Show je nagels #2

In daglicht is ie heel mooi! En je ring ook :heart_eyes:

1 like

Het zijn twee verschillende ringen van mijn beide oma’s, dus echt heel waardevol voor me :blush:

1 like

Kortgewiekt en flowery violet van hema + linear holo taco :taco:

23 likes

Nog niet zo tevreden met de lengte van mn nagels, heb ze liever iets langer, maar wel met de kleur. Ballet charm van Kiki London met een matte topcoat.

13 likes

@oversized Wauw! Super mooi!!

Heeft iemand tips hoe ik mijn nagels kan oplappen? Jaren acrylnagels gehad en wil nu eventjes zonder. Maar m’n echte nagels zijn echt om te janken haha.

1 like

Oh mooi zeg! Past echt mooi bij je huid ook. Een goede nude/naturel kleur vinden is zo lastig.

@Feline Vooral: smeren smeren smeren. Handcrème en boter of olie voor je nagelriemen. Ik denk dat dat stap één is. Zorgen dat je handen en nagelriemen in goede conditie zijn en dan komen de nagels vanzelf. En ik zou ze ook een tijdje met rust laten qua lakken.

4 likes

Ben helemaal onder de indruk van het resultaat van de tip van hier: alcohol, dan bufferen, 2x basecoat en dan de lak. Heb nu al 8 dagen zonder chips of wat dan ook mijn pinkgellac erop!!

:star_struck:

11 likes

Ik lees deze tip nu pas; ik ga ‘m vanmiddag proberen met PG. Helemaal zin in nu ik jouw ervaring lees!

1 like

Ik heb een paar lievelings kleuren gewone nagellak die ik ook graag in gellak zou willen hebben, maar ik heb tot nu toe nog geen goede match gevonden. Heeft iemand hier toevallig de tip?

Essence love me like you do

Foto via doormariska.nl
Zou Mystic van Pinkgellac hier op lijken? Volgens mij komt ie wel in de buurt van die kleur.

HEMA vampy smoke

Foto via jamey.nl

Andere tips voor herfstkleuren zijn ook welkom! Ik dacht zelf bijvoorbeeld ook aan caramel swirl van Kiki London, maar die is denk ik te oranje voor m’n huidskleur.

Oh en ik wil nog even laten zien dat de deuk in m’n duimnagel bijna uitgegroeid is :tada: Ik heb heel erg m’n best gedaan om de tic om bij stress/zenuwen m’n nagelriemen naar achter te duwen af te leren en volgens mij is het me gelukt :blush: Ik heb na die dikke deuk nog een klein mini deukje en daarachter is het gewoon glad.

Foto's

September:

November:

14 likes

Voor die eerste komt mystic wel redelijk in de buurt. Of anders heavenly mauve.
Hou er bij mystic trouwens wel rekening mee dat je een topcoat gebruiktet uv filter erin want die verkleurt heel snel naar een vieze, beetje smoezelige kleur.

Voor vampy smoke zou ik ook wel een gel dupe willen. Ik heb echt mega veel flesjes staan, maar de enige die er enigszins op lijken zijn toch weer net te rood.

Wat goed trouwens van die nagel op je duim!

@Batalash ik gebruik gewoon die goedkope witte. Verkopen ze op meerdere plekken maar ik koop ze meestal bij Ali aangezien ze daar vaak 10 voor €2 of €4 zijn ipv zoals hier €1 per stuk.
Qua kwaliteit en resultaat zijn alle bufferblokken zo ongeveer gelijk. Het enige wat ik wel fijn vind is dat die witte een beetje zacht zijn en zich dus naar je nagel vormen terwijl je erover heen gaat. Zo kun je alle stukjes goed meepakken. Er bestaan ook varianten die wat harder zijn maar daarmee moet je veel meer met je vinger draaien om alles goed gedaan te krijgen.

Haha, nou dan sla ik mystic over. Ik zoek dan nog wel even verder. Ja vampy smoke is mooi hè! In het echt is ie ook nog wat bruiner in bepaald licht. Jammer dat je daar nog geen dupe van hebt. Ik had stiekem m’n hoop op jou gevestigd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bedankt! Ben er zelf stiekem ook wel trots op, want iets afleren is best moeilijk.

