Skate & Roll

Lekker rondje gerold gisteren 🛼🛹

Kreeg wel snel pijn in m’n kuiten haha, heb die specifieke spieren duidelijk een tijd niet gebruikt. Verder gaat het best soepel maar merk dat ik het nog vrij eng vind om sneller te gaan! Remmen lukt nog niet zo goed dus ik laat mezelf nu maar gewoon steeds uitrollen haha.

2 likes

Ik woon in Rotterdam! Goed dat je het aan het proberen bent!

Ik ging vorige week ook weer eens maar het waaide best hard :joy: met andere woorden, ik waaide zo’n beetje om omdat ik mn evenwicht nog niet zo goed kan bewaren. Nu heb ik wel weer zin om te gaan, maar het waait weer dus meh toch maar even overslaan weer

Ik heb vroeger nooit leren remmen op skates. Lantaarnpalen waren mn vrienden :joy:

3 likes

@Whoopdidoo heb je ze al???

Nee :sob::sob::sob: mn geduld is ook al zo op. Mn track en trace doet t nog niet eens!

Nouu dat is gek zeg. Ik zou ook super ongeduldig zijn. :frowning:

Ja ze hebben m donderdag gewoon niet meegegeven aan dpd denk. Je bestelt iets bij bol op pasen en t komt morgen maar iets wat zogenaamd donderdag verzonden is is nog nergens. Hoop echt woensdag.

:rofl: Of vandaag. Had iets bij Bol besteld en vandaag de bezorger aan de deur. Maar ik vind DPD sowieso een slechte bezorger.

1 like

Ja dat bedoel ik. Maar denk echt dat ie nog lonely ligt te liggen ergens bij skatepro. Kutbelgen. Sorry voor de belgen maar kom op. Verwacht ze echt pas woensdag op zn vroegst.

1 like

Ja echt niet tof. Eigenlijk zijn ze nu al 3 bezorgdagen te laat toch? :woman_shrugging:t2:

Ik droomde dat ze bezorgd waren zonder dat ik t wist en gewoon voor achter een rolcontainer lagen. Deed ze aan, mn tenen zaten wel overdwars maarja. En ik rolde zo weg. Kon ook meteen omdraaien enzo :joy::joy::joy: t waren alleen wel die lila chayas.

Het gekke is dat ik eigenlijk nooit last heb van mijn enkels verder! Ik heb wel intensief fysio gehad omdat je enkels gelijk zwakker zijn. Misschien kan ik inderdaad oefeningen doen. Niet per se voor shoot the duck maar omdat ik mijn enkels sterk wil houden.

En nee niet echt, ik vind 180 heel makkelijk en 360 opeens heel moeilijk :confused:
Het lukt nu wel beter zonder skates, de truc is om voordat je springt je hoofd en schouders al 180 graden te draaien, dan maakt je lichaam makkelijker die hele draai. Maar op skates is een ander verhaal.

2 likes

Oooh ik vind het rolschaatsen zo leuk! Ik heb de afgelopen dagen binnen geoefend en de vloer is zo top dat ik mega vooruit ben gegaan.

Achteruit gaat steeds beter, omdraaien lukte me gister ineens, moonwalk lukt ook al een beetje (mag zeker nog meer smooth haha) en 180 graden spins gaan ook al best lekker!

5 likes

Wooow lekker bezig! Bij mij lukken spins echt totaal niet. Hoe oefdn jij ze en heb je misschien wat tips?

Als het goed is komen ze vandaag!

2 likes

Ik beweeg m’n armen, hoofd en heupen mee! En wat voor mij fijn werkt is dat ik mn tenen of hak een beetje optil.

Als ik naar rechts draai, til ik bij m’n linkervoet m’n tenen een beetje op met m’n hak aan de grond. Bij m’n rechtervoet til ik dan juist m’n hak een beetje op met m’n tenen aan de grond. Ik denk dat je zo minder weerstand hebt door de vloer.

In hoeverre gebruik je als complete newbie je bovenlichaam? Zeg maar bovenbuik/ribben dat gebied?

Uhm ja hallo hoezo is t zo fuckin moeilijk? En vermoeiend? Al ligt dat aan mn dikheid en conditie. Maar toch. Holy moly. Heb de tuin ter nauwernood overleefd. Dacht ken wel met grote tegels maar je voelde echt wel die randjes. Dus dat wordt oefenen op mn kamertje :joy:

14 likes

Je hebt ze woehoe!

Haha ik dacht de eerste keer ook echt ‘OMG WAAR BEN IK AAN BEGONNEN WAAROM WILDE IK DIT’, maar het went best snel!

En een gladde vloer helpt inderdaad meeega.

2 likes