Skate & Roll

Nou ik ben gelijk na dit gesprek naar het skatepark gereden om te oefenen. Ik vind dat nooit zo chill in mijn eentje en er waren allemaal skateboarders en van die hangjongeren die aan het blowen waren dus ik zat in de auto te twijfelen of ik wel wilde maar toen kwam er nog een rolschaatsers in haar eentje. Dus ben toen wel gegaan!

Nog even met dat meisje gepraat ook maar zij was zo goed en ze deed het pas vanaf januari!! Ik schaam me dan echt dat ik zo’n last heb van mijn angst om te vallen en daardoor echt een stap achteruit heb gedaan in plaats van vooruit. Ik weet ook wel dat je met vergelijken alleen jezelf gek maakt, maar toch.

Maar ok, zij was ook echt maar een jaar of 17 ofzo en dan vergeet ik soms dat ik bijna twee keer zo oud ben.

Ik heb wel fijn geoefend op de mini half pipe, in de bowl en het street gedeelte. Beetje jammer alleen was dat ik “180 out” wilde oefenen en elke keer dacht ik op het laatste moment “nope” terwijl ik het hiervoor wel kon!

10 likes

Oh die wieltjes had ik ook! Omg die waren zo leuk hè.

1 like

Ik ben vandaag ook maar weer begonnen op mn skeelers, echt al jaren niet meer gedaan. Het rijden ging op zich goed, maar remmen is nog wel echt een dingetje, ga proberen om in de ochtend als het kan iedere keer een uurtje te gaan, dan is het ook overal nog lekker rustig.

5 likes

Heb het net even op asfalt geprobeerd op een afgelegen weggetje, maar het ging best kut. Volgens mij ben ik te oud om opnieuw te leren rolschaatsen en leer ik dit nooit meer. En te stijf, dat ook. :sob: Ging echt kut. Al heb ik wel het idee dat mijn wieltjes ook te hard zijn.

2 likes

Even pauzeren tijdens m’n 10km tochtje! :sun_with_face:

8 likes

Ik kom ook maar meeposten hier! Ik heb afgelopen zomer eigenlijk heel impulsief rolschaatsen gekocht (ook totaal niet goed opgelet wat ik eigenlijk moest hebben maar goed haha) en toen wel wat gerolschaatst, maar vond het toch lastig te beginnen vaak! Ben vandaag weer binnen begonnen voor het eerst sinds het najaar. Ik kan me zo krom staren op de logistiek van dit soort dingen ook, ik vind het best spannen dom alleen te gaan (ook met kans om te vallen enzo, en waar laat ik dan m’n schoenen en andere spullen en weet ik wat). Maar moet me daar gewoon niet door tegen laten houden eigenlijk! Ga nu al jullie posts lezen in de hoop een beetje over deze drempel heen te komen haha

6 likes

Ik ben deze week voor het eerst in jaren gaan skeeleren en meteen snoeihard gevallen :smiley: op m’n kont dus de schade valt mee gelukkig. Ik durf nu niet zo goed nog een keer haha, dus ik ga denk ik even wachten tot mn vriend weer mee wil. Tot zo ver strong independent woman. Ik had er trouwens best wel last van dat ik mijn voeten heel erg verkrampte, ik denk door het proberen balans te houden. Echt niet comfortabel dus daar mag ik nog wel aan werken, het zit ook vooral in mn hoofd denk ik want ik blijf er prima op staan.

2 likes

Ah maar oefening baart kunst! Het is ook echt wel moeilijk en zeker als je het al heel lang niet hebt gedaan. Maar het is ook niet realistisch om meteen van jezelf te verwachten dat het perfect gaat. Misschien kun je thuis nog wat oefenen of dit weekend ergens? Je zult zien dat je gewoon wat meters moet maken voordat je vooruitgang zult zien. Kop op, dont give up!

Ja, is ook wel zo, maar vind het best lastig als ik mensen zie die het nooit eerder gedaan hebben en in 20 weken weet ik wat kunnen :joy:. Ik wil in elk geval zondag/maandag even voor de deur gaan (heb asfalt voor de deur, maar is bij vlagen best druk). Hopelijk liggen daar minder steentjes en takjes dan op de weg waar ik vanmiddag was.

Gewoon blijven oefenen! Ik vergelijk mezelf ook altijd met anderen maar probeer het niet te doen. Uiteindelijk gaat het er niet om wie als snelste iets leert maar dat je plezier haalt uit wat je doet!

4 likes

Ja, plezier heb ik nog niet, haha :joy: Maar ik blijf het voorlopig 3 x pw een kwartier doen.

Ik ben vandaag met 2 buurmeisjes (echt meer dan de helft jonger) gaan rolschaatsen bij een skate parkje en het was echt heel leuk. Gewoon aangebeld of ze meegingen, was ik iig niet alleen. Zij gingen al overal vanaf etc en ik heb braaf wat rondjes gemaakt.

11 likes

Ik ga zo naar het skatepark in de hoop dat er om 8 uur ‘s ochtends in ieder geval nog niemand is om me te zien vallen. :joy: Wil vandaag oefenen om een beetje vaart te maken, bubbles gaan me al best oké af dus ga maar even kijken hoe het gaat zo.

8 likes

Jullie enthousiasme is aanstekelijk. Na jaren twijfelen nu toch rolschaatsen gekocht.

Hopelijk zie ik er net zo goed uit als Summer Walker in Girls need love too

5 likes

Ik zou willen dat ik het al zo kon haha. Maar volgens mij is het wel makkelijker op zo’n rolschaatsbaan, want daar liggen bijvoorbeeld geen steentjes enzo. Vind het echt jammer dat wij die banen nauwelijks hebben.

Ik ga vanavond of morgen nog even proberen. Moet even uitzoeken wanneer het redelijk rustig is op het fietspad voor de deur.

Amsterdam heeft er een

Capelle aan den IJssel heeft er ook een. En ik zag iets over Utrecht.

1 like

Die in Utrecht is nu permanent dicht helaas. En Amsterdam en Capelle zijn allebei voor mij helaas nogal een eind reizen.

Wat doen jullie trouwens met je telefoon tijdens het skaten/rolschaatsen?

1 like

Fanny pack! Of gewoon in m’n broekzak, hangt af van welke broek ik aanheb

Ik ben gisteren weer even in het skatepark geweest, en kan nu omdraaien op de quarter! Durf het nog niet zo hoog maar dat komt wel (: En transities en 180’s geoefend, en ik vond in een andere wijk een heel fijn glad plein. Is wel even een stukje fietsen maar heeel chill om jam dingen op te oefenen dus denk dat ik die erin ga houden :blush:

1 like

Ben je dan niet bang dat ie stukgaat als je valt ofzo? Want dat heb ik nu. Mijn mobiel is nog niet zo oud, dus ben er nu best nog voorzichtig mee. Zit te twijfelen of ik een oudje mee moet nemen, maar vind ik ook weer zo’n gedoe.

Nee eigenlijk niet, je moet wel net gek vallen als je op de plek van je broekzak terecht wil komen. En als ik een fanny pack draag doe ik hem naar achteren als ik dingen doe waarbij ik eerder vooruit zou vallen en andersom! Je zou hem ook nog schuin over je bovenlichaam kunnen dragen trouwens. Oh en als ik met iemand anders in het skatepark ben laat ik hem gewoon bij m’n jas en schoenen ergens aan de zijkant, helemaal makkelijk. Maar in m’n eentje luister ik toch wel graag muziek.

1 like