Herkenbaar! Ik mis ook heel erg het remblok achterop en dat gebruik ik nooit.
Maar ik ben van plan om elke dag even 10 minuten door mijn huis te rollen (met bescherming, want net niet gedaan en nu een zere pols) en even te oefenen.
Herkenbaar! Ik mis ook heel erg het remblok achterop en dat gebruik ik nooit.
Maar ik ben van plan om elke dag even 10 minuten door mijn huis te rollen (met bescherming, want net niet gedaan en nu een zere pols) en even te oefenen.
Vorig weekend weer voor het eerst in 15 jaar inline skates aangehad. Pfoeh, was even wennen, maar zo leuk om weer te doen!
Ik ben volledig geinfluenced door jullie. Ik heb de impala panterprint besteld! Mochten er nog mensen zijn in omgeving den bosch die ook beginnen en samen willen oefenen, of iemand met meer ervaring en een extreme beginner een middagje wat tips wil geven, stuur me een berichtje!
Ik kan weinig reviews vinden van de Roces rolschaatsen… Is dat een Nederlands merk misschien, dat internationaal niet zo bekend is? Van de Impala’s vindt je bergen reviews waarin zowel de voor- als nadelen genoemd worden. Als je een beetje op YouTube rondzoekt, vindt je best veel. Dan kun je misschien zelf je keuze maken of je ze wil of niet. Kwa prijsklasse is misschien het merk Chaya ook nog het overwegen waard.
Ik voel een skate meet aankomen (zodra dat Coronawise veilig kan natuurlijk)
Helaas woon ik niet vlakbij Den Bosch, anders had ik het super gezellig gevonden!
Edit: of we moeten ergens ‘in het midden’ kunnen afspreken, dat we allebei een stukje rijden. Dat is misschien nog wel een optie? Al moet ik dus eerst even wachten tot mn rolschaatsen binnen zijn.
Ik heb vorig jaar impala’s gekocht en al want corona hobby hihi. ooit 2 lesjes gevolgd en daarna niet meer aangeraakt.
Door deze topic ben ik weer helemaal om en ga ik zo naar Scheveningen om te gaan rolschaatsen. Ben best zenuwachtig daarvoor, omdat het de eerste keer is in zo’n lange tijd en op Scheveningen zijn wel de gevorderde skaters etc. heerlijk dat koud water vrees.
Mensen uit Den Haag laat je horen, maybe kunnen we een keer meeten en lekker lowkey/beginner skaten !
Ja ik woon in omgeving Den Bosch, lijkt me heel gezellig. Al ben ik nog een beginner met val angst.
Succes en veel plezier!
@DelilahBard @Mario lijkt mij heel erg leuk! Ik heb ze nog niet en kan nog niks maar lijkt mij gezellig!
Ik heb mijn oog laten vallen op chaya rolschaatsen! Ik heb de maattabel bekeken op skatepro.nl, zij geven aan nog een maat groter te nemen dan in de tabel staat. Iemand hier ervaring mee en klopt dat?
En: weet iemand wat de verschillen zijn tussen bijvoorbeeld de chaya melrose en de chaya melrose deluxe? De wieltjes lijken bijvoorbeeld anders maar geen idee wat beter is.
Chaya melrose: https://www.skatepro.nl/61-28506.htm
Chaya melrose deluxe: https://www.skatepro.nl/61-38867.htm
Ik heb de bovenste en ik heb 41 en 41.5 van schoenen. Heb de rolschaatsen in 42 besteld en die zitten goed. Wel de zooltjes eruit gehaald, maar met zitten ze ook wel oké. Wieltjes kunnen er sowieso altijd af.
Vind het bij de Chaya’s wel een minpunt dat de toe stop niet lager kan, maar dat kan volgens mij bijna bij geen 1 goedkopere rolschaats, behalve de Rainbow Ryder oid van Moxi.
En ik zou wel een keer willen meeten, maar ik woon in midden Nederland en dan moet het echt asfalt op een rustige parkeerplaats zijn ofzo.
–
Ik oefen nu dus op laminaat (binnen) bij gebrek aan een goede oefenplek in mijn buurt, maar volgens mij is dat veel moeilijker?
Ik heb zelf de chaya Melrose. Normaal zit ik tussen 39 en 40 in, volgens de maattabel heb ik 40. Vind ze goed passen in 40, zou ze niet groter moeten hebben.
Laat even weten als ze binnen zijn, dan kunnen we wat plannen.
Ik ben net weer een uurtje wezen oefenen, en het was zo leuk weer. Lekker met de ondergaande zon en voel me steeds wat zelfverzekerder!
Ik blijf maar vragen hier haha, wel heel fijn om hier wat tips in te winnen. Iemand nog tips qua bescherming enzo? Dragen jullie een helm bijvoorbeeld en zit er veel verschil tussen goedkopere en dure kniebeschermers?
Oja als er iemand rond de hoofdstad skate let me know! Moet nog wel skates kopen
Ik woon ook (helft van de tijd) in Den Bosch! Heb ze ook nog niet binnen en kan ook nog niks maar lijkt me wel heel gezellig
Ik heb vanmiddag geskeelerd op m’n oude skates! Oh het was zo fijn. Begon super wiebelig maar eenmaal op asfalt had ik snel de slag te pakken en kon ik heerlijk doorgaan!
Ik had eerst gewoon van die basis zwarte knie en pols beschermers en die waren gewoon prima. Ik heb nu 2 sets beschermers van een rolschaats merk, 1 is roze en de ander holografisch gewoon voor de leuk. Kwaliteit lijkt vergelijkbaar.
Mijn helm is van S1 en speciaal voor skaters. Houdt er trouwens rekening mee dat je wel een hele dure kan kopen maar net als met motorhelmen moet je ze vervangen als je er een keer goed op bent gevallen.