Show je nagels #2

Nah zou ik niet doen. Gellak is een systeem dat op elkaar is afgestemd. Daarom heb je ook een plakkerige laag na het uitharden van de base en kleur (en soms, afhankelijk van het merk en het soort ook de topcoat). Daardoor hecht alles beter zeg maar. Gebruik je daar gewone lak tussen dan heb je kans dat alles ofwel er zo af valt of het heel lelijk gaat bubbelen/rimpelen. Hoeft niet, maar de kans is wel groot en dat zou zonde zijn.

Wat je wel zou kunnen doen is laagje base -> uitharden, laagje topcoat -> uitharden. Daar vervolgens je gewone lak overheen, die laten drogen en dan als laatst een laagje gel topcoat en die wederom uitharden. Soort van sandwich dus eigenlijk

1 like

Ga ‘t van de week eens proberen op 1 nagel op de manier die je aangeeft!
Vind het nogal zonde van alle gewone lakjes die ik heb maar mijn eigen nagels zijn te zwak voor enkel gewone nagellak en buigen dan heel snel om of scheuren

Ah ja is ook zonde inderdaad. Het ligt soms een beetje aan het merk, maar in principe zou het op deze manier wel moeten kunnen. Alleen wel echt de gewone lak goed laten drogen zodat het niet alsof gaat rimpelen of krimpen.

@pastelzwart

Ik bedenk me net dat ik deze ook nog heb. Die heb ik nog niet geswatcht op een colourwheel, maar wel al op mijn nagels gehad en de kleur is identiek aan die van de foto. Zit ook wel een beetje in de richting van die van Essence toch?

3 likes

Lief dat je zo meedenkt! Ik vind deze zelfs nog mooier dan die van essence eigenlijk. Ik heb het merk eens opgezocht en de prijs is vergelijkbaar met die van PG. Hmmm… Die van Bluesky is ook mooi, zeg! Ik heb voor nu besloten om alleen rosy brown te kopen. Die wilde ik al heel lang hebben. Andere kleurtjes kunnen een andere keer wel weer.

1 like

Haha ja kwam het flesje toevallig net tegen. Heb echt een soort fomo wat gellak kleuren betreft dus heb echt veel te veel. Stomme is ook dat ik vaak dan alleen voor de veilige kleuren kies terwijl ik zoveel leuke andere kleuren heb. Echt dom eigenlijk haha.

Maar Rosy brown is wel echt een goede keuze. Past sowieso overal wel bij en ook elk jaargetijde. Daar ga je geen spijt van krijgen.

Mocht je ooit nog besluiten om nog andere kleurtjes erbij aan te schaffen dan zijn die van de Nagelfabriek ook heel fijn. Zijn ook echt grote potjes in vergelijking met sommige andere merken en ze hebben vaak wat apartere kleurtjes die je niet zo vlug ergens anders vindt.

Ah ja, dat is inderdaad heel lastig. Ik heb nu ook een paar kleuren die heel dicht bij elkaar liggen en wat kleuren die niet matchen met m’n huidskleur. Echt jammer. Is het een idee om kleuren die we niet of nauwelijks gebruiken met elkaar te ruilen? Er zijn vast meer mensen met dit probleem :upside_down_face:

@BiloxiParish haha dat heb ik ook met kleren. Ik heb hele leuke kleren, maar ga toch vaak voor de standaard look. Ach jaaaa. Hoe groot is jouw stash onderhand?

1 like

@thee vaak staan er swatches van merken op ali op insta (veel Russische nagelstylisten gebruiken die merken) dus misschien een tip voor als je daar nog eens wilt bestellen.

@pastelzwart haha ja ook zoiets. Uhm ik heb ze niet geteld, heb er laatst ook wat weggedaan die al echt oud waren. Maar sowieso wel rond de 80, 90 denk ik? En dat is dan zonder base, top, builder, spidergel en grove glitterpotjes gerekend :grimacing: ben nu bezig met alles op nieuwe colorwheels te zetten dus dan zal ik ze een keertje echt fatsoenlijk tellen haha

1 like

Uitprobeersel

13 likes

Doe ik!

Edit: er staat dat je momenteel geen berichten accepteert

Weet iemand of er fysieke winkels zijn waar gellak wordt verkocht? En dan ook graag vegan & cruelty free.

Twijfelgevalletje hier. Ik ben vandaag vrij dus ik wil straks, na de cleaning rage, m’n nagels doen. Ik ben nu al een paar weken met gewone nagellak aan de slag en twijfel om nu toch maar een gellakje te doen.
Alleen heb ik de indruk dat m’n nagels het momenteel beter doen zonder gellak dan met.
Het bleef de laatste keer voor geen meter zitten en kon het er zo afdoen. De eerste keren gewone nagellak daarna bleef ook niet houden omdat ze zo slap en dun waren, maar nu ze wat steviger zijn blijft gewone nagellak voorlopig al zeker 5 dagen mooi.
Ben ik niet het slimste om ze gewoon rust te gunnen met gewone lakjes? :thinking::sweat_smile:

Geen fysieke winkel, maar Pink Gellac is ook cruelty free en niet getest op dieren zag ik gisteren. Ik had er zelf nog niet eens over nagedacht, terwijl ik daar met tandpasta en facewash bijvoorbeeld wel heel erg op let. Bedankt hiervoor!

Edit: ik zie nu dat je ook vegan gellak zoekt. Hmm, ik weet niet of dat ook zo is.

1 like

Er zijn online heel veel merken te vinden die vegan en cruelty free zijn gelukkig! Madam Glam, BlueSky, Yinger, Kiki London etc :blush:

Alleen ik zou dus graag in het echt willen shoppen, is wat overzichtelijker vaak (vind ik).

1 like

Oh ik kon dat van Kiki London niet vinden, maar fijn dat zij dat ook zijn. Voel ik me iets minder schuldig over m’n aankopen van gisteren :sweat_smile:

Ja, snap ik. Online lijkt heel veel op elkaar en zijn de swatches ook niet altijd heel duidelijk.

@pastelzwart op deze foto komen de kleuren een stuk beter overeen met hoe ze er irl uitzien (zelfde volgorde dus ook weer de derde van rechts)

Als het goed is zijn de merken waar we het gisteren over hadden trouwens ook cruelty free.

5 likes

Oooo die tweede van rechts :heart_eyes:

Jij hebt echt een mooie nagelvorm!

1 like

Herfst kleurtje en glitterrrr

33 likes

Ik zag dit bij een nail tech.

Hmm kinda makes sense. Maar ik bedoelde het meer als “zou ik het risico lopen op gellak die met het bovenste laagje mee afpelt of doe ik maar gewoon nagellak” . Want inderdaad, met niks op is het al helemaal een drama :sweat_smile:.
Is gewone nagellak geworden btw, een mooie zwarte :grin: