Skate & Roll

Kan je op je toe stops staan? Misschien kan je dat oefenen binnen. Toen ik net begon en niet van de stoep af durfde dan ging ik op beide toe stops staan en dan gewoon lopen en van de stoep afstappen.

Op deze manier loop ik nu nog steeds van trappen af bijvoorbeeld.

Snap dat het eng is als het naar beneden loopt!

Nee, want die staan helaas best hoog en zijn niet te verstellen helaas :frowning: Oefenen is wel een optie, maar durf dat nu alleen nog als ik me ergens aan vasthoud, haha.

Van de trap af is het enige dat ik wel durf. Wel achteruit en op een ijzeren trap, want vooruit durf ik niet :joy:

Zit te twijfelen of ik toch een keer een priveles neem bij die rolschaatsbaan in Capelle a/d IJssel. En zag dat ze ook rolschaats/skeelerlessen aanbieden.

De rolschaatsen zijn aangekomen :raised_hands:t5:. Het lukt in huis goed om te vooruit te gaan. Achteruit lukt ook al. Remmen door middel van een bubble(?) lukt ook. Kijken of het buiten ook een succesje gaat zijn. Maar dit geeft al wat zelfvertrouwen :blush:

Ik heb trouwens deze gekocht:

9 likes

Hoe gaat het nu met je?
Bij uitwijken vind ik het ook lastig hoe ik het beste kan stoppen of mezelf kan opvangen. Bedoel je tips hiervoor of Ć¼berhaupt?

Gaat goed hoor, thanks alleen spierpijn.

Bedoelde tips om mensen te volgen op insta/youtube die (simpele) trucs doen op skates

Insta:

Meer tips welkom!

Baal zo van het weer. Iemand leuke tutorials voor binnen op een kleine plek?

Ik wil binnenkort ook een rondje in het Maximapark gaan skeeleren en zit erover na te denken daar gewoon heen te fietsen zonder schoenen (of inderdaad slippers). En dan gewoon ter plekke de skeelers aantrekken. Ik hoop vooral dat het gauw warmer en droger wordt, dan is het niet zoā€™n probleem.

Met een tas op de rug is trouwens ook niet zo heel erg, daar wen je echt gauw genoeg aan. Het is ook wel fijn om een flesje water of iets mee te nemen.

2 likes

Leuk!!

Ik voel me tijdens het rolschaatsen altijd extreem bekeken. Ik ben me ervan bewust dat het niet echt zo is, desalniettemin blijft het lastig om alleen te skaten. Vandaag ga ik voor het eerst in het fietsenhok van mijn flat skaten. Ik schijt nu al in mijn broek.

2 likes

Succes!

1 like

Een trucje om de toe stops bij rolschaatsen met niet verstelbare toe stops toch lager te krijgen

3 likes

https://www.instagram.com/p/CMSz0HXBrIz/

Voor de skaters uit Amsterdam, vanaf 1 april beginnen de danslessen op de skates weer.

3 likes

Oooh wat ben ik blij dat ik dit topic ben tegen gekomen! Ik heb net op marktplaats skeelers + beschermers en een helm gekocht en wil heel graag gaan skeeleren. Ik weet nog dat ik er als kind niet zo goed in was (kan me nog heel goed herinneren dat ik een keer in volle vaart met mijn hoofd tegen een lantaarnpaal ben aangeredenšŸ˜‚) maar ik wil er nu wel graag goed in worden. Ik heb al wat beginner videoā€™s gekeken maar vroeg me af of jullie nog tips hebben om het goed te leren?

1 like

De chayas die ik had gekocht passen niet en twijfel nu over deze. Bevallen ze? En weet je hoe ze vallen in de lengte en breedte?

Ze zijn zo mooi!

Uiteindelijk gewoon doen haha, klinkt simpel maar zo is het wel! Even wat rustige stukken met fijn asfalt uitzoeken (evt erheen fietsen en dan pas je skeelers aandoen) en dan gewoon oefenen met rechtdoor, remmen, bochtjes etc. Als je dan wat meer vertrouwen hebt kun je ook eens een tochtje gaan doen. En dan zul je zien dat je vanzelf beter wordt!

Ah balen. Nou, ik wacht nog steeds :woman_facepalming:t3:
Ik heb ze besteld bij S.uckerpun.chskat.eshop in Belgiƫ. Wel een aantal keer goed contact via de mail gehad, waarin ze aangaven te wachten op levering. Mijn maat zat niet bij de eerste lading, hopelijk wel bij de tweede en komt hij er snel aan. Nog geen review dus helaas.

2 likes

Aah spannend, hopelijk is het wat en ben benieuwd hoe ze bevallen!

1 like

Ik heb skeelers gevonden op Marktplaats en ga ze dinsdag ophalen! Ben benieuwd of ik het nog kan en leuk vind. Schrok toch een beetje van de prijs van nieuwe skeelers, dus eerst even uitproberen op tweedehandsjes. :ok_hand:

Hmmm ik ben even aan het fantaseren over nieuwe rolschaatsen (ik had een ander paar gekocht maar die passen niet). Nu twijfel ik tussen twee kleuren:

De kleur ā€œlove is loveā€
image

Offff ā€œsherbet limeā€
image

Welke zal ik nemen?
  • Love is love kleur
  • Sherbet Lime kleur

0 stemmers