Had nog press ons van de Primark liggen, best tevreden voor die 1,50!

15 likes

Haha helaas. Vind het ook echt een mooie kleur. Heb net nog even in mijn verzameling gekeken en ook nog een rondje gegoogled, maar die Vampy Smoke is echt een soort one of a kind lijkt het. Lastige is natuurlijk ook. Dat veel kleuren in het echt weer net wat anders zijn dan op swatches/foto’s.

Misschien dat deze ook in de buurt komt van het Essence lakje?

En deze zit een beetje in de buurt van Vampy. Niet helemaal hetzelfde maar wel een mooie herfstkleur lijkt mij. Heb hem trouwens zelf ook dus mocht je daar een “echte” swatch van willen dan geef maar een gil

Ja dat lijkt me inderdaad ook heel lastig om zoiets af te leren. Hopelijk blijft het nu goed gaan! Misschien geven mooi gelakte nagels wel net een extra steuntje om het niet meer te doen? Of werkt dat niet?

1 like

Oeh ja, zou ik van die laatste een swatch mogen zien?

Eerst dacht ik dat die deukjes gewoon bij me hoorden, maar nu ik zie dat het zo’n groot effect heeft als ik niet over m’n nagelriemen wrijf is het ook makkelijker vol te houden. En mooi gelakte nagels is dan wel een soort ‘beloning’. (Dit klinkt zo overdreven, maar zo voelt het wel.)

Ik zit trouwens ook te kijken naar chocolate melt van Kiki London. Lijkt niet op één van beide kleuren, maar lijkt me wel een mooie kleur. Ik ga die rubber base en top van zometeen bestellen en misschien nog een kleurtje erbij.

Oh en rosy brown lijkt me ook heel mooi voor de herfst:

4 likes

Wow, netjes voor €1,50! Hopelijk blijven ze een tijdje zitten.

1 like

Ik zal straks na het eten even een foto maken!

Bizar he dat wrijven zulk effect kan hebben. Maar lijkt mij inderdaad echt voldoening te geven als je nu ziet welk verschil het kan maken. Dat gelakte nagels als een beloning voelen is dan ook helemaal niet raar hoor. Je hebt er immers ook echt je best voor gedaan dus dan is een mooi lakje erbij eigenlijk een dubbele win!

Ja die rosy brown is mooi he? Chocolate melt ook, maar bij mijn huidskleur vind ik bruinige kleuren niet zo mooi staan. Op de foto daarentegen ziet ie er wel heel nice uit.
Ik vond zelf Brick Lane en Honey Bee ook heel tof. Maar bij die laatste ben ik ook weer bang dat het me niet staat. Ben echt een twijfelkont wat dat betreft :sweat_smile:

Van de rubber base en top ga je sowieso geen spijt hebben. Is echt heel fijn spul. Samen met de rubber base van Gelzz één van mijn favorieten (en ik heb er al behoorlijk wat getest haha)

@pastelzwart niet het beste licht nu zie ik. Zal morgen met daglicht nog even een betere foto maken. Maar hij is dus een beetje bruinig/rood, maar minder bruin dan het op de foto nu lijkt. Mijn licht is stom

2 likes

Mooi! Ook in dit licht. Waarvan is de kleur links van die met de pijl? Die lijkt me ook heel mooi.

Dat is Bluesky FW01, maar die is van de fall/winter collectie van vorig jaar dus weet niet of ze hem nog hebben eigenlijk

Edit: https://www.amazon.nl/Bluesky-FW01-gelnagellak-10-ml/dp/B0784G84J8 op de site van BS zelf niet, maar op Amazon hebben ze hem wel nog. Is trouwens ook een heel fijn merk. Lakt fijn en dekt goed.

Kan ik gewoon basecoat + uitharden - gewoon nagellakje - wachten tot die droog is - topcoat + uitharden? Of enkel gellakjes als kleur?