Shit die waren ook wel erg mooi geweest! Ben nu bang dat die van mij zo heftig zijn. Maar deze leken me echt te vrolijk.
@Lovepink andere manieren om te remmen gebruiken? Er zijn volgens mij verschillende manieren, gewoon even op youtube kijken.
Shit die waren ook wel erg mooi geweest! Ben nu bang dat die van mij zo heftig zijn. Maar deze leken me echt te vrolijk.
@Lovepink andere manieren om te remmen gebruiken? Er zijn volgens mij verschillende manieren, gewoon even op youtube kijken.
Nee joh ik vind die van jou ook heel tof!
@Lovepink val je doordat je remt met de toe stop? Volgens mij is dat inderdaad best heftig als beginner, ik waag me er nog even niet aan. Misschien kun je zoeken op plow stop?
Ik kan op rolschaatsen eigenlijk alleen goed remmen door proberen een pizzapunt te maken met mn voeten.
En door goed te squatten tijdens het rolschaatsen kan je grotendeels voorkomen dat je achterover valt tijdens het rollen. Als je dan valt, val je voorover en kan je het opvang met je bescherming.
Wat moet je als beginnende rolschaatser nou als eerste leren? Ik ben begonnen met balans, vooruit en (af)remmen. Wat komt er nu logischerwijs?
Ik ben begonnen met bubbels maken en gewoon stukjes te rolschaatsen. Daarna transitions, maar er zijn ook heel veel leuke filmpjes online. Gewoon kijken welke jou aanspreekt en oefenen maar.
Ze zijn verzonden. Ik hoop zo dat ze komen morgen
Ik zal het je zondag hopelijk vertellen
Ik denk dat je als beginner juist sneller valt met rolschaatsen? Doordat je schoen over de wieltjes heen hangt glijd je sneller weg naar voor of achter. En ik vind dat je ook wel sneller uit balans wordt gebracht daardoor door takjes of kleine steentjes.
Zeg dit nou niet
Hahaha. Maar met rolschaatsen moet je leuke kunstjes kunnen leren
Ik ben al blij als ik levend een rondje om kan
Voor mij is het andersom, om eerlijk te zijn! Val tijdens het rolschaatsen veel vaker (misschien omdat ik die ook pas net heb, en al vele langer skeeler, zou kunnen) omdat ik het gevoel heb daar vooral tijdens het rijden minder balans op te hebben en inderdaad juist sneller over steentjes en takjes te struikelen dan op m’n skeelers.
Ik heb een maandje geleden skeelers gekocht maar heb ze nog maar een keer gebruikt! Deels door al die regen van de afgelopen tijd, maar ook omdat ik die ene keer hard ben gevallen en nu durf ik niet meer alleen. Wat nou strong independent woman
Ik vond zelf rolschaatsen veeeel moeilijker dan skeeleren. Maar heb wel veel geschaatst vroeger. Maar rolschaatsen vind ik veel gladder ofzo? Je rolt sneller een kant op. Met skeelers sta je weliswaar op 1 rijtje wielen, maar als je je voet schuin zet sta je direct stil.
Maar goed volgens mij wisselt het best wat mensen makkelijker vinden! En jaa op stukken waar je harder kan is het vaak ook beter asfalt inderdaad. Alles met losse tegels, klinkers, takjes etc doe ik gewoon heel langzaam haha
Ik vind rolschaatsen echt veel lastiger dan skeelers. Ik ben trouwens al weken niet meer geweest. Durf niet meer.
Moet je eerst door de spierpijn heen want die schijnt ook heftig te zijn. Ik ben heel benieuwd. Het schijnt inderdaad wel moeilijker qua leren te zijn. Ik heb ook nu voor rolschaatsen gekozen omdat me dat stabieler leek voor mn enkels. Maar je schijnt dus vrij makkelijk weg te rollen en daardoor te vallen.
Mn pakje is nog niet traceerbaar
Sluit mij bij bovenstaande aan, rolschaatsen is echt moeilijker dan skeeleren
Als je het eng vindt zou je ze sowieso eerst even binnen kunnen proberen! Of in een skateparkje, daar is de grond sowieso vlak en glad (ik ben zelf een keer om 8 uur ‘s ochtends gegaan zodat er niemand was om me te zien vallen ).
Ook zou je op youtube wat filmpjes kunnen kijken met hoe je ‘moet’ vallen, zodra je het gevoel hebt dat je gaat vallen kan je het best een beetje door je knieën zodat je lager bij de grond bent en van een minder grote hoogte valt. Oh, en polsbeschermers zijn sowieso heel handig op het begin, want als je valt heb je vaak de neiging jezelf met je handen op te vangen, dus je polsen zijn (in mijn ervaring) het eerste wat je echt flink kan belasten.
Maar hoe eng het ook lijkt, het is vooral een hele leuke manier van bewegen, en je hoeft niet meteen met snelvaart over een weg te scheuren! Al oefen je een hele maand maar vijf minuten per dag en ga je maar mini-stukjes, ook dat is al heel goed en fijn als beweging. Dus vooral plezier in hebben en voorzichtig proberen!
Ahhh ik heb zo lekker gerolschaatst vanmorgen!! Was de eerste keer weer buiten sinds het najaar, en ging echt goed! Ik moet alleen denk ik toch zachtere wieltjes fixen (heb nu hardheid 85), ik struggle nu wel echt bij stukken met tegels of slechter/korreliger asfalt (en daar moet ik vanaf huis wel overheen voor ik bij het goeie asfalt ben haha).
Dat een fijne overwinning toch? En met oefenen wordt het heus minder eng!