Simstopic #2

Bij de grote gewassen wel, duurt inderdaad iets van 4 sims dagen en als je ze oogst zijn ze ook meteen weg. Volgens mij reageren die gewassen niet op seizoenen dus dat is wel fijn.

@Foefjeisthuis wat bedoel je met een kas? Gewoon 4 muren en een dak en daar dan je planten in laten groeien? Ik wist helemaal niet dat ze dan niet meer op de seizoenen reageren :exploding_head:

2 likes

Als de planten in seizoen zijn dan duurt het een dag ofzo.

Jaa klopt! Ik doe meestal glazen dak en dan de muren allemaal grote ramen. En dan groeit alles buiten het seizoen.

Je kan de vloer verwijderen en rechtstreeks in de grond planten of met plantenbakken. Ik doe meestal het laatste en dan maar een kleine hoeveelheid binnen (soort van dagsalaris) en de rest gewoon buiten om het een beetje spannend te houden qua geld

4 likes

Het is Eeeeindelijk gelukt. Ik had de tip dacht ik hier gelezen; je moet voor 12 uur s nachts naar het bos gaan en dan kan je rond 6 uur s ochtends alles oogsten.

2 likes

Ik heb echt al heel lang niet gespeeld, de laatste keer volgens mij rond de tijd dat Get famous uitkwam, maar ik werd wel enthousiast van deze nieuwe uitbreiding. Dus nu heb ik alle uitbreidingen geĂŻnstalleerd en er is zoveel veranderd dat ik het moeilijk vind. :joy: Waar is de makkelijke manier gebleven om geld te verdienen?! Vroeger kon ik toch een beetje van alles opgraven en dat dan verkopen? Of was dat sims 3 nog en ben ik in de war hahaha.

2 likes

Nou, bij mijn sims ging het opeens heel hard. Getrouwd, een kind, de aspiration uitgespeeld en een volledig ingericht huis van twee verdiepingen. Heeft me slechts 3 dagen van mijn leven gekost :crazy_face:

Er zitten wel nog wat stomme dingetjes in: ik ben al 3 fietsen kwijt en kan niet picknicken want telkens als ik de picknick mand in mijn inventaris doe verdwijnt hij. Maar aangezien ik minimaal ontploffende koeien had verwacht ben ik best tevreden.

7 likes

Ik probeer ook de fiets te gebruiken, want dat bos is gigantisch maar ik raak ze ook kwijt en kan ze ook niet gebruiken om mee te reizen.

Ik ga voor het eerst aan Rags to riches beginnen!

3 likes

Ik ben er dus ook vanmiddag voor het eerst aan begonnen en vind dit eigenlijk veel boeiender, haha.

2 likes

Ik kijk onderhand scheel, heb het hele weekend gespeeld. Vond het echt zo leuk! Al die opdrachtjes doen en plantjes laten groeien.

Heb inderdaad ook een fiets gekocht @Foefjeisthuis want pffff dat bos enzo is zooo groot. En ik kan serieus ook niks vinden om te plukken, raak ook continue ‘verdwaald’ in dat bos. Ga de volgende keer dan maar om 12uur er heen en dan tot 06.00uur wachten.

Ik was trouwens opnieuw begonnen en toen bleek Michael opeens getrouwd te zijn met de burgermeester?! Die heb ik laten scheiden en toen kreeg ik een tweeling met Michael
 moest ik alsnog een kindje wegdoen haha.

Vind qua bouwen trouwens wel ‘moeilijk’ om een mooie tuin te maken, want houd er niet van als er veel tussen ruimte is etc en ziet er nu nog erg kaal uit allemaal.

@Foefjeisthuis ik heb alleen de eerste lets play van deligracy gezien maar ga nu verder kijken, vind haar altijd zo grappig.

Heb trouwens ook rag to riches gedaan en vind het ook echt zwaar hahah. Hele tijd tuinieren en dan de kippen etc
 en geld gaat ook weer snel op bij mij.

Screens

Hier mijn huisje tot nu toe en random foto’s

Oo ja, ik vind alle meubels en kleren ook zo leuk!

10 likes

Na 100 jaar geen sims meer gespeeld te hebben toch de nieuwe pack gekocht en wat is ie leuk <3 Ik moet nog alles ontdekken maar was druk met aankleden en decoreren haha

9 likes

Oooh wauw jij hebt een echt huis al :clap:t5: Echt super leuk. Haha en het michael verhaal :joy:

Jaa die fiets is echt een uitvinding! Anders ben je 6 jaar onderweg.

Ik was vandaag de hele dag weg en twijfel of ik zo nog even ga spelen. Anders kan ik pas vrijdag avond weer. Na een hele dag werken doordeweeks heb ik savonds niet zo een zin weer uren achter de laptop te zitten

1 like

Jaa! Wel echt beetje bij beetje gedaan, telkens als ik wat geld had een stukje gebouwd. En een uurtje spelen nu kan geen kwaad toch hehe. Alhoewel ik vind het altijd leuker als je wat meer de tijd hebt, een uur gaat dan toch altijd snel.

Echt hoor, met de fiets zelf ben je al lang onderweg.

Ik ‘woon’ in het dorp en dan kan je zo naar de marktjes zonder dat je een heel laadscherm krijgt, vind dat echt fijn trouwens aan deze uitbreiding!

@Sugarbear wat een mooie sim! En die achtergrond heb je dat zelf ook gemaakt? Heel mooi! Veel plezier met spelen.

2 likes

Ik ben ook bezig met de Homeless Challenge en mijn Sim haalt een item van 12.000$ uit de dumpster en nu heb ik in 1 klap veel geld en dat maakt het wel heel makkelijk?:joy:

2 likes

Haha ik had ook de eerste keer dat ik rag to riches deed een lot gekocht en gelijk 1 miljoen gewonnen :upside_down_face: Met een cheat kan je zelf weer je geld op lager zetten of je kan hem niet verkopen en achter de hand houden misschien?

2 likes

Haha dat had ik bij mijn een na laatste rags to riches ook, had ik geld geinvesteerd bij die bess en kreeg ineens 20.000 simoleons terug. Ok thanks he daar gaat mijn challenge :joy:

1 like

Haha daarom doe ik met dumpster diving altijd dat ze het moeten houden of recyclen. Anders vind je inderdaad een hele dure koelkast ofzo.

Ik was wel uitgespeeld met rags to riches (4e kind is onderweg, man is al dood) dus heb een geldboom geplant :money_mouth_face:

1 like

Hoe dan!! Haha. Ik heb nog nooit die stomme loterij gewonnen.

Heb hem daarna ook nooit meer gewonnen hahah! Was ook echt toen ik eerste keer seizoenen ging spelen.

——-
Hoe krijgen jullie trouwens kuikens? Want ik zie pas dat het een hatchable egg is als ik de eieren heb opgeraapt. Moet je dat eitje dan weer terug leggen misschien?

@Foefjeisthuis @Feather ik heb nu inderdaad het geld eraf gehaald en bedacht dat ze zijn bestolen​:joy::joy::joy:

3 likes