Skate & Roll

Nou ik dacht echt je lult met je wennen. Nou ik had ze nog ff aangelaten en toen moest ik plassen :joy: ik op die dingen naar de wc en daarna nog een paar keer heen en weer in de woonkamer. En t ging echt al honderd keer beter. Zweet me wel na 5 minuten al de pleuris.

4 likes

Aaaah tof! Ze zien er echt mooi uit!

Het is wel de bedoeling dat je je core gebruikt, ook om evenwicht te houden natuurlijk. De beste houding is door je knieƫn en je core aanspannen.

Maar verder zijn het vooral je benen :+1:t2:

Ik heb alleen wel eens spierpijn in mijn abs als ik oefen om ergens op te springen met mijn rolschaatsen, box jump zeg maar.

1 like

Ik vind een gladde vloer dus echt doodeng. Ik heb laminaat, maar doodeng :open_mouth:

1 like

Ohjee. Beneden hebben we een soort zeil met minireliƫfje erin. Boven 100 jaar oude linoleum geloof ik. Wilde morgen boven proberen.
Realiseerde me dat ik denk ik op 20 meter afstand een basketbalveldje heb. Morgen eens kijken of dat er goed uitziet.

1 like

Verschilt ook wel per vloer, denk ik. Bij het laminaat dat ik heb glij ik sowieso bijna altijd op uit, ook zonder wieltjes.

1 like

Ohh misschien is te glad dan ook weer niet goed haha.

Ik heb wel ook laminaat (denk ik, lag er al in toen ik hier ging wonen) maar ik kan er bijvoorbeeld niet over heen glijden met mijn sokken. Maar met mā€™n skates is het wel echt gladder dan asbelt en beton.

1 like

Ik kan al glijden op blote voeten, haha. Ben ook al meerdere keren uitgegleden. Maar mijn moeder had inderdaad minder glad laminaat.

Ik glij ook alleen maar uit op mijn vloer! Kan daar echt niet op oefenen helaas

@LastYoungRenegade nou even. Boven is geen succes nee :joy: zo spekglad man. Dood eng. Ben heen en terug gegaan en toen dacht ik joe doei :joy:

1 like

Oefendag nummer 2. Het gaat al beter. Heb even in de tuin geprobeerd maar bij elk randje van een tegel denk ik dat ik op mn bek ga. Ik kan nu in een keer van de achterdeur langs de tafel naar de keuken. Woensdag stopte ik nog bij te tafel want moet er omheen zeg maar. Helaas ging mn teen een beetje in de stress (had ik ook wel verwacht). Dus maar eventjes geoefend. Maar er zit dus nog vooruitgang in. Al zie ik t niet voor me dat ik echt naar buiten ga :joy:

7 likes

Ik ben iedere dag in huis aan het oefenen (ben in isolatie)
Zat ook te kijken naar andere rolschaatsen
welke zouden jullie mij adviseren of andere dan onderstaande skates

• Moonlight
  • Riedell zone, model 135
  • Moxi Lolly
  • Moxi Jack

Geen verstand van maar die riedell zone rolschaatsen vind ik zooooo mooi! Geen idee waar deze te koop zijn, weet jij waar ze te koop zijn?

online :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb eindelijk na een jaar twijfelen rolschaatsen besteld en ben dus nu van alles aan het lezen want ik weet er nul vanaf.

Heb wel een aantal jaar kunstschaatsen gedaan als kind en zodra ik dit zag staan wist ik meteen welke move dit moest zijn :sweat_smile: ik heb dit ook nooit gekund op schaatsen en ook niet gewoon op blote voeten (probeer het nu nog wel eens, heb er mā€™n laatste diploma niet door gehaald en zit me blijkbaar nog dwars hahaha). Ben overtuigd dat mijn lichaam er niet voor gemaakt is.

Alsnog ben ik super enthousiast om te beginnen zodra mā€™n rolschaatsen binnen zijn haha

2 likes

Ohh leuk! Ik heb ook op kunstschaatsen gezeten (2 jaar maar) en ik vond het rolschaatsen op veel punten vergelijkbaar. En leuker zelfs want je kan het gewoon altijd doen en je bent niet afhankelijk van de schaatsbaan! Ik ging wel pas weer een keer schaatsen maar ik wilde toen de hele tijd uit gewoonte mijn toe stop gebruiken haha!

Gelukkig ben ik niet de enige dan waarbij je lichaam een bepaalde move gewoon niet kan!

Oh no way! Ik heb ze nu uiteindelijk ook besteld omdat ik het schaatsen zo erg mis dus dat is heel leuk om te horen! Ben zo benieuwd.

Het is zo leuk! Vandaag voor het eerst achterwaarts gerolschaatst dankzij backwards bubbles. Wel een aantal keer gevallen en wat bejaarden uitgescholden die hun auto wilden keren en vlak achter mij kwamen rijden.

Weten jullie trouwens nog een leuke winkel voor skate accessoires? Ik stel outfits samen voordat ik ga skaten :joy:

8 likes

Deze staan ook een tijde op mijn verlanglijstje!

1 like

Ik heb uiteindelijk toch de Chaya Melrose Deluxe gehaald ook al had ik net de normale Chaya Melrose gekocht. Bizar hoeveel verschil dat ene tientje maakt. De trucks zaten bij de Deluxe veel losser waardoor je makkelijker bochten kan maken. Bij de normale Melrose had ik ze losser gedraaid, maar het kwam qua manoeuvreerbaarheid niet in de buurt van de Deluxe.

Dat betekent niet dat je keuze standaard naar de Deluxe moet gaan. De normale Chaya is meer geschikt voor lekker snel en ver gaan. Hij rolt echt heerlijk en de bearings draaien goed. Ik ga ze toch verkopen, want heb geen twee paar nodig.

Valpartij

Samenvatting

Vandaag heb ik meer dan 15 km gerolschaatst. Eerst alleen en daarna met mijn schoonzus die op skeelers was. Het was onwijs leuk! Op de terugweg had ik een helling verkeerd ingeschat. Ik probeerde af te remmen maar ging alleen harder. Ik ben keihard onderuit gegaan en op mijn stuitje terecht gekomen :pensive:. Gelukkig boog ik wel mijn knieƫn anders was ik misschien op mijn hoofd gevallen. Het deed zo onwijs veel pijn. Mijn schoonzus heeft mij 2km terug naar huis moeten trekken. Nu heb ik nog steeds veel pijn en ben echt bang dat ik iets gebroken heb. Even deze week aankijken en anders toch maar even naar de huisarts.

2 likes