Ik zit te denken om een paar lessen te nemen omdat ik in de pasgeboren veulen-fase blijf steken, heeft iemand tips in de omgeving Gooi/Amsterdam?
Ik ben anderhalve week geleden onderuit gegaan en op mân billen gevallen. En mn stuitje doet nu nog steeds zeer.
Niet continue, maar wel als ik ga zitten, teveel onderuitgezakt zit, of na lang zitten weer wil gaan staan. Als ik in bed ga liggen voel ik hem. En als ik mn billen samenknijp ook.
Heb mân stuitje 2,5 jaar geleden gebroken, dus denk dat ik er daarom misschien nu zoân last van houdt. Ik hou dus maar even rust.
Oh no! Dat van die billen knijpen herken ik .
Zo te horen wordt het tijd dat we billenbescherming gaan dragen.
Ik heb dus niet doorgezet (helaas ook niemand om mee te nemen) en heb het niet meer gedaan. Ik durf het gewoon echt niet buiten. Maar wie weet als het weer koeler wordt buiten en ik misschien iemand vind. Nadeel is alleen dat als ik iets breek/verstuik ik ook niet kan werken. Dat is een deel van de angst, denk ik.
Zie hier in de omgeving wel steeds meer mensen die rolschaatsen. Kinderen en volwassenen.
Heuvels op skeelers vond ik ook altijd doodeng. Ik had er 1 met aan het einde een stoplicht, dus remde dan door tegen dat stoplicht aan te knallen.
@Quinoa Ik overweeg inderdaad ook een paar lessen omdat ik in dezelfde fase blijf hangen + die angst. Denk dat goed leren vallen voor mij echt essentieel is.
Ik heb ook even rust. Bij mij komt het door de hooikoorts. Krijg amper lucht buiten nu en rolschaatsen wordt daardoor niks. Hoop dat de aankomende buien gaan helpen en het snel weer kan.
Zou ook echt eens naar zoân rink willen als het weer kan
Zou je het leuk vinden om een keer met zân allen naar een skate rink toe te gaan? Dat lijkt me echt super leuk haha, alleen heb ik niemand om mee te nemen.
Skaten gaat hier goed, laatst echt heel ongelukkig gevallen, maar nu weer zelfvertrouwen opgebouwd. Transities lukken nu ook steeds beter! Alleen sta ik daarna ook direct stil haha, dat wil ik nog wel verbeteren. Dus als iemand tips heeft
@Merrow echt zo wrang dat dit het beste seizoen is om buiten te zijn, maar dat die irritante pollen in de lucht zitten. Heb je altijd een lange tijd last of wordt het na een paar weken weer dragelijk?
@LastYoungRenegade. Geen grap, als de angst je tegenhoudt zou ik echt die billendingen dragen. Ik zag dit filmpje en toen besloot ik dat het wel mee valt met hoe gek het eruit ziet.
@fahrenheit451 ja in Capelle zit er een!
Qua transitions had ik hetzelfde. In deze video wordt goed uitgelegd wat je kan doen als je je voeten niet recht hiel aan hiel kan krijgen. Je moet de transition meer rollend doen ipv stappend. Op die manier krijg ik hem wel voor elkaar.
Het zou sowieso leuk zijn om een keer ergens midden in het land af te spreken voor een dag ofzo. Als je een keer met anderen gaat en je hebt het rolschaatsen onder de knie, durf je sneller alleen te gaan.
O nee ik ben vooral bang om een arm te breken, ondanks bescherming
Ik twijfel zo hard tussen rolschaatsen en inline skates. Niet nu naar inline omdat dat het meest op schaatsen lijkt, dus dan ben ik in de winter misschien ineens goed op het ijs
Vind t allebei zo zn charmes hebben! Maar begin denk ik met inline skates en kan altijd nog rolschaatsen kopen (die overigens wel stuk betaalbaarder zijn in leuke varianten)
Ik heb afgelopen weekend rolschaatsen gekocht en vind het echt superleuk om te doen! Ik ben het ook niet verleerd van vroeger blijkbaar, want kan het nog steeds aardig. Ik vroeg me wel af of mensen tips hebben voor zachtere wieltjes om eronder te zetten? Ik vind de mijne vrij âhardâ waardoor ik het idee heb dat ik niet zo hard ga als ik zou willen. Maar als ik google zie ik bij wielen niet echt iets van een âhardheidâ erbij staan ofzo.
78A wieltjes zijn vrij zacht en geschikt voor op asfalt
Hoe harder je wielen zijn hoe sneller je gaat juist. Zachter is wel fijner op asfalt en met steentjes enzo.
Ik ben bij het skeeleren ook op mân stuitje gevallen en dat heeft nog weken zeer gedaan Heb gewacht tot dat over was voor ik weer ging skeeleren, want leek me niet zo handig om er direct nog een keer op te vallen.
Ik wacht nog steeds op het moment dat ik me eens echt stabiel ga voelen op de skeelers. Ik blijf bang om te vallen, waardoor ik natuurlijk niet stabiel sta en daardoor ben ik weer bang om te vallen etc⊠vroeger deed ik alles op skeelers, dus het kan wel haha. Niet zo veel nadenken en gewoon doen, maar ja.
Gelukkig heb ik er meestal alleen in het begin van het seizoen last van. Dit jaar is het wel erger dan normaal. Hoop dat het snel wegtrekt en ik ook weer normaal naar buiten kan. Mis het rolschaatsen
Kan ook nog aan de lagers liggen die er in zitten.
Heb vandaag nieuwe wielen en lagers gekocht en het is echt een mega groot verschil. Wiel blijft maar draaien.
Ook hoe groter de wielen hoe sneller je kan gaan. Tenminste dat is wat ik heb begrepen.
Ik denk idd dat het asfalt waar ik skate dan het probleem is. Het is niet helemaal glad dus dan blijf je steeds een beetje steken waardoor je geen snelheid krijgt heb ik het idee. Zal morgen eens proberen op het wat gladdere fietspad!
Thanks ook @slurfhondje en @Anna-Maria! Ik ga even kijken!
Kak mijn (adjustable) toe stop zit muurvast in mijn rolschaats⊠Echt stom. Met geen mogelijkheid los te krijgen. WD40 al geprobeerd, en ook geprobeerd om het met een grote tang los te krijgen.
Heeft iemand van jullie Moxi rolschaatsen en dan het model Moxi Lolly? Zo,ja zijn ze de hype waard? en moet je er echt 1 of 1,5 maat kleiner kopen dan normaal? Op verschillende websites houden ze verschillende maattabellen aan. Beetje verwarrend.
Ik heb Moxi Lollyâs en vind ze fijn, ik merkte wel veel verschil tussen de Moxiâs en de rolschaatsen die ik hiervoor had (Impala), in positieve zin. Maar ik zou ze wel alleen kopen als je echt zeker weet dat je ze vaak gaat gebruiken omdat ze best duur zijn, voor alleen af en toe een beetje casual skaten zou ik het niet doen. En voor skatepark skaten zou ik ze niet aanraden maar dat doen volgens mij weinig mensen hier
Hier hebben de Lollyâs een herenmaat en moet je dus echt een maat kleiner. Ik heb normaal maat US 7,5 en van Lollyâs heb ik een maat 6