Show je kinderaankopen

Vooral een flexibele zool is belangrijk geloof ik

1 like

Inderdaad flexibele zool !

1 like

Hoezo dat laatste dan?

Dan lopen ze het ‘natuurlijkste’ dus is ‘het beste’. Alles ‘’ want je laat ze nu niet buiten op blote voeten. Maar advies is zoveel mogelijk op blote voetjes!

4 likes

Bij een goede schoenwinkel letten ze op alles! Ze meten goed na maar kijken ook naar de vorm van de voetjes (hoogte wreef enzo). We hadden hierdoor wel maar keuze uit drie paar bij die winkel :sweat_smile: En op 1 paar liep ze niet goed zei die vrouw.

1 like

Dit is ook zo’n dingetje van “nu”. Mijn moeder stond versteld toen ik haar dit laatst vertelde. “Jullie kregen bij het opstaan schoentjes aan en die gingen ‘s avonds pas weer uit. Vanwege de stevigheid voor de enkeltjes”. :joy:

Ik vind het altijd best heftig om met mijn werk te zien dat er kinderen op primark schoenen van plastic lopen als ze net leren lopen. Op alles kun je bezuinigen maar koop goede schoenen. Desnoods in de sale !

3 likes

Deels mee eens hoor, maar ik denk ook dat het voor sommige gezinnen echt wel iets is waar gewoon geen groot budget voor is. Uitverkoop of niet, elke paar maanden een nieuwe maat kan voor hen misschien echt een grote uitgave zijn.

1 like

Dank voor alle tips! J loopt eigenlijk altijd op blote voeten in huis, sokken trekt ze met vijf minuten uit. Ze loopt en rent inmiddels dus is het tijd voor goede echte schoenen.
Mijn moeder en schoonmoeder (boomers) roepen al een hele tijd dat J schoenen moet zodat haar enkels stevig worden zoals @Bathwater zegt, maar op het CB hoorde ik ook dat dat onzin is.

1 like

Hier een J die met pozen heel graag alleen dr schoenen aan wil, ook thuis. Nu de laatste weken ook alleen maar blote voeten maar ik doe soms juist bewust thuis haar schoenen aan omdat ze anders van die koude pootjes heeft :sweat_smile:

Dit heeft echt 0.0 bijdrage aan het hele verhaal. Maarja :rofl:

2 likes

Eens maar ook weer niet. We trekken ze schoenen aan en vervolgens zitten ze het merendeel van de tijd in de buggy. Thuis laten we ze op blote voeten lopen want ‘dat hoort’. Als ik kijk naar die eerste schoenen bij mijn kinderen heb ik spijt dat ik niet gewoon Primark schoenen ben gaan halen. Tegen de tijd dat ze echt stukken buiten aan de wandel gingen, liepen ze al een jaar. Pas toen had het zin om echt ff te investeren in goede schoenen. Die na 2 maanden weer te klein zijn :joy:

Begrijp me niet verkeerd, als er iemand ietwat koopziek is ben ik het hoor. Maar dat ‘gedoe’ om goede schoenen vind ik altijd zo sneu naar mensen die het gewoon niet kunnen betalen? Schoenen die voldoen aan aaaal die eisen van tegenwoordig kosten gerust 100 euro per paar. Want die merken zijn niet gek natuurlijk, die weten heel goed dat moeders die kopen want ‘het hoort’. Goedkope schoenen zijn heus wel prima, mits je ze ook veel zonder schoenen laat lopen en ze niet dag in dag uit die schoenen aan laat houden. Zoals mijn fysio zei ‘vergelijk met maar met Uggs. Een dagje is prima, de dag erna even een ander paar aan’

3 likes

Wij hebben T ook zoveel mogelijk op blote voetjes. En hij loopt buitenshuis eigenlijk niet…

Is 13mnd en heeft (ondanks gemiddelde lengte en gewicht) nu nèt maat 18… hij loopt nu 4maandjes.

Destijds bij 2 dure kinderschoenwinkels geweest, maar die hadden geen passende schoenen voor hem. Allemaal vanaf maat 19. En de shoesme maat 18 die ze hadden vielen heel groot…
Dus hij draagt bij het naar buiten gaan, voor de warmte, lodger slofjes :sweat_smile:… hopelijk in t voorjaar beetje gegroeide pootjes hihi

15 likes

5 likes

Ik doe het maar hier, want zwangerschapsaankopen:

Top voor onder colberts/vest en een trui, want m’n buik begint nu echt wel onder m’n grote truien uit te pieken

M’n kerstcadeau van m’n vriend: m’n nieuwe “luiertas”

9 likes

Jaaaaa leuk die luierrugzak! :grin:

Heb zelf deze.

4 likes

Het is een gewone rugzak, hoor haha. Maar een los verschoonmatje heb ik wel en die 100 vakjes in zo’n echte luiertas gebruik ik alleen de eerste keer netjes en daarna ligt alles door elkaar in het grote vak :no_mouth:

1 like

Ooooh hahah! :joy:
Anyways vind ik het nog altijd een leuk tas.

1 like

Thanks! Ben er ook blij mee :smile:

1 like

Zara!

13 likes