mee dat hij tot en met maat 38 maar 60 kg kan hebben. De maten daarboven kunnen tot 100 kg.
Ja, daar was ik ook naar aan het kijken! Want bij die rookie X bump staat er dat je best een maat kleiner neemt. Maar ik heb ook wel een brede voetā¦
Als je rolschaatsen koopt zijn er dan dingen die je best sowieso ook besteld? Zoals bv zoān gereedschapje voor je wielen. En bescherming
Ja zo een tool om je wielen en trucks aan te passen.
Is geen must, maar wel fijn om te hebben en je wielen aan te passen.
Qua bescherming kan je zo een set kopen waar kniebescherming, polsbescherming en elleboogbescherming in zit. Als je wilt gaan stunt skaten is een helm ook zeker aan te raden.
Skatepro heeft wel een goede omruilregeling. Dus misschien kan je de grotere maat eerst proberen?
Ze zijn besteld! Nu wachten op het pakje en hopen dat ze goed passen!
@batallador en ik zijn bij Sk.ate He.roes Dance School geweest in Amsterdam. We moesten er even voor rijden, maar het was het echt waard. Twee uur durende les in een grote gymzaal. Je leert wat dansmoves en je kan in een veilige omgeving oefenen.
Echt een aanrader, ook als je niet in de buurt woont.
Zijn ze al binnen?
Daar heb ik ook leren skaten.
@Mae_Mobley Ah wat leuk! Ja, het zal wel even rijden zijn en over de grens voor mijā¦ Maar bedankt voor de tip!
Nee, nog niet Ik zit kei vaak die pagina te herladen, maar het pakje blijft precies wat hangenā¦ Vandaag āfeestdagā, dus kan daar ook aan liggenā¦ Er stond maandag of dinsdag toen ik bestelde. Maar aan het ritme van het pakje, zal het eerder dinsdag zijn denk ikā¦
Hebben jullie wat kunnen skaten, nu het weer wat mooier weer was?
Nee nu niet meer, komt niet meer uit met mijn planning. Ik volg nu rijlessen op de zaterdag. Ik ben nog niet naar Friday skate night geweest, maar ik hoor er hele leuke verhalen over. 2 weken geleden was ik wel op het saturday skate night event. Aankomende zaterdag is het weer. Echt een aanrader als je lekker wilt skaten met dj, leuke mensen en een heerlijke vloer.
Edit
Saturday event
Vraagje. Ik had ook bescherming besteld. Nu vraag ik me af of het normaal is als de elastiek van de bescherming een afdruk laat. Ik merk het vooral bij mijn ellebogen. Het is niet van de gesp dat je aanspant. Maar de rand van de āsokā van die bescherming, aan de binnenkant van mijn armen.
Hoi hoi,
Ik ga na lang meelezen op het forum toch ook maar eens meeschrijven hier.
Ik heb een goeie maand geleden rolschaatsen besteld maar merk dat ik er nog niet mee naar buiten durf? Woon zelf aan een parkeerplaats waar 's avonds weinig gebeurt dus perfect zou je denken. Schaam me een beetje om daar te gaan staan klungelen ofzo? Hadden anderen in het begin ook die schaamte?
Welkom! En ja dat had ik ook! Dan was ik bij me voor op de stoep aan het oefenen en als er dan mensen aankwamen ging ik staan wachten in mān deuropening/hal of doen alsof ik ~casual~ op mān telefoon aan het kijken was haha. Wat voor mij hielp was om samen met iemand te gaan. In mijn geval ging ik met mān vriend er bij een beetje heen en weer rollen in de straat, hij deed verder niet zo veel behalve mān hand vasthouden bij dingen die ik eng vond en af en toe roepen dat ik mān knieĆ«n moest buigen, maar daardoor was ik veel minder met de rest van mān omgeving bezig en dat hielp echt! Uiteindelijk kon ik het daardoor vrij vlot loslaten en durfde ik ook gewoon dingen die ik nog helemaal niet kon te oefenen in mān straat.
En, beetje een dooddoener en makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je te toch bedenken dat het helemaal niet erg is als iemand je ziet klungelen. Ik woon in zoān straat waar iedereen elkaar wel enigszins kent en ik kreeg juist allemaal enthousiaste opmerkingen van mijn overburen als ze me zagen, āoh het gaat al veel beter dan vorige weekā, āknap hoor!ā, āik wou dat ik dat durfde!ā. Daardoor bedacht ik me wel dat de meeste mensen je echt niet vanbinnen uitlachen als je iets nieuws aan het leren bent en to be fair, dat je gewoon best een lul bent als je dat wel doet haha. Nouja heel verhaal maar hoop dat het lukt om het een beetje los te laten, want het is zo leuk om buiten te oefenen!
Ahh thanks, ja ik was wel van plan om de eerste keren mijn man nog mee te nemen voor het geval ik onderuit zou gaan, haha.
Moet me er gewoon eens aan wagen als het weer een keer droog is!
https://u-skateparade.nl/routes/kaart/20210820/
Spannend, vanavond brug over! Beetje zenuwachtig
Ik heb dat ook, zoān afdruk van mān beschermers. Denk dat je dat altijd wel zal houden, omdat het aansluitend moet zitten. Zolang het niet pijnlijk is denk ik dat het geen kwaad kanm
Ja ook herkenbaar hoor. In het begin ging ik zelfs met de auto helemaal naar een afgelegen plek om daar te klungelen maar wat @Dazed ook zegt, nu krijg ik best leuke reacties uit de buurt als buren me langs zien komen, roepen ze vaak dingen als ālekker bezigā of āstoer hoorā, dat soort dingen. En ik ben ook zĆ³ vaak gevallen. Het is echt een kwestie van gaan doen, voel me nu zoveel zekerderš veel plezier!
Oh ik ben gister met rolschaatsen zo hard op mijn achterhoofd gevallen Ik ging met mijn dochter naar de skatebaan en daar was een heel klein hellinkje waar ik vanaf āmoestā van haar (ze is bijna 6) Ik zei al steeds dat ik dat niet wilde en eng vond maar ze dramde zo door, dus toen toch gedaan. (is mijn eigen schuld hoor, had het gewoon niet moeten doen) dus ik eraf, en toen vlogen mijn voeten onder me vandaan en toen viel ik keihard met mijn achterhoofd op de grond. Zij keihard huilen en ik thuis ook huilen haha.
Had ook last van mijn kaak dus om 21.30 uur toch even naar het ziekenhuis geweest. Was gelukkig niks aan de hand maar heb wel een tetanusprik gehad want heb een schaafwond op mijn achterhoofd. En nu nog wat hoofdpijn en pijn in mijn onderrug, maar dat zakt wel weer. Wat een gedoe! Ik ga zeker voor mijn dochter en mezelf een helm kopen.
Voorlopig durf ik even niet meer en als ik ga, niet van zoān ding meer af.
@NoTime wat knap dat jij gewoon doorzet en zelfs zelfverzekerder bent ook al ben je vaak gevallen!
Wat een schrik, sterkte! Hoop dat je geen hersenschudding hebt, weet uit ervaring dat je daar heeeel voorzichtig mee moet zijn, zeker in de eerste weken.
Superleuk trouwens dat je met je dochter ging, wou dat mijn moeder dat vroeger met me deed!
Ah wat lief dat je dat zegt! Ja vind het leuk om dat soort dingen met haar te doen.
Volgens mij heb ik geen hersenschudding maar ik hou het in de gaten, dank je wel!