Show je nagels #2

Oh leuk zeg!

1 like

Wat een geweldig mooie kleur. Verder kan ik je helaad niet helpen, want ik draag geen nagellak.

@Yzile Ik ga eens kijken of Essie iets heeft. HEMA nagellak vind ik bagger en koop ik liever niet. Het probleem is vooral dat veel groenen meer blauwig lijken en ik zoek meer gelig. Ik kan het niet anders verwoorden @Petitfour wel een mooie kleur maar volgens mij met die kleur hetzelfde aan de hand. Ik ben echt mierenneukerig met nagellak omdat ik wil voorkomen straks weer 495995 potjes te hebben zoals vroeger. :stuck_out_tongue:

1 like

Ook lekkere kerstnagels

46 likes

Geweldig lakwerk, mgoe, hierbij mijn versie van kerstnagels.

Yinger Creamy Vanilla Fudge met een soort van gradient met Orly Sashay My Way. Gouden hologlitters :sob:

Korte nagels want ga morgen goudsmeden yasss.

14 likes

Ik kan echt netjes mijn nagels lakken, maar het zo dicht tegen je nagelriemen aan krijgen lukt mij nooit omdat het dan op mijn nagelriemen komt en als de gellak dan droog is, laat het los. Is er een geheime truc om dit te voorkomen?

Mij lukt het iedere keer een beetje beter. Dus vooral oefenen is denk ik de truc. Daarnaast ga ik ook altijd met zo’n houten stokje langs m’n nagelriemen om de overtollige lak weg te halen en ik weet van @BiloxiParish dat zij met een kwastje gedoopt in remover er langs gaat. Dat wil ik ook nog eens proberen, maar ik had tot nu toe geen geschikt kwastje.

1 like

Wat een heerlijke kerst nagels hebben jullie :star:

3 likes

Klopt dit deed ik inderdaad in het verleden, maar de laatste tijd eigenlijk nooit meer. Sowieso smeert het met gel alleen maar verder uit zo en hoe meer je oefent hoe dichterbij je uiteindelijk kunt lakken.

@Virago wat vooral de truc is is om niet je kwastje meteen bij de nagelriem aan te zetten. Ik veeg mijn kwastje af aan de rand van het potje zodat er net genoeg aan zit en begin dan op iets minder dan de helft van mijn nagel. Dan duw ik het kwastje richting nagelriem en ga weer naar boven om de rest te lakken. Zo voorkom je dat je een hele klodder meteen in je nagelriem schuift

4 likes

Haha geen idee, ik kan dat zelf ook echt niet! Dit was bij nagelstudio gedaan.

1 like

Ik duw voor het lakken mn nagelriemen terug, dan lak ik en als daarna je nagelriemen weer terug schuiven op de ‘originele positie’ dan sluit het mooi aan!

1 like

Niks spectaculairs, maar ik draag niet vaak rood. Deze zijn mijn ‘kerst’nagels :grinning:

8 likes

Ja ik, hij bevalt heel goed! Verschillende standen, mn hele hand past er in 1x in en mn nagellak hardt uit zoals het hoort :slight_smile:

1 like

Ik heb ‘m ook en ik vind het wel een fijne lamp. Vooral dat het lichtje automatisch aan en uitgaat en hij is echt groot dus je hand kan er makkelijk in zonder te botsen. Denk voor voeten ook handig maar dat doe ik zelf niet

1 like

Ben even vergeten hoe verschrikkelijk slecht ik ben in nagels lakken. Ik mis de salon nu al…

1 like

Nee het is Amorous Red van Pink Gellac :grinning_face_with_smiling_eyes:
Edit: typo :shushing_face:

1 like

Na 1 week zit mijn kiki lak er nog perfect op! Heb alles kort moeten vijlen omdat ze allemaal afgebroken waren :sleepy:

5 likes

@pastelzwart @BiloxiParish @cicero @pecan

Ik ga veel eerder op de nagel beginnen (deed ik inderdaad al te hoog), pak er een houten stokje bij en ga eens aan de slag. Thanks!

1 like

5 likes

Je moet als het ware de lak richting je nagelriem duwen met de kwast. Vooral met gellak lukt het heel goed omdat de viscositeit wat lager is. Het loopt niet snel in de nagelriemen. En vooral van te voren goed nagelriemen terugduwen en ongewenste velletjes weghalen. Probeer je kwastje parallel aan de nagel te houden en gebruik soms alleen de hoekjes.
Succeeeesss!!! :grinning_face_with_smiling_eyes: het is heel satisfying als het lukt

2 likes