Heeft 1 van jullie ervaring met kinderen leren rolschaatsen? Ik kom er namelijk niet helemaal uit hoe ik hem het beste de beweging kan leren en hij gaat daardoor telkens bijna in de spagaat.
Nul ervaringen mee, maar kan wel zeggen dat ik wou dat iemand me als kind verteld had dat ik mān knieĆ«n moest buigen! Heb dat me op mān 24e echt aan moeten leren en was best lastig
Haha ja dat vertel ik hem gelukkig wel! Goed de Squat houding en voorover hangen, als 'ie Dan valt, valt hij op zān beschermers en niet op zijn billen.
Heb net wat YouTube filmpjes zitten kijken.
1: begin op tapijt of gras.
2: goed voeten recht naast elkaar houden.
3: stapjes opzij en weer terug zetten.
En zo uitbreiden naar stapje opzij, afzetten en terug.
Ben benieuwd.
Oh dat klinkt wel goed ja! Leuk, succes
Hey allemaal! Een groentje hier
Al heel lang wil ik op rolschaatsen, maar nooit zet ik de stap om er uiteindelijk te kopen. Eerst dacht ik, ik neem er gewoon van de Decathlon ofzo, voor als ik het niet volhou (heb ik wel wat vaker). Maar langst de andere kant denk ik dat ik beter meteen iets ādeftigā aan mijn voeten heb. Door jullie te lezen en onwijs lang te scrollen op insta en youtube, krijg ik gewoon nog meer zin om toch de stap te zetten. Of te gaan rollen Maar, whaaaat! Hoe lang kan je op een paar staan wachten
Ik ben een beetje verliefd geworden op de Luna Shadowā¦ Ik heb ze niet eens in handen
Enkel zit ik vast met de maten . Het is toch wel een budget en dan hoop je toch wel dat je voet er in kan? Ik heb best brede voeten. Maar overal spreken ze enkel over de lengte en nooit over de breedte van een skateā¦ Met sokken, zonder sokken, dikke sokkenā¦ Ik heb mijn voeten denk ik al 20 keren gemeten langst alle kanten. Of pas je dat dan wat aan met je veters?
@batallador Ik had hierover zitten opzoeken, maar het is net of Gent een van de weinige winkels is in BelgiĆ« met rolschaatsenā¦ En deze is nog niet open, enkel online.
Wat leuk dat het steeds beter lukt!
Ik was een tijdje terug heel hard gevallen op mān stuitje, echt een poos last van gehad. Inmiddels weer hersteld en het gaat nu echt goed! Ik heb inline skates en in vergelijking met een paar maanden terug heb ik zoveel vooruitgang geboekt. Heb er echt plezier in ook en ben niet meer zo ban om te vallen!
Ik heb rolschaatsen maar durf nog steeds niet buiten te rolschaatsen, dus rol ik af en toe binnen over mān tapijt
Ik heb mijn rolschaatsen zoān ruime 5 jaar, maar heb nooit eerder de tijd en moeite genomen het echt goed te leren. Pas sinds corona (als vervanging voor de sportschool) besloten dat ik er goed in wilde worden en rolschaats nog steeds
Edit: hiervoor was ik zoals @Quinoa hahah. Uiteindelijk lukt het jou ook buiten te komen
Nee, helaas niet in de omgeving waar ik nu woon. Ik moet gewoon of een les nemen, of een weekje oefenen bij mān ouders in de tuin
Niet sinds het begin, maar wel sinds ergens halverwege die zomer actief bezig. Ben van alleen bubbelen in huis, naar bang hertje op straat, naar zelfverzekerd soepel rolschaatsen gegaan. Ik focus vooral op soepel en vloeiend trucs te kunnen doen en niet elke keer maar iets nieuws willen unlocken waardoor het net een to do-lijstje afwerken wordt (vind ik dan). Ik kijk gewoon naar waar ik zin in heb en zit nu in een slalommen met pionnen periode (denk aan snakewalks enzo)
Edit: ohja en ik doe vooral aan straat- en dans- rolschaatsen. Wil ook binnenkort een skatebaan proberen, maar moet eerst op zoek naar een goede helm
@Quinoa mocht je in NH zitten dan wil ik je best een keer helpen
Ik heb het 3 keer gedaan ofzo, maar ik durf het gewoon niet buiten. Scheelt ook dat als ik iets breek of goed bezeer ik een probleem heb qua werk.
Verkeerd gestemd want ik heb geen rolschaatsen. Wel sinds corona skeelers gekocht en die liggen inmiddels ergens achterin de schuur
Het helpt ook wel om een omgeving te vinden waar je meer mensen tegenkomt die rolschaatsen/skeeleren. De plek waar @batallador en ik vaak afspreken is zo een typische wielren/wandel/skeeler plek. Goed asfalt. Rustig en iedereen is daar om te ontspannen.
Qua alleen gaan vind ik ook wel een ding. Dan durf ik minder en voel ik mij wel kwetsbaar ofzo. Stel dat je valtā¦
āāāāāāāā
In Utrecht wordt elke vrijdagavond een Skate Parade georganiseerd. Batallador en ik trainen om daar aan mee te kunnen doen later in de zomer. Iemand geĆÆnteresseerd om dan ook mee te gaan? Gedeelde smart is halve smart als we achteraan rollen.
https://u-skateparade.nl/
Edit: NOS had er een item over
Voor corona deed ik aan skeeleren. Tijdens corona overgestapt op rolschaatsen omdat ik toen aan roller derby ben begonnen.
Ik hoop daar ooit nog eens aan mee te doen (maar niet dit jaar). Maar dan wil ik eerst de route weten, haha.
Maar niet heel ver vantevoren, toch?
Ja! Gewoon fleecevest en handschoenen aan en gaan
Ik lees hier af en toe mee, heb een longboard!
Ga zo weer een rondje doen in mijn lunch pauze. Het heeft bij mij een tijd stil gelegen omdat ik mān teen had gebroken. Nu weer rustig aan het opstarten, maar ik merk dat ik iets angstiger ben geworden.
(oke over die gebroken teen; die komt indirect door het longboarden. Ik was gevallen, open knie en elleboog dus ik vond mezelf zielig. Toen ben ik terug naar huis gegaan en bij het wegzetten van mijn board heb ik mijn teen keihard gestoten echt zo dom).
Hahaha te grappig als je dan bij de dokter zegt ābij het longboarden gebeurdā en de dokter dan doorvraagt