Skate & Roll

Ik heb het ook soms, maar in het begin veel vaker dan tegenwoordig, denk dat ik eerst toch best wel gespannen op m’n skates stond en daardoor m’n voeten een soort gek aanspande. Inmiddels sta ik een stuk relaxter en heb ik ook veel minder vaak/snel kramp!

Ik heb voor het eerst 180 jumps gedaan vandaag, vet leuk! Ik durf het nog niet zo goed als ik snel ga maar was eigenlijk wel onder de indruk van mezelf dat het sowieso lukte rollend haha. Transitons van achteruit naar vooruit gaan ook best lekker, maar van vooruit naar achteruit op de een of andere manier nog helemaal niet :’) ik doe wel echt netjes hoofd>schouder>heup>voet maar ik ga bij die tweede voet steeds de mist in, dus ik blijf maar flink oefenen

7 likes

180 jumps, echt heel knap. Lijkt me dood eng. Waar oefen jij het meeste?

1 like

Doe jij 180’s van voor naar achter of achter naar voor. Ik kan ze dus alleen van achteruit naar vooruit, want andersom vind ik zó eng terwijl dat dus echt nergens op slaat hahah

1 like

Ik had laats in het skatepark al gewoon springen geoefend, en nu op een basketbalveldje naast het skatepark met zo’n hek erlangs waar ik me aan vast kon houden! En dan eerst stilstaand springen en later rollend :grin:

@Merrow Van vooruit naar achteruit! Andersom heb ik een klein beetje geoefend vandaag maar niet zo veel nog. Gek hoe dat werkt he! Ik heb het wel met normale transitions, die vind ik dus van achteruit naar vooruit veel makkelijker, snap ik ook niks van haha

1 like

Ik wilde in maart elke dag gaan rolschaatsen maar het is gisteren al verpest omdat er opeens regen en zelfs onweer was (kan me serieus de laatste keer onweer niet herinneren) en ik daarna heel erg last kreeg van ongesteldheids krampen. Dus gaat lekker, op dag 3 al opgegeven :+1:t2:

1 like

Hahah heel raar hoe dat werkt ja. Ik vind transitions van voor naar achteruit ook weer makkelijker dan andersom. Van achter naar voor heeft me langer oefenen gekost. Gek hoe wij daarin dus het tegenovergestelde zijn haha

@Echo
Ah zonde! Ik doe ook zoiets. Ik rolschaats sinds kerst elke dag en heb nog geen dag overgeslagen. Als minimum heb ik 15 min. gesteld zodat ik het op dagen zoals jij gister had, wel doe, maar het ok is als ik daarna stop. Dit helpt mij om het vol te houden.
En ik heb het gecombineerd met een low buy. Na een volle maand mag ik wat leuks kopen. In januari waren dat nieuwe wielen. Voor februari ben ik nu nog lekker webshops af aan het gaan

3 likes

Ik wil wel proberen de rest van de maand in ieder geval te doen. Maar het idee lijkt me heel leuk en ik denk dat je zoveel leert als je het gewoon elke dag doet maar in de praktijk vind ik die druk zo moeilijk? Ik snap ook echt niet hoe mensen die 365 challenge doen. Als iets “moet” vind ik het soms lastig om er plezier uit te halen. Maar die minimum van 15 minuten is wel een goede!

Ik zou soms wel willen dat rolschaatsen makkelijker aangaan want ben echt wel 5 minuten bezig en ik woon niet op de begane grond dus dan moet ik eerst op mijn sokken naar buiten. En dan soms ben ik al te lui om ze überhaupt aan te doen. Droom echt van rolschaatsen met een rits!

1 like

Dirty heeft ooit in een filmpje gezegd dat ze liever heeft dat je kort maar vaak oefent, dan af en toe en dan 3 uur lang. Ik deed dus vooral het laatste en ben door haar nu dit gestart. Ben inderdaad ook echt stukken vooruit gegaan
Soms heb ik geen zin en sta ik pas tegen middernacht in de woonkamer te oefenen (geen onderburen), maar ben altijd blij als ik het gedaan heb en als ik eenmaal bezig ben, wordt het vaak langer dan een kwartiertje.
En ik doe het niet omdat het moet van mezelf, maar omdat ik het wil. Als ik het niet meer wil dan stop ik ermee. Met de instelling zo’n 365 challenge te gaan halen, was ik denk ik allang al gestopt. En ben dus ook met kerst toevallig begonnen en niet gepland op de eerste van een maand. Je zou dus inderdaad gewoon de rest van de maand maart kunnen proberen vol te maken zonder er teveel druk achter te zetten. Gewoon om te kijken hoe het je bevalt.

Rolschaatsen met een rits zou echt fijn zijn! Ik woon ook niet op de begane grond en loop nu op mijn toestops de trap af. Vind het niks buiten op de grond te moeten zitten om ze aan te trekken. Denk erover jamplugs te gaan proberen en vraag me echt af of ik de tocht op de trap dan ga overleven hahaha.

