Kerstcadeautje
Deze fancy melkopschuimer van Nespresso. Met dank aan alle tips in het koffie topic. Kan ik weer lekker latte macchiato klappen.
Ik dacht vandaag nog aan je. Mijn Senseo melkopschuimer begon ook lawaai te maken en toen dacht ik in mijn irritatie nog “goh, zo voelt @Jeg zich dus”. Maar ik heb die veer van dat magneetje afgetrokken en hem er opnieuw omheen gedaan, maar dan iets hoger. Nu heb ik dat lawaai niet meer. Ik denk dat het komt omdat hij nu meer ‘zweeft’ in plaats van over de bodem schraapt. Of heb je dit al geprobeerd?
Deze. Maar ik heb er naast deze ervaring vandaag nog nooit gezeik mee gehad. Ik vind het eigenlijk wel een prima opschuimer
Ik heb die melkopschuimer ook. Heel fijn ding! Voordeel vind ik ook dat je dat spiraaltje en stokje etc allemaal los nieuw kan kopen als t kapot is. @Twonights
Waar zijn de onderste van? Zo mooi!
Van Wolf & Moon zijn die. En die bovenste 2 van Lines & Current, mocht iemand dat nog willen weten.
Ik heb hem ook! Dus was benieuwd wat me te wachten stond. Ben er tot nu toe ook blij mee.
@DahliaDavin Dat van die nieuwe onderdelen is wel handig, wist ik nog niet.
@Jeg Je hebt een maandagochtendproduct dan lijkt het. Wat irritant. Best een duur ding ook.
Oh ik stond hier ook laatst mee in m’n handen! Werkt het goed ja? Dat is altijd nog wel een dingetje met zwarte verf dus zou top zijn als deze goed pakt.
Nee ik heb dit ook al vanaf het begin. Dan haal ik soms het dekseltje er echt 10x af en zet ik hem weer op totdat het stopt. Ik ben er nog niet achter wat er dan precied gebeurt.
Ja, werkt top! Ik gebruik het al jaren om m’n vaal zwarte kleding weer diep zwart te maken. Je kunt met 1 zo’n bol 600 gram droge kleding verven. Hoe meer gewicht, hoe lichter de kleur wordt. Ter referentie: de spijkerbroek die ik gisteren ermee verfde was 440 gram en is mooi diep zwart geworden. Wel opletten dat het katoen is. Het hecht niet of nauwelijks op synthetische vezels.
Voor tussendoor gebruikte ik vaak ook deze papiertjes. Die werken ook goed, maar geven minder kleur af. Die zijn meer om de kleur bij te houden en de verf is echt voor grondig onderhoud.
Ik kocht ze in het verleden bij de Zeeman, maar heb ze daar al heel lang niet gezien. Ik zag net dat ze nu wel op plein.nl verkocht worden. Denk dat ik ze maar ga bestellen.
Oh en ik heb het idee dat wassen met een wasmiddel speciaal voor zwarte kleding ook een beetje helpt.
Kan je dan ook voor een zwaarder kledingstuk twee bollen tegelijk gebruiken? Of beter achter elkaar? Ik heb een winterjas die nu grijs/bruin is die ik zwart wil verven!
Oeh weet ik eigenlijk niet. Dat staat geloof ik wel op de verpakking. Ik zou denken 2 tegelijk (en dan niet naast de wasmachine gaan zitten want het bonkt nogal ).
Ohja dankje! En wat je zei over synthetische vezels, pakt het dan echt helemaal niet, of minder goed? De jas die ik wil verven is 70% wol, 20% polyamide, 10% kasjmier. Zou dat werken of is dat al te veel synthetisch? Heb wel het idee dat het synthetische vooral over de voering gaat en dat de buitenkant alleen wol en kasjmier is, daar vind ik het minder belangrijk hoe de kleur uitvalt. Maar wil niet mijn mooie jas verpesten haha.
Op de website staat dat het wel kan, maar dat het lichter wordt. Hoeveel lichter durf niet te zeggen. Ik heb het zelf nooit gedaan.