Skate & Roll

Thanks, dat is handige info!

Wat betreft een helm: hier twijfel ik nog een beetje over, ik denk dat ik (vooral in het begin) niet tussen verkeer of op het fietspad ga skaten, en ik ben al helemaal niet van plan om in een skatepark bij halfpipes en dat soort heuveltjes te skaten. Voelt dus nog een beetje overbodig…

1 like

Ik heb nog nooit met een helm op geskate. Ik ga ook niet naar de halfpipe ofzo, dus ben ook nog nooit op mijn hoofd gevallen tijdens het skaten/skeeleren/rolschaatsen. Wel een keer na een valpartij met de fiets. :sweat_smile:

Als kind skeelerde en rolschaatste ik trouwens sowieso zonder bescherming. In de jaren 90 deed echt niemand dat voor mijn gevoel.

1 like

Leuk! Van welk merk? Ik zoek nog beschermers maar vind met een beetje kleur wel leuk!

Jaaaa ik heb ze eindelijk besteld! Ik hoop echt dat ik dit langer dan een dag leuk ga vinden :clown_face:

image

13 likes

Ik draag mijn helm eigenlijk bijna nooit. Alleen in het skatepark en alleen als ik iets nieuws en potentieel gevaarlijk probeer. Maar ik vind het wel fijn om die optie te hebben en in het skatepark zou ik hem eigenlijk vaker moeten dragen want ik zie best vaak hoofdwonden voorbij komen :grimacing:

@Paula ik woon niet in NL dus ik weet niet in hoeverre dat daar verkrijgbaar is maar mijn roze set is van Impala. En ik heb ook Smith Scabs, die holografische heet “unicorn” maar die scheurt bij mij op de naden, ik denk omdat het materiaal heel stug is. Dus die zou ik niet nemen haha.

Triple Eight heeft ook hele leuke beschermers in kleur.

2 likes

Ik had eerst oude polsbeschermers die mijn vriend nog had liggen van toen hij klein was, en ik heb nu net nieuwe van 187 Killer Pads en die zijn volgens mij wel fijn! Ik wil wel echt meer naar het skatepark dus daarvoor ga ik een dezer dagen een helm bestellen, lijkt me wel verstandig als ik indroppen enzo ga oefenen. Kniebeschermers heb ik (nog) niet, vorige keer skatepark wel vaak op m’n knieën gevallen dus die zijn nu blauw maar daar heb ik niet zoveel last van eigenlijk. Denk dat ik ze op termijn nog wel ga kopen, zeker voor de zomer want ik skate graag in shorts, maar voor nu vind ik die helm belangrijker denk ik

1 like

Leuk topic! Ik skeeler 3/4 keer per week een grote ronde, lievelingsactiviteit!

Maar als ik haar zie vind ik rolschaatsen ook wel heeel vet:

2 likes

Ik krijg dus altijd een soort kramp in mijn voeten tijdens het rollen. Dacht dat het aan mijn skates lag maar met rolschaatsen heb ik het ook.

Kan het zijn dat ze iets te klein zijn of te strak zitten?

Ik dacht dat het een goed plan was om te gaan rollen met de kinderen in een fietskar. Vorig jaar ging dat nog prima. Nu kwam ik amper de dijk op. :rofl: Zit toch 26 kilo in die kar en dat was best zwaar.
Dus ik heb the roll of shame gedaan richting huis en ben maar gaan wandelen. :joy:
Wel jammer, want op deze manier kan ik dus alleen in het weekend een rondje gaan rolschaatsen.

2 likes

Blijkbaar ligt aan het aanspannen van je voetspieren (volgens Google). Te klein/te smal voelt anders.

Ik wil van het weekend het eens buiten proberen als ik een fijn plekje vindt. De straat bij mijn huis lijkt geasfalteerd, maar weet niet of het ook echt zo is of dat het een trilweg is.

Ik heb toevallig onderstaande video gisteren gekeken omdat ik hier zelf ook last van heb en ze laat ook goed zien hoe het komt dat je krampen/pijn krijgt. Conclusie: meer je knieën buigen dus!

2 likes

Misschien te groot / te los waardoor je veel met voeten moet werken? Geen verstand van verder hoor

De mijne zijn gisteren toegekomen, maar ik twijfel aan de maat. Krijg ze niet heel strak rond mijn enkels. Als ik de veters harder aan span dan gaan ze knellen boven mijn tenen… En dat was al na een halfuurtje in huis rollen om alleen wat te wennen.

Rolschaatsen of skeelers? Is het een optie om bij je tenen/wreef de veters niet te strak te trekken en pas bij je enkels daarmee te beginnen?

Ik herken dit met paardrijden. Dan krijg ik ook wel eens kramp als ik mijn voeten teveel aanspan. Dan trek ik mijn tenen teveel naar binnen. Het helpt bij mij om te focussen op ontspanning en balans.

1 like

Ik krijg wel eens kramp als ik mijn veters te hard heb aangesnoerd. Het is dan meestal maar bij 1 voet en als ik ze losser doe gaat het weg!

Jullie hebben me geinfluenced. Mn buurvrouw had nog een paar Rio rollerskates liggen die ik mag hebben dus ik ben net voor t eerst naar buiten geweest en vind het echt leuk!

Wel heel erg wennen aan het begin maar voelde heel snel al comfortabeler, zin om nieuwe dingen te leren.

8 likes

Ik heb het bij beide voeten, dus ik denk dat het in mijn geval wel echt een soort van kramp is. En mijn veters moeten heel strak, anders kom ik überhaupt niet weg, haha.

Wel blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft. Dacht al dat het aan mijn voeten lag.

Ik heb soms ook nog wel eens kramp als ik gewoon te weinig heb gedronken en vervolgens veel inspanningen ga verrichten (dat had ik laatst toen ik een grote afstand spontaan ging fietsen).

Tip om je veters anders te rijgen bij plaatselijk strakke gedeelten.

6 likes

Is het de moeite waard om nieuwe wieltjes onder je skeelers te zetten, of is dat net zo duur als nieuwe skeelers? #durftevragen