Show je laatste aankopen #4

Westwing!

1 like

Ik had dat eerst ook. Had geen vel meer op mijn hielen en als het dan eindelijk genezen was en ik het zonder tape aandurfde gebeurde weer hetzelfde. Heb dus ook heel lang met ingetapte voeten gelopen, dikke sokken en heb een compleet potje voetenpoeder (wat ze in het leger ook gebruiken) er doorheen gejaagd. Wat bij mij goed heeft geholpen is de binnenkant ook een beetje insmeren met wonderbalsem, maar dan wel alleen het stukje waar ze schuren en niet teveel. En ik heb er zooltjes in gedaan. Dacht niet dat het nodig zou zijn maar blijkbaar had ik net ietsje geveel speling waardoor ze bleven schuren. Nu zitten mijn voeten er veel strakker in en schuurt de achterkant totaal niet meer klopt af.

Oh sowieso niet hele dunne sokken dragen. Wat dikkere werken het best. En iedere week of om de week het leer invetten maakt ook echt veel verschil. Daar worden ze een stuk soepeler van

2 likes

M’n moeder smeerde nieuwe leren schoenen op de knellende plekken altijd in met de whiskey van m’n vader. Was hij nooit zo blij mee maar m’n moeder zwoer erbij.

1 like

Ik heb sinds de jaren 90 geen docs gedragen meer. Ik kan me niet herinneren dat het echt zo’n gedoe was met inlopen. Ik zag laatst een leuk paar, maar dit heb ik er niet voor over.

Ik had ze ook in die tijd, maar ik heb ze toen moeten weggeven omdat m’n voeten elke keer bloedden na het lopen en ik ze niet meer aan durfde.

Denk dat het ene voetje er meer last van heeft dan het andere.

1 like

Ik heb de afgelopen jaren 5 paar docs gekocht en alleen die van lakleer waren wat stug met inlopen, maar van geen één paar blaren gekregen hoor! Het kan ook goed gaan :smiley:

Of wandelwol! Plukje in je sok op je hiel.

2 likes

Door al die verhalen hier durf ik ze niet meer te kopen, haha.

1 like

Ja precies. Ik heb nooit last gehad in mijn pascals :heart:

No shame in mijn oma onderbroeken game.

Lelijke nepbontje kan en zal eraf gaan.

Totaalprijs: 87 euries :ok_hand:

9 likes

Waar zijn die laarsjes van? Heel mooi!

Het ligt ook heel erg aan het model en aan het soort leer. En aan je eigen voeten. Ik ken iemand die trok nieuwe smooth 1460 docs aan en liep daar direct 30km op zonder blaren of wat dan ook. Maar het schijnt wel dat de oudere docs wat anders waren zowel qua materiaal als de stevigheid en soms ook een iets andere vormgeving, dus dan kan het best zijn dat ze vroeger anders vielen.

Alhoewel…Ik liep vroeger op “gewone” legerkisten en daarbij had ik bij het ene paar nooit last en bij het volgende paar van precies hetzelfde merk, model en leer wel, dus dat hoeft ook nog niet echt iets te zeggen

1 like

Pascals met boterzacht leer heb ik nooit hoeven inlopen en de linnen en fluwelen versies ook niet.
Eigenlijk waren alleen de lakleren varianten marteltuigen en de normale waren na een maandje wel ingelopen. Apart hoe het bij zo veel mensen verschilt.

1 like

Super blij mee, van 146 naar 109 bij Ici :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Lakleer hier, 4 maanden and counting. Ik vind ze zo tof, maar kan nog steeds geen lange dag aan haha! Zodra ik weer wat gespaard heb, ga ik voor een andere versie die wat soepeler zijn.

Trui (H&M)

Rok (H&M)

Zonnebril (H&M)

Blouse (Zara)
image
Blouse (Mango Outlet)
image
Broek (Mango Outlet)
image
Broek (Mango Outlet)

En er is nog wel wat onderweg oeps

9 likes

Hoe is het materiaal van de 2e jas? Lijkt op de foto ook een beetje glimmend. Als het een klassieke wollen jas is dan nummer 2.

Anders de teddy jas. Ik vind hem leuk staan! Wel fluffy, maar niet propperig.

Kandelaartjes :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

Ik heb de normale 1460 denk ik (niet die met dat zachte leer of lak). En ik heb er weinig last van gehad. Max 2/3 keer blaren.

Misschien omdat ik tussen twee maten in zat en voor de kleinere ben gegaan. Dus dan heb je niet zoveel beweegruimte.

1 like

Ik ga hier echt goed op :nerd_face: ik wil die labelmaker ook!

2 likes