Show je nagels #2

@Dotje @BiloxiParish Bedankt voor het meedenken en advies. Nu vind ik het ook wel een beetje stom dat dit de uitkomst is. Weet wel zeker dat ik niet terug ga naar deze salon wetende dat dit niet hoort. ik woon overigens in het buitenland en deze salon was best goedkoop, lakken was vertaald naar euro ongeveer 14,-. Al heb je hier natuurlijk ook duurdere (en wellicht betere) salons. Geloof dat in NL de prijs (en wellicht ook kwaliteit) wel hoger kan liggen dan mijn keuze van vandaag

Ik vind het er zo op het eerste oog wel netjes uit zien! Zijn het echt gelnagels of is het gellak?

Heel begrijpelijk dat je niet op dat moment wat heb gezegd, je zit dan zo in de twijfel.

En het is altijd lastig om een goede salon te vinden! En in Nederland is gellak (inclusief manicure) inderdaad wel vaak wat duurder, maar ook die kunnen jammer genoeg soms slecht zijn.

1 like

Ja €14 is inderdaad wel heel goedkoop in vergelijking met hier. Maar dan nog zouden ze niet je nagelriemen moeten mishandelen. Al zegt prijs natuurlijk ook niet veel want ik heb ook hele dure salons voorbij zien komen die echt belabberd werk leveren.
Maar goed, dat je uitschiet kan altijd gebeuren. Gebeurt mij ook weleens als ik mijn eigen nagels doe. Maar dit is wel meer dan uitschieten als ik die foto zo bekijk.
Al snap ik ook wel weer dat op het moment zelf er iets van zeggen lastig is. Vind ik zelf ook, dus dat is dan weer dubbel. Al snap ik niet dat de stylist er zelf niks van heeft gezegd. Dat moet zij/hij toch ook gezien hebben. Een sorry was op zijn minst terecht.

Werkten ze wel hygiënisch?

1 like

Het is gaan bloeden doordat ze met een soort plat metalen staafje de nagelriemen een beetje duwde en dit vervolgens wegknipte. Ik geloof dat ze bij dat knippen een beetje te diep knipte en vraag me nu ook af of dat knippen gebruikelijk is?

Ja qua hygiëne waren ze wel in orde! ze werkten met handschoentjes en daar verder niets over te klagen

Edit: en nee er was geen sorry ofzo. Terwijl zei wel van ‘oh het is gaan bloeden’, maar op dat moment bedoelde ik meer van jammer dat die nagellak niet helemaal goed doorkomt zo

Ja er zijn meerdere manieren om nagelriemen te verwijderen en knippen en terugduwen is er daar één van. Maar je moet dus heel goed opletten wat je dan doet.
Ben daar zelf ook niet zo’n fan van. Krijg ook echt rillingen als ik het zie haha. Gebruik daarom zelf een elektrische vijl. Is ook opletten natuurlijk maar iets meer gecontroleerd en met de juiste techniek en freesjes veiliger dan knippen.

Hopelijk geneest het een beetje snel en kun je nog wat genieten van de kleur, want die is wel echt leuk!

1 like

Ja dat knippen is wel een beetje een dingetje. Dat is vaak super mooi maar je moet het wel kunnen. Vooral omdat je vinger zo gevoelig is voor ontstekingen.

1 like

Sorry ik val binnen met vragen

Heeft iemand een tip voor een nagelsalon in Den Haag?

Ennnn ik werk in de horeca plus ik ben motorisch halfgestoord, is gel of acryl dan het beste of kan ik sowieso beter geen tips nemen maar gellac op m’n eigen nagels? Wat vinden jullie de voor en nadelen van gellac op eigen nagels? Ik wil wel kleeein beetje klauwen voor zover mogelijk met mn werk

Acryl is echt super hard maar als het breekt breekt je eigen nagel sws mee

Ik heb al mijn horecawerk gedaan met zeer lange gelnagels tot zeer kort met en zonder tips (maakt geen verschil uit). En ik kon er alles mee.

Een keer nagel gebroken door de frigo die op mijn hand dichtsloeg, voor de rest geen last van gehad.

2 likes

Ik zou voor gelnagels gaan in jouw geval, al dan niet met verlenging. Sowieso geen gellak als je veel met je handen bezig bent, dat gaat te snel afslijten dan.

1 like

Mijn nagels! Gisteren weer opgevuld :slight_smile: volgende keer ga ik wel weer voor zonder french manicurerandje maar nu vind ik ze wel mooi zo!

18 likes

Ziet er heel natuurlijk uit vind ik! Mooi

1 like

Dank je wel! Vind het nu zo na de opvul wel mooi, qua ‘wit’ / roze verhouding maar bij een nieuwe set vind ik het veel teveel wit en is de verhouding echt niet mooi. En je moet dus om de keer een nieuwe set ivm het wit (ik heb dus parelmoerachtig wit gekozen). Maar dat is dus even lastig kiezen voor de volgende keer!

2 likes

18 likes

Im happy na alle vorige drama!! Haha
afbeelding

24 likes

Oh dit is een stuk beter! Echt netjes. Deden je nagels ook nog pijn onder de lamp deze keer?

1 like

Ja mooi!!

2 likes

Haha dankjewel! Ja best wel🙉. Ze had gelukkig een basegel gebruikt die minder snel inbrandde en ik moest telkens 2sec nagels in de lamp en dan even er uit weer. Mijn eigen nagels waren ook compleet ingescheurd, best dramatisch zag t uit. Dus ben blij dat het dit is kunnen worden!

1 like

Ah dit klinkt wel echt als iemand die er veel meer verstand van heeft. Zeker omdat ze ook die 2 seconden doet curen, dat is echt een stuk fijner voor de heatspikes.
Ziet er ook heel netjes uit!

2 likes