Zag trouwens laatst een frans bedrijf die rolschaatsen maakt die je op (door hun aangepaste) gewone schoenen kan klikken. Dat zou ook zo geweldig zijn om te hebben! Gewoon op je docs of sneakers ofzo naar buiten en dan dan je wielen erop klikken. Zo tof!

.

1 like

Ik heb het nu 3 dagen achter elkaar binnen gedaan, maar wil het eigenlijk 3 - 4 keer in de week gaan doen. Elke dag werkt niet met mijn werk (fysiek zwaar). Ik hoop morgen of in het weekend de straat echt op te gaan, maar vind het eng, haha. :grimacing: Heb wel een mooi klein geasfalteerd rondje gevonden, maar dat zijn wel vrij drukke wegen.En volgens mij zegt Dirty dat in al haar filmpjes.

Op skates liep ik trouwens altijd achteruit de buitentrap af (en gleed soms van de leuning haha). Ik denk dat ik dat met rolschaatsen ook wel kan.

2 likes

Dat lijkt me echt fantastisch! Zie op Reddit ooo wel eens mensen die zelf skates maken van een paar Vans of Nikes. Lijkt me heerlijk om het gewoon op je passende, lekker zittende schoenen te kunnen klikken zonder gedoe.

2 likes

iIk kan me inderdaad voorstellen dat je van kort maar vaak meer leert. Ik zie ook altijd dat mensen die de 365 doen echt met sprongen vooruit gaan!

Ja die Flaneurz Clique skates! Lijkt me ook super handig. Vooral als ik even wat in de winkel wil halen en geen zin heb om met de auto te gaan, lijkt me zo chill om er dan heen te skaten maar nu wordt je weggestuurd met skates aan ook als je gewoon heel langzaam rolt of op toestops loopt. Alleen zijn al die skates natuurlijk gympen en mij lijken dat soort skates echt helemaal niks :face_with_hand_over_mouth: ik ben echt team ankle support!

1 like

Ik bedenk me nu dat mijn werk een kleine gymzaal heeft en linoleum vloeren :heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Ik ken meerdere mensen die hun enkel hebben gebroken of enkelbanden gescheurd met vans skates dus thanks but no thanks voor mij! Ik heb 1x gescheurde enkelbanden gehad en echt noooit meer.

Ik ook! Maar ik zag dat ze ook docs hebben! En wie weet kan je later uit nog meer modellen kiezen. Inderdaad zo fijn om zoiets te hebben om naar de winkels te kunnen dragen.

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik nog van die wieltjes heb liggen die je om je hak kan binden. Ooit gekocht nadat ik de medewerkers op de speelgoedafdeling van Harrods ermee zag werken. Ben toen met oefenen een paar keer keihard onderuit geklapt en toen gestopt. Ga ze eens zoeken! Kan het nu vast beter! Het zijn wel 2 wieltjes per schoenen maar ze hebben wel lichtjes erin :biggrin:

@ILoveCurls Hebben jullie nog vacatures?

2 likes

Haha, die wieltjes hebben mijn ex en ik ook ooit gekocht. Hij kon het best goed, ik vond het doodeng.

2 likes

Haha je kan ook heelys nemen, nog makkelijker.
Ik skate soms met een meisje van 11 en zij is zooo goed, ze kan rolschaatsen en skateboarden. Maar ze heeft ook heelys en daarmee gaat ze soms in de bowl in het skatepark, zo grappig!

@ILoveCurls linoleum is wel echt chill, dat had ik in mijn vorige appartement en dat vond ik echt lekker skaten. Ik had op mijn werk een magazijn en was vaak de enige op het werk door corona en heb wel eens mijn rolschaatsen meegenomen maar dat was zo glad dat ik dan soms uitgleed!

2 likes

Oei! Haha dan moet ik maar heel voorzichtig gaan proberen. Lijkt me wel fijn om te beginnen, heel rustig aan.

1 like

Ik heb dat met laminaat en gladheid. Ben maandag ook op laminaat gevallen, haha. Dat is echt heel glad :sweat_smile: Ik wil eigenlijk op de galerij oefenen, maar gok dat de buren dat niet waarderen.

@LastYoungRenegade Ik vond ze dus ook doodeng haha. Maar dat was voor het rolschaatsen dus wie weet.

@Echo Heelys zijn ook tof maar ik vind die sneakers nooit zo mooi. Echt jaloers wel op kinderen die alles zo goed kunnen.

Oooeeh en eigenlijk moet ik echt hard zoeken naar die wieltjes en gaan oefenen want heb zaterdag maar 10 min. in de Action en dit zou echt helpen hahahah

3 likes

Kinderen leren zo snel en ze zijn nergens bang voor, ben echt jaloers! Zij skate de vert (dus echt verticaal de bowl in) alsof het niks is. Ik heb daar volwassenen mannen met knikkende knieën gezien haha!

4 likes