Maar maken jullie die mondkapjes dan elke dag schoon?
Hier in Hongkong zie ik niemand met een eigen mondkapje, iedereen draagt gewoon deze (1 per dag):
Maar maken jullie die mondkapjes dan elke dag schoon?
Hier in Hongkong zie ik niemand met een eigen mondkapje, iedereen draagt gewoon deze (1 per dag):
Ik wel, en als ik naar verschillende plekken ga op een dag draag ik verschillende. Deze de hele dag dragen lijkt me niet echt hygiënisch.
Ik kom wel bijna nergens meer dus ik heb er nu 10 ongeveer en ik kan daar wel een week mee doen. Dan gaan ze gewoon in de hete was!
Even tussendoor hoor haha, maar jij zit nu in Hongkong? Wat interessant haha. Is het daar inmiddels wat rustiger?
Ohh dus je doet ze in de was? Dan snap ik het haha
Ja, hier wordt aangeraden een per dag te dragen; je moet 'm overal ophouden in het openbaar, dus je kan 'm geen moment afdoen eigenlijk (alleen als je eet of drinkt, en zodra je klaar bent moet 'ie weer op)
Ja ik heb er idd ook een stuk of 10 en kom er ongeveer een week mee door denk ik. Het gaat nu een stuk sneller omdat ik ze ook nodig heb in de supermarkt en bij m’n sporten bijv.
Maar als je naar huis gaat en weer naar buiten, gebruik je dan dezelfde? En hoe bewaar je dat.
Toen ik niet thuiswerkte deed ik voor de reis al twee keer een ander mondkapje op, heen en terug. En als ik dan nog naar de supermarkt zou gaan een derde. Dat zou ik met wegwerp echt zonde vinden.
Maar eigenlijk zodra je wat eet of drinkt moet je het kapje aanraken en is het niet schoon meer. Dan zou je dus meerdere kapjes per dag moeten gebruiken en dat stapelt dan wel heel hard op qua afval. Een paar herbruikbare kapjes en die steeds wassen is dan toch beter.
Hey ja! Ik woon hier alweer bijna drie jaar ondertussen
Het was hier qua protesten best heftig het afgelopen jaar, maar nu is er niks meer. Qua virus is het allemaal wel een stuk veiliger dan in Nederland (we hebben maar 5000 gevallen gehad in totaal en mensen nemen het een stuk serieuzer). Ik durf op het moment niet meer om terug naar Europa te komen om familie te zien
We hebben allemaal speciale foldertjes gekregen met een soort sanitiser erin wat het automatisch moet reinigen. Daar moet je 'm dan inhouden wanneer je eet/drinkt. Zodra je thuis komt gooi je 'm weg
Ik weet niet of wat ik doe nuttig is maar ik stop ze gewoon allemaal in een bak met kokend water uit de waterkoker en daar laat ik ze enkele minuten in zitten.
Oh dat is wel heel naar zeg! Ik hoop dat je je familie weer snel kunt zien. Waarvoor ben je daar naar toe gegaan? Sorry voor mijn vragen haha, maar je zit daar nu volgens mij op een heel bijzonder moment.
Ik doe ze op de hand wassen. Heet water uit de kraan met een scheut wasmiddel, lekker laten weken, uitspoelen en dan ophangen om te drogen of op de verwarming leggen.
Tell me more! Leuk om met de kerst voor mijn werk te dragen haha!
Heeft iemand de glittermondkapjes al gewassen in de wasmachine? Overleven ze dat of kan ik beter een handwasje met heet water maken?
Ik heb ze gewassen in een waszakje in de wasmachine. Op 60 graden. Dat ging goed, heb ze wel nog maar 2x gewassen.
Ik heb 2 glittermondkapjes gisteren besteld en vandaag waren ze binnen! Ze zijn wel wat aan de grote kant maar ik ga ze zo eens uitkoken!
Glitter mondkapjes binnengekregen vandaag en ze zijn mij ook te groot/ruim. Als ik praat als ik er een op heb, is ie zo van mijn neus af haha. Ga ook eens proberen uit te koken.
Ik heb ook de glitterkapjes binnen! Hier zijn ze ook wat te groot, ik gebruik deze dingetjes om ze strakker te maken en dan zit het al een stuk beter Vind de kapjes verder wel weg leuk haha, lekker shinen
Van een Instagram shop. 5 van de 10 euro gaat naar het longfonds.
€ 0,72 10%OFF | 25 #1 Stuks Adult Kerst Mond Masker Herbruikbare Kleurrijke Stof Gezicht Tulband Stijlvolle Modieuze Neutrale Wasbare Masker Mascarilla
Ik heb deze maar er zijn ook een stuk hysterischere te vinden