Skate & Roll

Ik zou voor maat 40 gaan denk ik.
En anders een afspraak maken volgende week bij een sportwinkel die (chaya) rolschaatsen verkoopt.

@Mario goed een Squat houding aannemen tijdens het rolschaatsen helpt om je balans te houden. Dan val je ook minder snel achterover. Voorover is niet erg, want je hebt (als het goed is) bescherming om die de klap opvangt.

1 like

Thnx, ga ik deze eens kijken. Hopelijk schaam ik me dan ook niet meer zo als ik val.

Edit:
@LunaLovegood opzich lukt het me wel prima, zolang ik ook wat vaart hou, maar het voelt zo voor schut. Ik blokkeer bij het idee ofzo.

1 like

Ik heb ook een hoge wreef, dus ik ben bij mij ook benieuwd. En ik zou voor 40 gaan.

1 like

De jouwe komen morgen binnen toch? Ben heel benieuwd, hopelijk is het wat. :grin:

Ik heb net voor €30 op marktplaats skeelers, bescherming en een helm gekocht. Even kijken of het wat is en om vast wat te oefenen Als ik die skeelers toch niet zo fijn vind en liever rolschaatsen gebruik heb ik sowieso ook een set bescherming voor minder geld dan als ik het nieuw zou kopen. Goede deal dacht ik dus!

Dit alles voor €30! Geen geld toch

12 likes

Maandag! :slight_smile:

En 30 euro is niet zo duur. Kun je eventueel ook altijd nog doorverkopen.

1 like

Nou stelletje influencers, nu wil ik ook rolschaatsen.

Ik zit qua schoenmaat tussen 38 en 39 in. Welke maat Impala rolschaatsen heb ik dan nodig: 39 of 40? Ik lees dat ze klein vallen?

En is Roces ook een beetje een oké merk? Of kan ik dan beter voor Impala kiezen?

1 like

Wat trekken jullie aan met dit weer, als je gaat rollen?
Ik had vorig weekend een lange broek aan met daar overheen mn kniebeschermers. Dat was zo zweterig! Dus nu een panty met korte broek.
Vorige week had ik een dunne trui met daarover een spijkerjasje. Halverwege jasje uitgedaan, maar dan zit je daar weer zo mee.
Ik draag een heuptasje met daarin m’n telefoon en een klein flesje water. Als daar bovenop dan nog zo’n stug spijkerjasje om m’n heupen moet… dat rolt niet echt lekker.

Op basis van de specificaties vind ik Roces-rolschaatsen niet zo geweldig en zou ik eerder voor Impala gaan. Dit terwijl ik roces skeelers wel fijn vond.

Ik denk trouwens dat ik voor 40 zou gaan in jouw geval. En als je bijvoorbeeld wat bredere voeten ebt dan helemaal.

@Lunalovegood ik draag altijd gewoon mijn normale kleren, en met skaten neem ik wel altijd een rugzakje mee met een paar allstars.

2 likes

Vroeger trok ik gewoon een hoodie/T-shirt en spijkerbroek aan. Nu ga ik dat ook doen, denk ik, want ik hou niet van korte broeken. Ik wil trouwens een rugzak meenemen voor eventueel de trui.

Ik had nu een vest aan en een windjack. Was goed te doen. Vandaag voor de eerste keer de dijk gepakt. Zo balen dat het overal zo druk is.

1 like

Ik wilde gisteren voor de eerste keer gaan rolschaatsen, maar ik was zo bang. Ik durfde gewoon niet. Ik baalde zoo van mijzelf. Gisteren nog snel bescherming bestelt bij de decathlon en gisteren nog op kunnen halen. Vandaag samen met mijn vriend gegaan, ik gaan rolschaatsen hij gaan wandelen. En het was zo fijn. Wel maar een halfuurtje gegaan want 0 conditie maar het was fijn dat ik het durfde en dat het redelijk ging.
Nu even opzoek naar iets zachtere wielen, om makkelijker over stenen te kunnen.
Klopt het dat skateboard wielen ook op rolschaatsen kunnen?

8 likes

Schijnt nog al te wisselen, soms past het prima, soms ook niet - afhankelijk van de specifieke combinatie trucks en wielen. Veel skateboardwielen zijn ook behoorlijk hard omdat dat het fijnst is voor in het skatepark, al heb je zeker ook wel zachtere! Is er een specifieke reden dat je skateboardwielen overweegt?

Zou sowieso even op skateboard wheels zoeken in r/rollerskating!

Ik wil graag skates met 3 wielen, maar mijn maat is steeds uitverkocht. Ben nu marktplaats maar aan het afstruinen :upside_down_face:

Thanks! Nou niet persé op zoek naar skateboard wielen maar ik kom vooral weinig rolschaatswielen tegen :joy:.
En juist meer wielen voor skateboards. Dus vandaar dacht ik 1+1 is twee haha.

Ik wil ook zo graag. Maar is beter van niet. Want 1. T kan gewoon weer een van mn vele bevliegingen zijn. 2. Als ik iets lichter ben komt t sowieso ten goede.

Ben wel hele tijd tiktokfilmpjes aan t kijken. En ben erachter gekomen dat die vrouw van fat girl has moxi (oid) meer weegt dan ik. Dan ik ze sowieso langer want ik ben echt wel dikker. Maar zij kan t ook. En dr skates vallen niet uit elkaar.

Ik vind een sportlegging wel fijn, dat wordt ook niet zo snel zweterig behalve als het echt heel warm is! Als je een jasje of trui meeneemt en die doe je halverwege uit dan kan je hem ook nog i.p.v. om je middel schuin over een schouder knopen, als je snapt wat ik bedoel? Ik probeer een foto te vinden van wat ik bedoel maar dat is moeilijk haha.

Edit: zo!

2 likes

Heb vandaag een kilometer gerolschaatst. Geen ideale weg, maar het was te doen. Het is ook wel ideaal weer :sunny:

16 likes

Bij mij is de kans ook wel aanwezig dat ik er na een tijdje weer zat van ben, maar dan heb je je toch weer een paar weken of maanden op een leuke manier vermaakt toch :grin:
En je wilt het zo graag, je kijkt die filmpjes ook niet voor niks. Wat bedoel je precies met je 2e punt? Je kan het eens proberen en zien hoe het de 1e keer gaat? Misschien vind je het wel hartstikke leuk!

Heb het nu als afvaldoel/beloning gesteld. Dus als ik 15 kilo ben afgevallen (ben heel dik dus klinkt heftiger dan t is), dan mag ik ze kopen. Plus dan pleurt er ook 15 kilo minder op de grond. Misschien ook wel fijn :joy:

Ah zo, wel een mooie beloning als motivatie :blush::facepunch:

1 like