Zou je t dan toch verleren? Kan me niet herinneren dat ik als kind/tiener veel viel. Ik denk dat ik echt een maand binnen oefen of in de tuin.
Besefte me dat er maandag natuurlijk geen pakjes komen
Zou je t dan toch verleren? Kan me niet herinneren dat ik als kind/tiener veel viel. Ik denk dat ik echt een maand binnen oefen of in de tuin.
Besefte me dat er maandag natuurlijk geen pakjes komen
Als jij dreigt te vallen, ga je jezelf waarschijnlijk strekken om te proberen je evenwicht te bewaren. Dan val je naar achter. Dat moet je gaan proberen af te leren
Ik zit te overwegen om te gaan skeeleren, als verjaardagscadeau voor mezelf. Ik kan hier in de buurt lekker de polder in, mar geasfalteerde paden. Ik heb het alleen een goeie 20 jaar niet meer gedaan en vind het toch een beetje spannend om in mijn eentje te gaan.
Ja, je verleert het. Ik rolschaatste als kind best veel en ook altijd zonder bescherming over stoepen, maar nu durf ik de stoep niet eens af.
Ik ben altijd zo jaloers op de kinderen die hier rond skaten alsof het ze geen moeite kost. Bijna geneigd om ze om een lesje te vragen.
Haha, ja, ik ook! Maar ik vermoed dat dat ook het ontbreken van angst is en misschien minder verantwoordelijkheden. Vroeger was ik niet bang om iets te breken, terwijl als ik nu iets breek ik een probleem heb, want dan kan ik niet werken.
Ja het kan ook beide zijn inderdaad. Het is echt even wennen. Het is heel anders dan (hard)lopen, wat je wel graag rechtop doet.
Hoe je valt is ook helemaal niet raar, want het is een natuurlijke reactie. Je wil niet vallen dus als je dreigt te vallen, ga je dingen doen om dat niet te laten gebeuren. Rechter op gaan staan en jezelf overstrekken is dan heel normaal, maar juist niet wat je moet gaan doen als skater. Aan de voorkant draag je als het goed is je bescherming dus voorover vallen is veiliger. Je kan jezelf dan beter opvangen en beschermt zo je hoofd, rug en polsen.
Als je dreigt te vallen, probeer je dan juist over te geven aan de val. Maak jezelf klein als een balletje door dieper door je benen te zakken en wat naar voren te leunen. Je zal dan merken dat, hoe raar ook, je juist de kans op vallen verkleint daardoor. En als je toch valt, ben je dichter bij de grond en kan je jezelf goed opvangen.
Het is echt iets waar je even aan moet wennen. Het oefenen is ook geen slecht idee.
Ikzelf had de neiging tot overstrekken ook heel erg en nog steeds wel een beetje. Ik ga bij het starten altijd eerst een paar keer squatten op m’n skates en dat helpt wel.
Mocht iemand hier trouwens nog goede tips/tutorials weten voor canonball dan graag! Het lukt mij dus echt niet gewoon. Ook niet op gewone schoenen of blote voeten. Het lijkt alsof mijn lichaamsbouw er niet geschikt voor is ofzo
Ik weet niet precies hoe en wat je geoefend hebt, maar bubbles en remmen (plow stop) zou ik als eerste doen. Bubbles kan je ook achteruit oefenen. Van bubbles kan je naar scissors als volgende stap. Die doen het ook goed om balans te oefenen.
En ik denk dat de moonwalk nu heel leuk voor je is voor erbij
Thanks! Plow stop oefen ik inderdaad, en gister ben ik begonnen met bubbels en achteruit. Moonwalk lijkt me echt heel tof!
Ik ben vandaag voor het eerst gevallen met skaten. Het mag niet eens vallen heten, ik oefende t-stops en stond echt al zowat stil toen mijn achterste voet opzij rolde (de wieltjes volgde) en ik mijn balans verloor. Ik stond dus echt bijna stil toen mijn knie een klein stukje over de grond schraapte maar meteen een gat in m’n broek en knie hoor
Over cannonball, dit lukt mij wel maar ik kan dus geen shoot the duck?? En ik heb ook het idee dat het gewoon aan mijn lichaam ligt ofzo
Ik kan wel mijn been naar voren doen maar terug zetten lukt niet, en weer overeind komen ook moeizaam haha. Ik vraag me af of het aan mijn beenspieren ligt? En ik meer squats moet doen ofzo.
Op welk punt gaat het mis bij jou?
Je moet ook rollen. Niet stappen. Grapje. You got this. Wacht maar op mijn jankposts later deze week. Heb nog steeds de illusie dat t meevalt.
Misschien eerst aan je evenwicht werken? Weet niet of dat nut heeft hoor maar dat lijkt me misschien wel nuttig.
