Show je nagels #2

Wattenschijfjes in stukjes knippen, remover met aceton erop druppelen en dan met alufolie om je vingertoppen wrappen. Dat moest ik wel ongeveer een kwartier laten “weken” maar toen liet het wel grotendeels los. De meer plakkerige restjes er voorzichtig afkrabben met je nagel.

Dankje! Neee gebruik tandenstokers haha. Maar kwastje is best een goed idee haha. Straks even een verfkwastje uitdunnen…

1 like

& @Calabasas Dit heb ik vorige keer - zonder de hoesjes - ook gedaan…

Misschien idd specifiek even die vijl en remover kopen. Thanks! Kruidvat is open toch?

Hand 1 is af. M’n andere hand ga ik even uitstellen :joy:

32 likes

Je kan ook stickers halen hahaha tenzij je het doet als vermaak natuurlijk!

1 like

Ja, Kruidvat is open! Maar als je het hebt laten doen zou je ook bij diegene wat kunnen kopen. Help je hem of haar ook nog :smile:

Wat bij mij het verschil maakte was die glanslaag er echt goed af vijlen. Anders dringt de remover niet goed door en blijft het nog zitten.

1 like

Mijn salon doet daar helaas niet aan, anders had ik dat zeker gedaan.

Thanks, ga een poging wagen!

1 like

Ja ik, maar het is niet aan te raden om die zonder enige ervaring te gebruiken. Je vijlt al snel te ver wat echt desastreus (en enorm pijnlijk) kan zijn voor je nagels.
Ik heb het zelf van een nagelstyliste geleerd en eerst ook echt op een oefenhand geprobeerd bijvoorbeeld

Ik heb die maar ik vijl daarmee alleen mn nagel korter
Kijk zegmaar

Dit stuk eraf. Ik vijl niet ‘op’ mn nagels, dat doe ik met die vijl hierboven

@BiloxiParish kan dat kwaad? Wat ik doe?

Nee dat kan geen kwaad. Het kan pas kwaad als je echt over de nagelplaat (dus waar de nagel echt op je vinger zit if that makes sense) gaat om bijvoorbeeld gel, acryl of gellak te verwijderen. Als je dat niet goed doet (en dat heb je vaak zelf geeneens door) kun je je nagel ernstig en zelfs permanent beschadigen.
Als je alleen de vrije tip/uiteinde ermee vijlt maakt het niet echt uit. Alleen wel opletten dat je niet te ver gaat en ervoor zorgen dat je geen terugslag krijgt want dan kan je nagel inscheuren of heel pijnlijk kort af breken. Dat laatste komt vaak door teveel druk en een onjuiste positie.

Mooie kleur trouwens

Dankje! Is een poeder
En dankje voor de uitleg, dan blijf ik het voorzichtig zo doen

1 like

De moeder van m’n buurvrouw doet nagels als hobby, die komt het even alleen eraf vijlen :heart::heart: Intens gelukkig!

2 likes

Ik heb een mooie nagellak besteld, maar ik zie nu pas dat het een nagellak is wat je moet gebruiken met zo een UV lamp. Kan ik het lakje gewoon gebruiken? Of wordt het helemaal niks?

Zonder lamp droogt het niet/gaat het niet uit harden. Dus zonder lamp kun je het echt niet gebruiken helaas.

1 like

30 likes

Ik denk dat dit het meest logische topic om dit te vragen. Ik ben verliefd op de kleur ‘Rampage’ van Illamasqua maar die wordt niet meer gemaakt. Heeft iemand een tip voor een kleur/merk die zo’n zelfde toffe groen in het assortiment heeft? :slight_smile:

21 likes

Heb normaal nooit zulke hysterische nagels, maar dit jaar maak ik een uitzondering

En met sneeuwpopje

34 likes

Tenzij je toevallig een zonnebank hebt? Je kan eventueel een mini uv lamp halen via internet of bij action als ze weer open zijn

@anon42392789 goed topic om te vragen denk ik inderdaad. Mooie kleur maar heb helaas nog nooit zoiets ergens gezien. Hij heeft ook een soort van diepte in zich, alsof hij pas in 4 laagjes dekt ook. Kleuren van Hema enzo zijn misschien wel dezelfde teint maar veel meer opaque waardoor het resultaat toch anders is. Ik ga wel ff voor je zoeken

Edit: misschien Essie off tropic

1 like

Heel mooi ja! Ivy Forest van Kiki London lijkt er wel op? https://www.kikilondon.nl/collections/groen/products/ivy-forest-7-3ml

3 likes

Opi heeft heel veel kleuren, misschien hebben zij zoiets?