Simstopic #2

Ik heb ook wat verdiend door die klusjes voor buurtbewoners. Maar dat is soms nog wel lastig. Het lukt me bijvoorbeeld ook nog niet om roddels af te luisteren.

Ik heb ook eilandleven en reis vaak even naar een strandje af en ga dan strandjutten. Sommige schelpen zijn best wat waard. Of ik ga dumpster diven.

Maar inderdaad. T is echt aanpoten joh met al die gewassen en dieren. Kost echt heel veel tijd!

1 like

Hier is vast een heel simpel antwoord op, maar hoe kan je de vloertegels draaien in build&buy? Dus dat bijvoorbeeld houtplanken een kwartslag gedraaid zijn? Op google lees ik dat je de < > toetsen moet gebruik maar als ik dat doe draait de camera alleen maar en niet de vloertegels :thinking:

gebruik je de sims 3 camera wel?

1 like

Oja, en hoe kom je aan die opdrachten? Ik heb wel wat gepraat met buurtbewoners(niet veel want tijd!) Maar nog geen optie daarvoor gezien, of moet je ze daarvoor beter leren kennen?

Ecoliving heb ik niet (helaas
? ) heb hiervoor echt een dik jaar niet gespeeld.

Ben nu de hele dag weg maar vanavond ga ik weer. Hopen dat het me lukt om een paar muren te bouwen en eventueel een koe en een hek voor m’n kippen want het voelt nu wat als Russisch roulette :wink:

Hij geeft de optie alleen bij een paar buurtbewoners. Bijvoorbeeld de vrouwen die aan de kraampjes dingen verkopen, of de barvrouw. Hun werkfunctie staat dan ook in het rood erboven als je je muis op ze houdt. Er staat dan: hulp bij klusjes aanbieden.

Hij doet t ook bij de kruideniersjongen en de burgemeester.

Weet even niet hoe dat plein heet maar dat is waar ook die wedstrijden zijn. (Openbare ruimte onderin de wereld)

1 like

Ik heb mijn man laten slapen en doe de ochtend de baby zodat ik vanmiddag de hele middag kan Simsen :star_struck:

8 likes

Ik vind rags to riches ook echt moeilijk! De wereld is ook zooo groot dus vind steeds geen dingen om te verzamelen. Ik heb wel eco living maar ben nog niet gaan dumpster diven want wil al het geld verdienen met klusjes, gewassen, melk/wol/eieren en dingen verzamelen. Normaal heb ik na een paar uurtjes spelen al wel een prima startershuis maar had gisteren na 2 keer een halve dag spelen pas een totaal kapitaal van 14K :sweat_smile: Met sommige klusjes krijg je heel veel extra dingen die ik dan soms weer verkoop (kleding voor dieren). En ik verkoop steeds een deel van de kippen als er al nieuwe kuikentjes zijn. Maar vind het wel hard werken hoor, mijn sim heeft nergens tijd voor.

1 like

Borduren zorgt kennelijk ook niet echt voor geld. Heb deze skill nog helemaal niet geprobeerd (hallo, wie heeft daar tijd voor na het verzorgen van de dieren en planten)

Oh dat vind ik echt al veel geld wat je hebt! Op de bankrekening van de sim bedoel je toch?

Ik moet voor mijn aspiration nog 5 bramblewood items oogsten maar ik kan ineens daar niks meer vinden :frowning_face:

1 like

Mooie bundel! Al mijn favorieten.

1 like

Haha nee bedoel met het huis erbij! Bankrekening van mijn sim is uhm, weinig.

Bij mij is er nog steeds niks oogstbaars in bramblewood. Vraag me af of dat niet een bug is

1 like

De koeienschuur is groter dan het huis.

13 likes

Haha ok ik dacht al dat heb je vlot gedaan! Wel een super cute huis.

Ik heb 1x kunnen oogsten in bramblewood oa nightly mushrooms die zijn best veel waard. Alleen groeien ze alleen in de winter en ik heb nog geen geld om een kas te bouwen :joy:

1 like

City living is echt een aanrader!

1 like

Laatst was er een weekend dat je het gratis kon spelen. Toen vond ik het heel leuk! Dus die staat nog hoog op mijn lijstje. Haha alleen nog ff wachten op zo een bundle of goede sale :laughing:

Lijkt mij ook een leuke combi met university (die heb ik al) dat mijn studenten in zo een crappy appartement wonen met huisgenoten etc. Of een nog lastigere rags to riches

1 like

@Foefjeisthuis
Bij die ruĂŻnes in het bramblewood heb ik een aantal keer kunnen oogsten bij een bessenstruikje. Wel erg lang over gedaan om dat doel te halen, er is bijna niks te vinden in dat hele bos!

1 like

Ja die heb ik ook kunnen doen die chocoberries! Maar die kan ik nu alleen onderzoeken, een stekje pakken of ontwortelen. En dan die mushrooms die ik heb gevonden. Maar die lijken allemaal niet meer te groeien of zo.

Duurt het bij jullie ook zolang tot je planten zijn volgroeid? Hier al 4 Sims-dagen en kan nog niks oogsten

Die enorme gewassen duren wel een tijdje bij mij, gewone planten eigenlijk niet.

Ik vind het wel irritant dat ik de levensduur van m’n sims en dieren niet apart in kan stellen. Vond het al debiel dat m’n kuiken zo lang een kuiken bleef.

1 like

Oooh, dan moet ik wat meer geduld hebben haha. Dank je!

1 like