Skate & Roll

Het was heel chill! Hij was aan één kant nog een beetje nat dus eerst alleen aan de andere kant kunnen oefenen, maar uiteindelijk wel kunnen oefenen met pumpen ook! Achteruit omhoog nog wel spannend en kan nog veel meer kracht in het wegduwen stoppen maar het begin is er :blush: Ik moet ook nog even op zoek naar een goeie stoep oid om stalls op te oefenen maar deze halfpipe is zo hoog dat dat nog langgg niet aan de orde is haha.

Die lage halfpipe klinkt wel als een hele goeie stap om weer aan de coping te wennen! Hoop dat je binnenkort een keer lekker fris wakker wordt en toch kan gaan! :blush:

1 like

Ik wil graag nieuwe wieltjes aanschaffen ik lees heel veel goede reviews over de Radar Energy wheels. Maar welke zou ik nemen de 57mm of 62mm?

Waar gebruik je je skates vooral voor? Voor in het skatepark bijvoorbeeld zijn kleinere wielen vaak prettiger, maar voor tochtjes zijn grotere lekkerder omdat je er sneller op gaat!

1 like

Ik heb Impala’s. ik ben meer een jam skating en buiten tochtjes maken :smile:
Skatepark durf ik niet of nog niet hihi.

Oke! Voor jam zou ik zeggen kleiner want wendbaarder, en voor tochtjes groter want sneller en comfortabeler haha! Moet trouwens zeggen dat ik zelf 62 gebruik in het skatepark haha, ik merk wel dat kleiner misschien iets logischer zou voelen maar heb er helemaal geen last van eigenlijk haha, en buiten het park is het wel fijn comfortabel! Net waar je prioriteiten liggen :blush:

1 like

Dankjewel nog voor je berichtje! Ik heb ze net binnen gekregen, heb een stukje met plat asfalt gevonden en ga morgen oefenen :muscle:t2:

1 like

@IIloveweekend @visual @LunaLovegood @Whoopdidoo bedankt voor jullie advies! Ik was even verder wat in de Impalas gedoken en ik las er veel slechte recensies over. Ook schijt het merk hun donkere modellen slecht te behandelen. pensive:

Ik ben nu voor deze gegaan! Moxi Rainbow. Awesome ik heb er zin in :slight_smile: het is al zo lang geleden haha.

Moesten jullie alles opnieuw leren?

7 likes

57mm als je er mee wilt jam skaten, je bent dan veel wendbaarder! Alle moves zijn makkelijker met kleine wielen.

2 likes

@Dazed @Echo

Thanks, ik ga voor de 57mm !!

1 like

Deze wil ik ook graag omdat hier de toestop van te verlagen is (en die ik nu heb misschien verkopen). Maar mijn maat is helaas uitverkocht :frowning:

En ja, ik durf echt niets meer met die dingen. Terwijl ik als kind zonder bescherming op de stoep rolschaatste.

2 likes

Moxi stond ook niet echt goed bekend als het om POC ging. Dat waren ook vooral witte meisjes en former Moxi team lid Banzai heeft zich daar ook over uitgesproken, maar ik zie nu dat ze die story highlights verwijderd heeft. Moxi is recentelijk pas meer inclusive geworden en hebben even goed een soort schandaal gehad.

Niet om het goed te praten hoor, wat Impala had gedaan was echt kut en toevallig ken ik het meisje zelfs, die zij toen als enige niet betaald hadden.

Helaas is roller skating een beetje white washed en wordt er voorbijgegaan aan hoeveel invloed vooral zwarte mensen in Amerika hadden op de skate cultuur.

United Skates is een mooie documentaire hierover!

3 likes

Oh wow! Bedankt dat wist ik niet. Wat bijzonder ook dat je haar persoonlijk kent. Is die scene dan ook erg hecht? Ik ga die documentaire zeker kijken! Erg bedankt voor de tip :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

De docu gaat vooral over roller disco’s en jam skating, ik vond het heel interessant want er was recentelijk best ophef over omdat er nu wordt gedaan alsof rolschaatsen een come back maakt terwijl het al deze tijd gewoon nog populair was onder de black community. En hoeveel racisme er nog is :sob:

Het is een vriendin van een vriendin! En tja hecht wil ik het niet per se noemen. Maar ik woon toevallig een beetje in het hart van de rolschaats community dus je komt mensen tegen in het park en voor corona tijdens meet ups. De youtubers zoals Dirty Deb en Queer Girl Straight Skates etc wonen hier allemaal en met de meeste heb ik wel eens gerolschaatst maar er zijn heel veel kliekjes. Soms is het leuk, soms niet.

3 likes

Oh wow ik loop echt te janken bij de documentaire. Wat moet het moeilijk zijn om zo’n groot deel van je cultureel erfgoed te zien verdwijnen. Nooit geweten hoe persoonlijk dit was.

Daardoor ook meer respect gekregen voor rolschaatsen en rolschaats dansen als sport en cultuur.

Zijn dat trouwens ook YouTubers die je aanraad om dingen te leren? Echt heel cool om te horen haha.

1 like

Ik heb mijn zwarte rsi rolschaatsen op vinted gezet. Maat 41, binnenzool meet 26 cm. Aan de rechter rolschaats zit wat schade van een valpartij. Er zitten 78a wielen onder, geschikt voor buiten dus.
Staan voor 30 euro excl verzendkosten te koop.

Samenvatting

Edit: verkocht

1 like

Ohhhh! Ik heb misschien wel interesse. Ik heb alleen vrij brede enkels en maat 40. Vallen ze echt op maat of vrij klein?

Ze zijn net via vinted verkocht.
Ik vind dit merk wel smal en op maat vallen.

1 like

Yasss ein-de-lijk binnen vandaag :partying_face:

Doei ik ben buiten :wave:t2:

21 likes

Joepie! Passen ze een beetje? Ik heb deze uiteindelijk ook besteld in mint kleur :star_struck:

1 like

Welke zijn het? Veel plezier! En hou ons op de hoogte.

2 likes