Skate & Roll

Ik doe hem ook in een fanny pack als ik afstand ga skaten. En anders in mijn broek.

Ik ben wel 1x op mijn kont gevallen en mijn telefoon was kapot zowel voor als achter (foto van mijn mobiel en mijn blauwe plek heb ik pas nog in het TMI topic gepost haha). Maar was wel in het skatepark.

Ik denk niet dat hij op straat zomaar stuk zou gaan. Ik doe mijn telefoon nog steeds in mijn broekzak want ik zou niet weten waar anders en ik ga vaak alleen skaten dus ik ga echt niet zonder.

1 like

:joy_cat: Ik heb zulke rare dingen dat ik het wel zie gebeuren dat ie stuk gaat bij mij. Zat al wel over mijn broekzak te twijfelen, maar twijfelde. Ik ga inderdaad ook vaak alleen, dus wil hem dan wel mee. Nou ja, nu ben ik nog vlakbij huis, maar dat blijft niet zo.

Ik doe een vest aan met zakken met ritsjes (zo’n outdoor sport vest) en daar doe ik ‘m in! En heb ook een klein rugzakje waar ie in kan evt

1 like

Was het gelukt?

Ik stond vandaag om 6 uur op om bij een bepaalde mini ramp te oefenen. Was een halfuur met de auto… en er was nog niemand dus ik was enthousiast. Kom ik dichterbij is die hele ramp nat :disappointed_relieved:

En het was geen beton maar soort hout. Je glijdt dan echt uit, heel gevaarlijk. Dus kon weer terug naar huis :grimacing: Volgende keer neem ik een oude handdoek mee ofzo.

1 like

Ja, ging best lekker ook! Het was alleen echt stervenskoud :cold_face:.

Aah wat rot dat je zo vroeg op bent gestaan voor niks!

2 likes

Ah, dat is echt balen!

Ik neem voorlopig toch mijn oude telefoon mee want als die valt is het niet zo erg. :sweat_smile:

Heb mijn skates binnen! Alleen, ze voelen toch echt wel ruim. Hoe zitten jullie skates? Kan je met je tenen de voorkant (bijna) voelen? Of hoort daar nog echt wel wat ruimte tussen te zitten?

Twijfel, twijfel. Echt lastig om te bepalen of ze goed zitten. :unamused:

In Utrecht: Ik zou wel in het Maximapark in Leidsche rijn willen skeeleren maar durf de gele brug vanuit het centrum over het water (vooral naar beneden) niet te nemen. Iemand tips?
Al bedacht:

• ik zou schoenen in een rugzak kunnen stoppen en die bovenaan aantrekken, naar beneden lopen (ik houd niet echt van skeeleren met een rugzak)
  • de brug fietsend met schoenen aan doen en daarna pas skeelers aantrekken (zit ik dus weer met rugtas of andere tas, denk dat ik schoenen niet onbeheerd op mijn fiets achter kan laten)
  • de brug skeelerend doen, bang dat ik veel te hard naar beneden ga en val. Kan wel afremmen maar niet goed in 1 keer helemaal stil staan, heb geen heelstop.
    Tips welkom!

Ik denk dat die brug wel meevalt richting maximapark, de terugweg is ie dan steiler naar beneden of niet?

Als je t echt te eng vind zou ik misschien desnoods gewoon je skeelers uitdoen en op je sokken naar beneden lopen, maar dat ziet er misschien een beetje suf uit haha en dan worden je sokken vies dus misschien is het geen supergoed idee, maar scheelt toch die rugzak haha

3 likes

Slippers aandoen en die onder je snelbinders/in je fietstas stoppen? Die stelen mensen niet zo snel denk ik haha

2 likes

Goeie! Haha dank allebei!

Ik zou ook op sokken naar beneden lopen, denk ik. Ik vind bruggen en hellingen trouwens echt doodeng.

1 like

Ik doe het even hier, maar kun je niet rustig naar de rand van de stoep lopen en er af stappen? Als je parallel aan de stoep gaat staan (dus niet naar de overkant kijken maar in de richting die de straat loopt) en dan opzij stapt is dat veel minder eng dan recht vooruit! Of op je sokken de stoep over en op de stoeprand je skates aantrekken? Zou zo jammer zijn als je niet van dat fijne fietspad gebruik kon maken! De video van Queer Girl Straight Skates over over straat skaten vond ik ook fijn trouwens!

1 like

Nee, want de stoep loopt hier naar beneden blijkbaar, dus dat vind ik eng. En krijg mijn skates niet aan op de rand, want kom dan niet meer overeind :joy: En het zure is dat de stoep aan de overkant van de straat heel mooi egaal en recht is.

Ah! Ook niet als je met zijwaartse stappen richting de rand gaat? Dan loopt de helling in een andere richting dan je wielen dus rol je niet weg!

Dat zou ik eerst eens uit moeten proberen. Heb ook al overwogen om in het bushokje aan de overkant van de straat ze aan te doen. Ik denk dat ik het maar eens op een rustige zondagmorgen moet proberen.

3 likes

Lijken me goede ideeën :blush:

1 like

Ben gisteren met mn skates gevallen omdat ik moest uitwijken voor een wielrenner. Nu zoveel spierpijn.

Zie hier veel volgtips voorbij komen voor rolschaatsen, zijn die er ook voor skates?

1 like

Vandaag voor het eerst gerolschaatst! Wauw, het is nog leuker dan ik dacht.

Ik moet zeggen, het viel mij alles mee. Gewoon recht toe, recht aan rolschaatsen ging nog niet eens zo slecht. Tenminste ik had verwacht dat ik direct 100x zou vallen bij simpel recht rolschaatsen, maar dat deed ik niet. Wel het tempo van een slak natuurlijk.

7 likes

Hoi allemaal!

Ik zit er sinds een tijdje aan te denken om te beginnen met rolschaatsen (ik heb in mijn jeugd heel veel geskeelerd) en ben nu opzoek naar een fijn instapmodel om mee te beginnen.
Nu zie ik online een aantal modellen en merken die qua uiterlijk en prijs erg dicht bij elkaar liggen en vroeg ik mij af of jullie wat tips hebben voor mijn eerste aankoop.
Ik wil voornamelijk in het park en basketbalveldjes gaan skaten en wat tricks leren/dansen op de rolschaatsen. De 2 merken waartussen ik twijfel (daarvan vind ik de modellen het mooist) zijn:

• Impala
  • Roces
    Ik hoor graag of jullie voor- en of na-delen hebben ervaren met deze merken en bijvoorbeeld hoe de maatvoering valt etc.
    Als jullie andere tips hebben word ik daar ook blij van!! :slight_smile:

Sorry voor het lange bericht en alvast bedankt!