Skate & Roll

Heb gestemd voor die love is love. En toen scrollde ik weer langs die sherbet lime en dacht ik ook :heart_eyes:

1 like

Haha thanks voor het stemmen! Ja dit is precies wat ik ook heb. De love is love is zooo cool, maar vind hem wel een beetje druk. De sherbet lime is wat rustiger en de kleurencombi heel leuk. Maar misschien dat ik op roze ook wel uitgekeken ben na een tijdje?

Tsja, ben hoe dan ook blij met een van deze kleuren :smiley:

Ik wilde eerst de love is love, maar ben uiteindelijk voor witte gegaan zodat ik ze makkelijker kon pimpen mocht ik op de kleur uitgekeken raken.

Oeh ik heb geen witte chayas gezien, of heb je uiteindelijk een ander merk genomen?

1 like

Ik denk dat de bovenste wel langer mooi blijft omdat lichtgroen toch wel snel viezig wordt! Maar ze zijn allebei heel leuk.

1 like

De Melrose teal! De letters aan de zijkant staan niet op de skates.

4 likes

Oooh die zijn ook leuk! Ja ik denk dat de sherbet lime hierboven ook wel leuk te pimpen is (met bijvoorbeeld pastelgele of paarse veters).

1 like

Hoe skaten deze trouwens? Ik las dat de toe stop best hoog zit en daardoor twijfelde ik over deze (want toe stop niet verstelbaar)

Ik vind ze heel fijn zitten en skaten, maar de toestop vind ik inderdaad heel hoog. Je loopt bijna op spitzen als je erop wilt lopen.

1 like

De hoogte etc van de toestop is wel persoonlijke voorkeur en het ligt er ook aan wat je wil gaan doen met je rolschaatsen.
Mijne hebben ook de toestop zo hoog zitten en zijn niet verstelbaar. Vond het wel lastig in het begin toen ik inderdaad het gevoel kreeg voorover te vallen omdat ze zo hoog staan. Het was echt even wennen

Zelf vind ik het nu juist fijn omdat ik er makkelijker mee kan jamskaten tot ik aan jamstops toe ben. Vind het fijn om nu en te kunnen skaten op straat én wat jamskaten kan oefenen met toch de veiligheid van toestops… En ik zit nu (al maanden grrrr) te wachten tot de rolschaatsen met verstelbare toestops die ik wil kopen weer op voorraad zijn, maar kan ondertussen wel alvast dooroefenen op toespins en rolschaatsen op alleen de voorste wielen zonder last van te lage toestops

1 like

Oeh leuk, welke heb je op het oog?

Ik dacht dat het chille an verstelbare toe stops inderdaad is dat je ze kan verstellen en dan hoog of laag kan zetten. Op straat (als ik echt ergens heen skate) lijken lage me wel fijn voor het geval ik ergens even moet ‘lopen’. Voor dans achtige dingen is kort wel fijn denk ik ja!

Ja ik denk dat verstelbare het meest ideaal is, maar die moet je net maar vinden in je prijsklasse. En anders kan je tot je aan duurdere toe bent beter kiezen voor iets wat nu past bij wat je ermee wil doen. Zie dat de mensen die meer in de kunstschaatsstijl rolschaatsen lagere toestops hebben. Jamskaten is vooral met hogere/geen.

Ik had eerst ook moeite met het ‘lopen’ op de toestops, maar dat gaat nu prima moet ik zeggen. Moet zelf eerst een trap ermee af voor ik buiten ben.

En ik wil upgraden naar Moxi’s maar die hebben een bestellingenstop

1 like

Zijn impalas rolschaatsen een goed instapmodel? Ik heb trouwens ook verschillende schoenmaten. Links is kleiner dan rechts. Weet iemand of dat nog uit maakt?

M’n vriend is al dagen bezig om zijn longboards weer in te vetten en klaar te maken. Skaten vond ik vroeger ook leuk, dus het zou best wel een goede sport activiteit kunnen zijn.

Ik lach m’n vriend wel een beetje uit omdat het voelt alsof we aan onze midlife crisis gaan beginnen haha.

Impalas hebben veel gevallen van scheur in de schoen. Dus als je budget t toelaat zou ik voor de zekerheid voor een ander gaan. Aan de andere kant, waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die nergens last van hadden.

Ik heb gister gedroomd dat ik vet lekker aan t skeeleren was. Dus uiteraard is dat een teken dat ik de rolschaatsen gewoon moet kopen volgende maand :joy:

1 like

Ja, dit vind ik dus ook. Ga maar wel eens kijken of ik die tutorial van Reddit kan volgen die hier gepost wordt, want ik wil mijn toestops echt lager. En anders toch maar andere kopen ofzo.

Ik heb het niet meer gedaan sinds die dramatische maandag dat ik niet op straat kon komen haha. :sweat_smile:

Dit kan je misschien oplossen door in de rolschaats van de voet die kleiner is een inlegzool van badstof te doen.

1 like

Ik heb ze nog maar net dus geen idee hoe lang ze zullen meegaan, las inderdaad ook overal dat de hiel snel los laat / scheurt, maar volgens @Echo komt dat door ze te gebruiken in het skatepark / om te springen waar ze blijkbaar niet echt voor dienen.
Ik heb daarom ook getwijfeld, maar onder die prijs vond ik niks dat er ok uitzag, en duurder vind ik zelf echt te veel voor een compleet nieuwe hobby. Als ik het echt leuk vind en deze verslijt, weet ik in elk geval dat het de moeite is om te investeren in een beter paar!

1 like

Eindelijk weer zon! Ik ga zometeen voor het eerst naar een halfpipe hier in de stad (tot nu toe alleen op quarters geoefend), ben benieuwd :blush:

5 likes

Ik heb mijn Impala’s sinds juli 2020 en zijn zijn nog top. Het enige wat ik vervelend vind aan Impala’s is dat erg stijf zijn. Ik mis voornamelijk mobiliteit bij de de enkels. Ik doe aan Jam/Rhythm Skating, dus geen lange afstanden of skateparken. Als je veel behoefte hebt aan enkelsteun dan zijn ze heel fijn.

2 likes

Nouja, dat is wat het merk zei. Ik herhaalde het alleen! Impala is een beginner rolschaats en als je het zo bekijkt zijn ze prima. Ik vind het een plus dat ze lekker stevig waren rond de enkels maar inderdaad voor jam skating misschien niet zo handig. Ik kan me niet voorstellen dat de hiel los laat met jam skating.

@Dazed hoe was het?

Ik heb zelf letterlijk al 5 keer mijn wekker super vroeg gezet omdat ik een mini halfpipe heb gevonden ergens en ik wil daar oefenen. Hij is echt veel lager dan andere half pipe’s met een niet zo steile transition, daarom denk ik dat ik daar mijn angst voor de coping kan overwinnen (stalls en dropping in).

Alleen elke keer als mijn wekker gaat ben ik zooo moe dat het gewoon niet lukt om op te staan! En die half pipe is 30 min rijden dus heb geen zin om er heen te gaan en dat hij dan bezet is.

2 likes