Skate & Roll

Ik heb zowel hybride wielen met een hardheid van 82A als 92A en die vind ik ook chill omdat ik zowel op straat als in het skatepark skate. En in het skatepark gebruik je liever hardere wielen (meestal rond de 101A) maar met de hybride wielen doe ik het beide en hoef ik niet steeds wielen te verwisselen.

Nu ik meer op straat skate heb ik mijn radar energy 78A wielen er weer op en ik merk dan echt dat ze veel zachter zijn en je makkelijker over tegels en takjes gaat en het minder schokkerig is. Ik kan ook prima op straat met mijn hybrids maar ik voel wel het verschil ja.

1 like

Ik heb altijd geleerd dat spacers beter zijn voor bearings. Ze zorgen ervoor dat de 2 bearings op 1 lijn zitten en eentje niet net iets scheef staat. Daardoor werken ze optimaal samen en dat is beter voor je levensduur van de bearings en ook draait je wiel dan het best.

@Carbon.monoxide je kan inderdaad gewoon diezelfde spacers gebruiken

1 like

Ja ik las het inderdaad maar ik ken eigenlijk niemand die dat gebruikt? Sowieso zijn bearings niet zo duur en gaan ze snel roesten, ik heb altijd geleerd om die na een jaar gewoon te vervangen. Maar ik woon aan het strand dus heb altijd lekker veel zand ertussen :+1:t2:

1 like

Ik denk dat het vooral echt uitmaakt als je op het level zit dat elke kleine verbetering ertoe gaat doen. Dat je dan het meeste uit je wielen wil gaan halen.
En het ligt ook aan de bearings die je gebruikt. Reds zijn minder erg om te vervangen dan Swiss ofzo.
Spacers zijn super goedkoop dus als de bearings daardoor net wat langer meegaan, doe ik het liever wel. Maar zand gaan ze sowieso niet lang overleven dus in jouw geval zal het toch niet veel uitmaken hahaha

En over roestige bearings. Die in de wielen die bij mā€™n rolschaatsen (tweedehands) zaten zijn nu echt op maar zijn zo verroest dat ik hoop ze er nog wel uit te kunnen krijgen :sweat_smile: Het zijn van die volledig metalen

Haha ja op dat niveau zit ik niet! Ik heb ook eens zitten lezen over abec rating van bearings maar daarvan zeggen ze ook dat je dat verschil eigenlijk bijna niet kan voelen, alleen op topniveau. Maar die spacers zijn inderdaad goedkoop dus waarom niet!

Heb je zoā€™n bearing tool? Want dat is echt veel makkelijker verwijderen vooral met roest haha.
afbeelding

3 likes

Nog niet maar die is onderweg! Eergisteren eindelijk kunnen bestellen. Die was hier steeds overal uitverkocht. Bearings plaatsen deed ik uit nood met de as, maar eruit halen wilde ik niet riskeren.
Er zijn tegelijk ook nieuwe bearings onderweg en moertjes. Ondanks dat ik ze al een paar keer heb gelijmd, verdienen mā€™n oude skates ook nog steeds wat liefde. Binnenkort gaan ze naar de schoenmaker om te kijken of die ze beter kan lijmen

2 likes

Oh wat een leuk topic is dit, word er helemaal enthousiast van! Ik denk er een poosje over na om te beginnen met rolschaatsen en ga ze na jullie enthousiaste reacties maar bestellen. Zin in!

5 likes

Gezellig! Heb je al een paar op het oog?

1 like

Deze heb ik besteld:

Bescherming heb ik nog liggen en die ga ik zeker gebruiken :grinning:

5 likes

Top dankje. Nu het weer wat mooier wordt skate ik steeds meer buiten. Helaas heb je geen asfalt waar ik woon, daarom wil ik graag radar wielen. Ik voel me af en toe een Bambi als ik hier op straat skate. Hier heb je ontzettend veel gleuven en ongelijke klinkers.

1 like

Ik wil het voor straat skaten. Wat grappig, ik vind die kleuren juist fantastisch. Ik zou graag de oranje, roze, gele en de mint groene willen hebben. Keuzestress!

Moet je als skate-beginner voor bescherming nog ergens op letten, qua type of kwaliteit; of kan ik gewoon een goedkope set kopen en is dat prima?

ik vind deze set prima!

zo veel gebruikt dat ik nu wel nieuwe polsbeschermers heb gekocht die iets luchtiger voelen, maar de set is echt heel vaak in de was geweest en ging allemaal goed!

1 like

Ha dat is precies degene waar ik naar aan het kijken was!
Was benieuwd of ze goed genoeg waren omdat het prijsverschil met de meeste andere sets echt de helft is, maar zo te horen wel dus :smile:

1 like

Hahah ja het is ook echt persoonlijk met die kleuren hoor. Ik heb gewoon liever zwart of diep donkerpaars ofzo. Roze vind ik ook leuk, maar weer niet met mint in het midden. Zou willen dat ik ook net zoveel keuze had als jij :smile: Je kan ze ook gewoon allemaal nemen en dan kleuren mixen

@Hazel Een basic set is helemaal prima. Mijne had ik bij de Lidl vandaan. Zou alleen checken of de polsbeschermers echt goed beschermen tegen kneuzingen. Die willen nog weleens te slap zijn

2 likes

Leuk!

Ik kijk tutorials. Heb al veel gehad aan hoe er Ć¼berhaupt op te staan en niet te vallen haha.

Ik kan helaas niet zo vaak oefenen als ik zou willen omdat ik alleen woon met een kind maar vind het heel leuk! En nog steeds wel spannend.

Dit vond ik een fijne uitleg:

Maar er is echt zo veel te vinden

2 likes

Vind het echt jammer dat er in mijn maat 43 gewoon geen leuke kleurtjes te krijgen zijn. Heb nu maar simpele zwarte van het merk Sure Grip via Marktplaats gekocht. Ze voelen wel erg zwaar aan, itt Impala, is dat nadelig voor een beginner?

Hi!! Een poosje geleden ben ik begonnen met rolschaatsen en via het forum heb ik @Mario leren kennen. We gaan bijna elk weekend samen skaten in Den Bosch en we hebben een app groepje met nog wat andere meiden die zo nu en dan aansluiten. We vroegen ons af, zijn er nog meer forummers in omgeving Den Bosch die rolschaatsen en wellicht het leuk vinden om zo nu en dan mee te gaan? We vinden het echt mega gezellig en leuk om wat mensen te leren kennen die er ook zoveel lol in hebben!

37 likes

Wat leuk!!! Zo jammer dat ik niet in de buurt woon

Vandaag mijn rolschaatsen binnen gekregen, eerst in huis aan gehad maar dat was geen succesā€¦ veel te glad!
Daarna achterthuis maar ook daar was ik net Bambi op rolschaatsenšŸ¤­.
Dus heb ze gelijk maar weer uitgedaan en als morgen mijn bescherming binnen is dan waag ik weer een poging haha.

2 likes