Skate & Roll

Leuk! Ik was net bij de Zeestraat in Den Haag en zag daar ook twee dames rolschaatsen.

Die school ben ik tegengekomen op YouTube. Ik was pre Corona drie dagen in de week in hetzelfde gebouw (voor een andere hobby). Pas nu kom ik erachter dat er een community is. So close.

Omg omg omg, ik heb vandaag voor het eerst een transitie (heal-toe spin) gedaan. Dat voelde echt zo stoer om te kunnen. Love rolschaatsen.

8 likes

https://www.instagram.com/p/COLLhnahd6V

Goals!
(Heb zelf geen quads haha maar geweldig om te zien)

@PinkNurdy heb je mijn berichtje ontvangen?

1 like

Yes ik heb hem ontvangen en gereageerd :wink:

1 like

afbeelding

Jeeej! Ik heb een aanbetaling gedaan voor een paar Moxi Lolly’s! Zo lang over na gedacht welke ik nou zou kiezen. Er blijkt hier ook in de stad een skate club te zijn :partying_face: kan niet wachten om ze uit te proberen.

11 likes

Eindelijk ook rolschaatsen aangeschaft en vandaag eerste rondje gedaan.
Maar ik denk wel dat ik als ik fanatieker wordt wielen voor buiten ga kopen die beter dempen. Iemand toevallig tip voor buiten wielen die goed dempen?

2 likes

Ik weet niet wat je precies bedoelt met dempen maar mijn buitenwielen voor gewoon op straat zijn de Radar Energy en die zijn super fijn. Ze zijn zacht genoeg om makkelijk over takjes en stoeptegels te gaan. Ik heb zelf de 57mm omdat die wat wendbaarder zijn maar je hebt ze ook in 62 of 65mm.

2 likes

Heb nu gevoel dat de rolschaats super veel gaat trillen/schokken zeg maar. Vroeger altijd geskeelerd en kan mij niet herinneren dat het zo heftig was. Maar bedoel inderdaad wielen die lekker rijden op straat en je niet elk takje steentje of bobbeltje in de weg voelt. Wil ook graag lekker wendbaar zijn. Maar voor nu ben ik al blij als ik vooruit kom😅.

Oh ok, ja dan kan ik sowieso de Radar Energy aanraden. Je moet dan naar de hardheid van de wielen kijken. Zo rond de 78A is voor op straat wel fijn. Alleen niet echt geschikt voor binnen of skatepark :slight_smile:

3 likes

Nee nog niet. Ik had eigenlijk echt afgelopen woensdag moeten gaan, want de komende tijd zie ik alleen maar regen.

1 like

Ik had skaten de afgelopen tijd een beetje op een laag pitje staan maar ben inmiddels wel weer lekker bezig! Zo fijn dat je nu het weer beter wordt wat minder met jassen en truien enzo aan het hannesen bent. Ben nu de snakewalk, zeroes en dips aan het oefenen, die eerste gaat redelijk en op de rest is nog een hoop winst te behalen haha. En ik probeer nu om elke week met een vriendin naar het skatepark te gaan, voorlopig is het niet veel meer dan banks op en af en dingen oefenen op de platte stukken, maar wil nu gaan proberen om de manual pad op en af te springen :grimacing: Hoe gaat het bij jullie?

1 like

Ik wil de radar energy wheels 57mm kopen. Hebben jullie ervaring met deze wielen? Voelt het echt fijner dan hybride wielen?

Lekker bezig! En fijn om een vriendin te hebben waar je samen mee kan oefenen.

Ik ben ook nog steeds bezig. Ik wil ook beginnen om dips te gaan oefenen. Zero’s en snakewalks gaan goed. Bij snakewalks ben ik nu aan het focussen op een variant (lijdende voet op de voorste wielen houden). En ik heb de strud walk nu eindelijk zo onder de knie dat die nu soepel gaat! :partying_face:

Heb trouwens nieuwe rolschaatsen! Moonlights! :inlove: Skate met die alleen nog binnen omdat ik nog wil zoeken naar mooie toe caps. Kijk dus wat rond op Etsy maar mocht iemand tips hebben dan graag!
Moet ook nog even aan de slag met het verstellen van de toe stops, want deze staan veel lager dan bij m’n andere waardoor ik steeds bijna op m’n bek ga hahaha. En er zijn ook jamplugs onderweg om ook eens te oefenen zonder toe stops.

@IIloveweekend Ik ben ook benieuwd naar die Radar Energy wielen. Toevallig gister naar zitten kijken. Ik zoek ook kleinere wielen voor buiten. Wil jij ze voor op straat skaten of het skatepark?
Alleen die kleuren van die 57’s vind ik zo nmsmvpe hè :sweat_smile: Hou gewoon echt niet van die mintachtige kleuren en vind de combi’s met andere kleur zo in het midden ook echt niks voor mij haha. Die zwarte met roze in het midden vind ik heel mooi, maar die zijn er alleen in 65.

2 likes

Aaahh I’m so excited! Heb net Chaya Elite’s besteld. Ben zo geïnspireerd geraakt door al die 365daysofskating video’s op Instagram :heart_eyes: Ik kan (relatief) goed skeeleren, maar heb 0,0 rolschaatservaring. Ben zo benieuwd naar het verschil! Heeft iemand daar ervaring mee?

4 likes

In de wielen van een rolschaats zitten toch alleen 2 bearings? Ik wilde mijn wielen vervangen maar in de oude zit in het midden (dus tussen de bearings) nog een extra metalen ringetje! Dus nu twijfel ik wat ‘hoort’.

Dat ringetje is een spacer en hoort tussen je bearings in. 2 bearings per wiel inderdaad

2 likes

Ohh zo te horen lekker bezig ook! :blush:

Ah okay thanks! Dan moet ik daar nog even naar op zoek. Ik had de radar energy wielen (57) gekocht hoe weet ik dan welke spacers daar in moeten? Weet jij dit misschien @Echo?

Ik gebruik geen spacers, dat is meer een skateboard ding toch?

Ik heb radar energy 57 met bones reds bearings erin en verder alleen het moertje om ze vast te draaien.

Je hebt ze niet per se nodig, als je dat wel wilt dan kan je dezelfde spacers die je al hebt gewoon gebruiken, ze zijn allemaal dezelfde maat qua diameter. En lengte is 7mm geloof ik en voor inline 10mm, mocht je het willen weten.

Maar bearings en spacers passen in principe in elke wielen die voor rolschaatsen zijn gemaakt (en vaak ook in skateboard wielen). Dat zijn universele maten. Alleen de grootte van de wielen verschilt, maar niet van de diameter van de binnenkant zeg maar.

4 likes