Vallen leek mij ook het allerergste ooit!! Dus daar ben ik direct op dag 1 mee begonnen.
Gewoon met beschermers aan, expres gaan vallen. Op 1 knie bijvoorbeeld of je kunt een bolletje van jezelf maken.
Bij mij ging die knop daarna om en was het opeens minder eng!
Joepiee vandaag voor de tweede keer geskate en shoot the duck lukte gewoon! Wel echt in een slakkengangetje. Transitions of draaien of mooie bochtjes maken lukt totaal nog niet. Maar even wat filmpjes checken hoe dat moet.
Vind het echt heel chill om deze activiteit erbij te hebben als hobby!
Dit hielp mij trouwens ook heel goed bij de stabiliteit. Als je bijna of bang wordt om te vallen, dan direct diep door je knieën zakken.
Als je al laag bij de grond staat dan heb je minder afstand af te leggen tijdens een val.
Jeeej wat goed! angsten overwinnen is leuk.
Ik ben net weer naar die mini ramp gereden waar ik wilde oefenen. Vorige keer was hij nat van de regen en nu dacht ik dat er misschien niemand zou zijn omdat het pasen is.
Kom ik daar zijn er allemaal van die party tenten en stoeltjes en allemaal mensen in dat park. Maar ik dacht dat het gewoon mensen waren die een feestje hadden ofzo en de ramp was wel leeg. Maar toen kwam ik dichterbij en het bleek een kerkdienst te zijn. En die ramp lag er echt 2 meter naast, tussen de priester en de mensen in die allemaal stil aan het luisteren waren naar een speech over Jezus, haha omg zo awkward. Ben maar doorgelopen.
Bij mij gaat het mis omdat ik met canonball niet zo laag lijk te kunnen zonder mijn voeten in een v-vorm te plaatsen. Het lijkt alsof mijn heupen en enkels niet in die pose kunnen. Prayer squat pose met yoga gaat mij probleemloos af, maar met rolschaatsen moeten je voeten toch echt rechtdoor gaan haha.
(Er is wel iets mis met 1 enkel en kan daardoor ook niet skeeleren zonder pijn vanwege de harde schoen) Dit is op zich op te lossen door dan de inside edge te nemen maar m’n heupen lijken ook niet te willen.
Als ik op m’n rug ga liggen met opgetrokken benen en dan zo m’n knieën richting m’n borst beweeg, krijg ik ook pijn rond m’n heupen.
Nouja verder niet zo’n groot probleem ofzo. Ik vind statische poses als canonball (en shoot the duck en coffin etc) sowieso toch niet zo heel boeiend, maar stom is het wel.
Bij jou lijkt het inderdaad meer een trainingsdingetje als je wel in de pose kan komen. Zou het dan met schoenen of op blote voeten gaan oefenen tot je zo een aantal herhalingen kan volhouden en dan zou het op rolschaatsen ook moeten lukken
Ah, als het bij je heupen niet lukt kun je daar ook oefeningen voor doen. Klinkt alsof je heupen of bekken misschien niet zo flexibel zijn? Dat kan je trainen met yoga of
stretching.
Ik kan shoot the duck dus ook niet zonder skates aan. Ik ging het net nog proberen en ik viel haha. Maar ik kreeg ook een pijnscheut in mijn enkel als ik op wil staan. Misschien overblijfsel van toen mijn enkelbanden gescheurd waren.
Ik vind die poses ook niet zo boeiend inderdaad dus ik vind trainen ervoor ook niet interessant genoeg.
Ik oefen trouwens wel 360 gewoon op blote voeten. Want dat lukt zo amper laat staan met skates aan!
Ik denk dat het bij mij helaas echt aan de stand van mijn heupen ligt, maar kan ooit wel eens een poging gaan wagen met stretchoefeningen.
Nog steeds pijn vanuit je enkelbanden kan zeker. Dat heb ik ook en kan daardoor dus geen harde skateschoenen meer aan. Het is al jaren geleden gebeurd maar het is nooit meer geworden als daarvoor. M’n enkel gaat ook weleens gewoon verkrampen als ik te lang in 1 houding op de bank lig. Echt irritant.
Je zei eerder dat je vooral last had met omhoog komen. Mocht je het toch willen oefenen, dan zou je negatief kunnen trainen. Dat helpt ook met pullups trainen dus vast ook wel hierbij
En ik heb dat ook met het trainen voor die poses. Best leuk als je het kunt hoor, maar voor mezelf niet de moeite waard. Andere dingen vind ik leuker. Zo’n 360 vind ik ook veel toffer. Lukt het al een beetje? Ik kan alleen nog 180’s, maar moet daarmee nu voorzichtig zijn omdat mn hielen beginnen los te laten. Heb ze vorige week maar geprobeerd te lijmen. Moet echt nieuwe haha