Skate & Roll

Ja mee eens! Koop inderdaad gewoon @Whoopdidoo, je bent nu gemotiveerd om te gaan bewegen, dus hoezo als beloning voor jezelf stellen? Sowieso ben ik er geen voorstander van zaken uit te stellen tot je een x gewicht bereikt hebt. En daarnaast, misschien is het een bevlieging, maar dan verkoop je ze gewoon weer toch. Dan ben je in ieder geval een tijdje actief geweest, en heb je het in ieder geval geprobeerd.

Ik heb vorig jaar een loeidure racefiets gekocht na het 1x geprobeerd te hebben en dat was echt de beste aankoop van 2020. Helpt me zoveel met in beweging blijven en afvallen.

3 likes

Ben ik ook geen voorstander van en zeker niet als het om gezondheid gaat.
Ik heb rolschaatsen zelf wel een paar jaar uitgesteld, want ik heb altijd van die tijdelijke bevliegingen. En dat uitstellen was ook goed, want nu voelt het als een betere tijd dan toen. :grin:
Was overigens niet om gewicht toen, want dan kan ik lang wachten.

Misschien is dit heel dom hoor, maar ik zit zelf te denken om skeelers te kopen omdat ik het idee heb dat dat sneller gaat dan roller skates? Dus dat je meer snelheid kunt maken en langere afstanden kunt afleggen dan wanneer je zo rechtop staat op roller skates.

Dit baseer ik volledig op het feit dat ik vroeger alleen geskeelerd heb en nooit gerolschaatst. Ik vind roller skates er wel veel mooier uitzien, maar het lijkt wat moeizamer om vooruit te komen ofzo. Iemand met ervaring die mij kan vertellen of dit onzin is? :sweat_smile:

Ik heb zelf wel het idee dat ik met skeeleren meer vaart kan maken dan met rolschaatsen, maar dat is misschien omdat ik met skeeleren meer ervaring heb en me dus zekerder voel.
Op beide kan ik wel even veel afstand afleggen.

1 like

Skeelers zijn wel geschikter voor snelheid en lange afstanden, want daar zijn ze voor gemaakt. De meeste mensen schijnen ook in het begin makkelijker vooruit te kunnen komen op skeelers dan op rolschaatsen. Maar als je lang genoeg oefent denk ik dat je op rolschaatsen ook prima vaart kan maken en tochtjes kan maken, dus als je het gewoon voor de lol doet en geen wereldrecords wil verbreken denk ik dat je prima rolschaatsen kan kopen daarvoor!

Ik kwam dit plaatje laatst tegen, oldschool skates uit 1910. Lijken wel mini fietsen haha.

11 likes

Skeelers schijnen makkelijker te zijn. Met rolschaatsen moet je echt oefenen zeggen ze.

Thanks voor de support iedereen maar denk dat t echt beter is als ik eerst een beetje aan mn conditie werk. Zodat als ik ze heb het ook leuker is en ik niet na 5 minuten dood neervalšŸ˜‚

Mn aftellijst

Ik heb ze binnen. Rollen gaat best okƩ, maar remmen vind ik echt doodeng, haha. Ik merk ook echt dat ik rem zoals ik dat op skeelers doe en niet met de toe stop.

O, en de zooltjes kunnen er inderdaad uit!

5 likes

Ik las op internet ook dat skeelers meer worden aangeraden voor lange tochtjes, en rolschaatsen meer voor trucjes, maar het kan in principe wel met allebei.

Ik had vorig jaar simpele decathlon-skeelers gekocht, maar zit nu te kijken naar wat betere van Powerslide met 3 wielen! Ik wist niet eens dat dat bestond, tot ik gisteren aan het zwoegen was op mijn skeelers en er een meisje met een noodgang voorbij kwam zoeven met 3-wiel-skeelers. :star_struck:

4 likes

:joy_cat: Deze muts heeft netjes wieltjes erbij besteld, maar heeft 4 ipv 8 besteld en is de bearings vergeten. Handig!

6 likes

Ik zit nu zelf wel te denken om een nieuwe plate en verstelbare toestops te kopen omdat mijn toestops echt hoog zitten (lijkt wel alsof ik op spitsen loop als ik erop sta) en niet verstelbaar zijn, maar ik ben wel blij dat ik me door jullie heb laten beĆÆnvloeden.

Zijn lagers trouwens in alle rolschaatswieltjes hetzelfde? Ik heb Luminous wieltjes oid erbij besteld.

@Quinoa Dat heb ik ook met mijn toe stops!

Volgens mij ligt dat niet zozeer aan het aantal wielen, maar vooral de grootte en hardheid toch? Zou zelf overigens ook uiteindelijk willen investeren in 3 wielen, zodat je wel die wendbaarheid houd omdat je frame een stuk korter is dan met 4 grote wielen. Maar dat is meer voor wanneer ik ooit fatsoenlijk kan remmen :joy:

Ja omdat er ruimte ā€˜overā€™ is omdat er een wiel mist, kunnen de wielen groter en ben je daardoor sneller. Zo had ik het in elk geval gelezen!

Ik moet inderdaad ook nog eens gaan oefenen met remmen, nu probeer ik altijd gewoon tijdig vaart te minderen en bij noodgevallen werp ik me om een lantaarnpaal, maar echt handig is anders.

Yolo, zojuist deze besteld.

Luna Skates in Black Shadow, dan combineren met leuke veters/gekleurde wielen.

12 likes

Het is juist goed dat je (nog) niet gaat remmen met je toe stops. Je hebt dan grote kans plat op je gezicht te vallen ahah. Lekker remmen met de plow stop voor nu.

Wat bearings betreft zou ik Bones Reds bestellen (en niet vergeten dat je er hier 16 van nodig hebt)

Plow stops? :grimacing: Ik rem trouwens door door mijn knieƫn te gaan, dus niet met de skates zelf.

Ja, ik wist al dat ik er 16 nodig had. Dan ga ik dat merk doen :slight_smile: (en nog 4 wieltjes erbij bestellen, want heb er maar 4 haha). Denk wel dat ik er nog even mee wacht, want anders is het weer 80 euro :sweat_smile:

Die beweging heet plow stop en ik denk dan dat je het al doet. Wat ze met skiƫn de pizzapunt noemen.

En wielen en bearings zijn best duur ja. Maar als je meerdere sets wielen hebt, kan je ook bearings overzetten naar andere wielen. Dat scheelt al iets

1 like

Kun je dan niet dezelfde bearings gebruiken als er nu in zitten, met de nieuwe wielen?

Ja, die krijg ik er dus maar deels uit, haha. Maar heb dan nog steeds 4 wieltjes te weinig :joy_cat:

@Merrow Ah, dat doe ik inderdaad al een beetje, ja!

Voel me echt een beetje een pasgeboren hertje wat wankelend probeert te lopen op mā€™n rolschaatsen, terwijl skeeleren me heel makkelijk afgaat. Het is wennen, I guess :sweat_smile: Ik merk wel dat ik mā€™n trucks echt veeeel te los heb gedraaid, kan geen rechte lijn vooruit maken.

1 like