Skate & Roll

Yes lijkt mij leuk!

Gisteren voor het eerst sinds de val weer op de rolschaatsen gestaan. Het was onwennig en was toch een beetje bang, maar ik heb er weer zin in.

3 likes

Ik durf nog niet verder dan de woonkamer :joy: maar ik stuur je een pb, woon in de omgeving en lijkt me op termijn wel leuk!

1 like

Ik heb eindelijk mijn tweede paar skates besteld. Het gaat helaas wel 3 maanden duren voordat ik ze heb. Maarja, het aftellen kan beginnen!!

2 likes

Niceee! Welke zijn het geworden?

Riedell 120 boot met een nylon plate.

1 like

Nice!

1 like

Ik kijk de docu United Skates. En vind t best heftig ofzo. Heb m nog niet af. Maar t lijkt erop alsof banen gewoon failliet gaat, terwijl ze met een paar aanpassingen misschien wel meer publiek kunnen trekken en de baan daardoor openhouden. Maar ze zijn gewoon te racistisch ofzo?

En zo tof wat ze allemaal kunnen, maar krijg al paniek als ik naar zoā€™n volle baan kijk.

2 likes

Ik ging ook een filmpje posten maar zie nu dat het bijna precies dezelfde is als van @ZusjevanJoost, maar dan buiten :joy:
Nou ja, dit filmpje vond ik dus ook fijn, voor goede houding, stabiel staan, basis techniek vooruitkomen en opstaan vanaf de grond:

Ik oefen in de woonkamer, maar dan kan ik misschien 4 slagen haha. Ben er wel aan toe om een stapje verder te gaan, de basisbeweging voelt nu wel redelijk goed. Maar ik ben toch bang om te vallen als ik echt ga skaten, zelfs met bescherming. Heb ook al filmpjes over vallen gekeken maar ik vind vallen oefenen eigenlijk ook eng :sweat_smile: Dus ik moet me er nog even toe zetten om dat wel te gaan doen.

Een van de filmpjes die ik had gekeken daar had die persoon helemaal kapotte neuzen en zij ā€œja haha je gaat echt vallen en je neuzen gaan sowieso ook kapot gaan haha ja dat hoort erbijā€.
En ik dacht neee ainā€™t gonna happen met mijn mooie rolschaatsen dus ik heb toe guards erbij besteld en ik vind ze eigenlijk heel leuk staan erbij!

9 likes

Om die reden heb ik toe guards gehaakt. Echt zonde als ze beschadigen.

10 likes

Zoā€™n volle baan is ook echt moeilijk. Ik ben een paar keer geweest bij de roller rink van Dirty Deborah (van de filmpjes die hier gedeeld worden) maar is echt lastig als het zo druk is, heb wel eens half over iemand heen moeten springen die voor mijn voeten viel :sweat_smile: doe mij maar de straat.

1 like

Ahh ik heb dit topic net ontdekt, zo leuk!
Zijn er ook mensen hier die surfskaten? Ik wil er mee beginnen maar ben stiekem een beetje bang dat het een bevlieging gaat zijn en ik voel me ook een beetje te oud om te gaan skaten :woozy_face: (Slaat nergens op, I know)

Het rolschaatsen gaat inmiddels zoveel beter. Er is hier een gebied met nieuw glad asfalt waardoor je super smooth en met weinig weerstand rolt. Het irritante is alleen dat ik daarheen moet rijden. Het liefst rol ik gewoon mijn huis uit om een rondje te doen. Maar door te oefenen op glad asfalt heb ik inmiddels wel de spieren om het op iets grover asfalt te proberen. Gisteren ging ik zelfs met redelijk wat zelfvertrouwen over tegels heen.

Goed, als je net als ik rolschaatsen hebt gekocht en een beetje baalde van hoe moeilijk en zwaar het is. Zet door, het is leuk om te zien dat je vooruitgang boekt. Als je bang bent om te vallen, neem een wandelaar mee waar je af en toe tegenaan kan leunen.

15 likes

als je net als ik rolschaatsen hebt gekocht en een beetje baalde van hoe moeilijk en zwaar het is. Zet door

Ik was gisteren weer aan het skeeleren en mijn gedachte was echt ā€œvolgens mij is het idee van skeeleren leuker dan het echte skeelerenā€ :crazy_face: Maar ik ging per ongeluk ook een afdaling in die op haaientanden uitkwam en dat was niet zo leuk en handig, haha. Ik moet echt nog een goed, plat stuk asfalt vinden waar ik lekker rondjes kan doen om te oefenen (want stiekem vind ik het wel heel leuk).

1 like

Ik ben nu sinds maart weer bezig en het gaat al zoveel beter! Ben zelfs al heuvels afgerold en het remmen gaat ook heel goed gelukkig.
Ik heb wel echt een intense haat gekregen voor van die stoeptegel fietspaden, denk je een lekker asfalt stukje te krijgen en dan opeens van die ongelijke stoeptegels overal.

3 likes

Oh ja die heuvels. Voor je het in de gaten hebt rol je er van een af en is het te laat haha. Om daar mee om te gaan moet ik echt beter worden in snel omdraaien zodat ik achteruit kan remmen. Hoe gaat dat eigenlijk met skeelers :thinking:

Wat betreft skeelers, ik had nog oude skeelers liggen waar de gespen van afgebroken waren. Ik heb die laten maken en mag ze vandaag hopelijk ophalen. Mijn schoonzus is meer van het skeeleren, maar dat is soms moeilijk bijbenen op rolschaatsen.

2 likes

Oh echt hĆØ! Ben al zo vaak onderuit geklapt op zo eentje. Vooral bij die overgang van asfalt in tegels.
Er is er hier in de buurt ook eentje waarvan die tegels ook nog eens super glad zijn en ik alleen als een soort bambi op ongelijk ijs overheen kan glibberen

1 like

Ik heb zoā€™n remblokje achterop en dan leun ik op een been en rem met de andere, beetje oefenen wel want het voelt heel eng.
Ik doe ook weleens pizzapunt, nog onthouden van die ene keer dat ik ging skieen en dat werkt ook wel om vaart te minderen.

Kun je met rolschaatsen ook echt tochtjes maken of is het vooral leuk om te dansen en trucjes te doen?

1 like

Je kan er chille tochtjes mee maken en gewoon rustig van je omgeving genieten.

Zoiets :blush:

Je kan ook prima tochtjes maken op rolschaatsen. Gister nog 15 km geskate, gewoon snel ook.

1 like

Hoe gaat het met het skaten iedereen? @batallador en ik hebben deze week twee keer afgesproken en rondjes geskate in een mooi gebied hier in de buurt.

Deze clip tho :heart_eyes:

Wanneer ik volledig gevaccineerd ben lijkt het mij echt leuk om naar een rink te gaan šŸ›¼

1 like