Show je kinderaankopen

Het is allemaal van ‘CarlijnQ’, maar dan de neppe van Ome Ali!

2 likes

Zie mijn nieuwe bericht, het is echt te erg, maar alles is dus van Ali…

@Monstertruck het kan inderdaad echt niet, maar bij Ali is het vaak zo dat het precies dezelfde spullen zijn alleen zijn de ‘echte’ met een labeltje en 3x zo duur. :grimacing:

2 likes

Oh echt ? Hoe valt het ? En de kwaliteit ?
Ik zie nergens echt positieve foto’s of beoordelingen dus durf het niet aan

Ik heb ze nog niet gekregen, maar zal hier updaten als het zover is! :slight_smile:

1 like

Oké. Ik hoop dat je het wel krijgt. Vind de beoordelingen niet echt betrouwbaar of gewoon geen beoordelingen :sweat_smile:

Die zou voor mij heel makkelijk zijn! Alleen dan moet je soort van zaklopen / hupsen naar kantoor. :joy:
Maar echt, dat ding is zo lekker zacht en warm van binnen, ik zou er heerlijk in slapen denk ik.

2 likes

Bestellen jullie vaak wat via Ali? Ik durf het dus niet met kinderkleding. Ben erg bang voor giftige stoffen (word niet gekeurd door de NL wetgeving

Ik heb tot nu toe nog nooit iets niet gekregen! En als de verkoper het pakketje binnen zoveel dagen nog niet verstuurd heeft, krijg je automatisch je geld terug.

Overigens geloof ik niet dat de spullen van de Zeeman zich veel onderscheiden met wat je direct van daar koopt. Sowieso alles goed wassen natuurlijk, maar dan vind ik het prima.

2 likes

Ik denk dat de zeeman niet mee giftige stoffen mag werken.
En China geen idee vandaar mijn angst

ff niet specifiek naar jou @anon46493654 maar omdat jij de link naar Ali plaatst.

Sorry maar ik ga even de moraalridder spelen.
Ik zag het hier ook al bij mini rodini. Ja zowel mini rodini als carlijn Q zijn dure merken. Maar Carlijn Q is een Nederlands merk nota bene met een Nederlandse dame als zaakvoerdster die zelf mama is van 2 kinderen. Volgens mij kruipt er heel wat energie en tijd in het ontwerpen en bedenken van de kledij. En de hele rompslomp om dit te laten maken en verdelen. Het lijkt me tegenwoordig als klein merk niet makkelijk om te overleven. En dat Ali dit dan aan zo’n kleine prijsjes verkoopt is omdat zij niet moeten investeren in productontwikkeling etc. en mss wel met minderwaardige kwaliteit. Hierdoor zullen de kleine originele merken verdwijnen want nu ga je volledig om het originele merk en krijgen zij niets van het geld dat jij besteed.
Daarnaast proberen merken als carlijn q en mini rodini duurzame stoffen etc. te gebruiken.
Ik ken eerlijk gezegd weinig van de mode industrie dus mijn uitleg is niet toereikend maar ben zelf persoonlijk wel enorm tegen “fake” van Ali waarbij je weet dat je die kleine merken de das omdoet.
Zo zorg je voor minder werkgelegenheid en economische welvaart in eigen land.

11 likes

Laat ik voorop stellen dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb het budget niet voor de eggie, dus koop ik de halve-echte. Niet goed te praten, maar ik wil soms zo graag zo’n leuk pakje dat ik het dan toch doe ook al is het fout.

Veel merken laten hun spullen in China produceren, je ziet dan ook vaak dat de kleding die je koopt uit precies dezelfde fabriek komt als het echte merk dat je hier krijgt. Het is dus geen namaak: er is alleen niet het labeltje ingenaaid van het echte merk. Nog steeds fout maar niet echt namaak… ook zijn veel kledingstukken van 100% katoen. Ik weet niet of het bij deze merken ook zo is maar bij een heleboel fietsmerken is het bijvoorbeeld wel zo: daar worden precies dezelfde frames verkocht voor de helft van het geld, uit dezelfde fabriek. Ik vind het voor mezelf even fout als bij H&M of Zara kopen: die maken ook de markt kapot onder heel slechte omstandigheden. Alleen heb je met sommige budgetten geen keus. Voor mezelf koop ik bijna alles duurzaam of tweedehands, maar voor die kleine is dat gewoon te duur omdat hij er toch zo uit groeit.

Je hebt dus helemaal gelijk wat betreft die merken en ik weet ook dat het fout is, maar heel soms doe ik het toch :grimacing: snap dat het een controversieel onderwerp is.

2 likes

Ik verwacht trouwens niet dat er veel van Ali van 100% katoen is :sweat_smile:. Maar dat is mijn ervaring.
Ik hou het bij tweedehands en aanbiedingen en af en toe wat duurs. Zodat ik zeker weet dat er geen giftige stoffen op mijn baby’s huid komen :sweat_smile:
Want je weet het gewoon niet bij Ali omdat het rechtstreeks uit China komt. En de h&m en zeeman enzovoort die moeten dat eerst uitzoeken.

Ik heb ze binnen en ze hebben een rits!

1 like

Laat ik voorop stellen dat ik ook niet heiliger ben dan de paus. Maar ik wou het gewoon toch even gezegd hebben want mss hadden sommigen hier nog niet bij stil gestaan. ( ik moet zo’n dingen ook altijd eens gezegd worden voor ik er zelf aan denk).
Ik ben ook fan van mensen die bewust keuzes maken, zelf als je weet dat er betere keuzes zijn. Ik ben vooral tegen het kopen om te kopen en als het zeer goedkoop is wordt er ook minder zorgvuldig mee omgegaan wat voor verschillende zaken nefast is.
En alle begrip hoor ivm budget. Ik heb het geluk dat we wel die keuze kunnen maken om de echte zaken te kopen. Ik koop wel geregeld 2ehands mini rodini omdat het nieuw wel heel duur is.
Ik vraag me dan wel af in welke omstandigheden carlijn q dan bv. produceert. Maar echt in Nl of BE produceren lijkt me ivm de kosten wel zeer moeilijk, dus begrijp ik ook dat ze uitwijken naar China of andere lageloon landen.

1 like

Oh wauw ik wist niet dat ze dat ook op Ali verkochten!
Ik heb die salopette en de bizon romper van CarlijnQ laatst gekocht. Duur idd maar soms koop ik een wat duurder item en combineer dat met wat goedkopere kleding. Deed de salopette net toevallig in de was en controleerde het label om te kijken op hoeveel graden het moest en zag toen dat het in Turkije is gemaakt!
Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de Aliexpress versie.

Nee omg is deze van next? Heb hem zo vaak gezien en wil hem zoooo graag!

Welke maat heb je? En hoe valt hij? Oh zie het nu

1 like

Oké nou dan is het zeker en vast namaak haha. Ik zal eerlijk verslag uitbrengen als het er is!

Bij de c&a!

7 likes

Ik sluit me helemaal aan bij @Rockstar. Ik snap het kleding kopen via Ali wel… Maar
Maar dit is echt knock off Carlijn Q, een dame die keihard gewerkt heeft om een merk neer te zetten. Jep het is heel erg duur en dus niet voor iedereen betaalbaar. Maar dit is 1 op 1 knock off met gebruik van originele foto’s volgens mij en dat vind ik best heftig. Ofzo. Ik weet niet waarom ik dit heftiger vind dan knock off Nike ofzo. Misschien omdat ik weet dat Carlijnq heel hard strijd voor organisch kleding en alles mbt onze voetafdruk op aarde. Vind het oprecht naar dat het zo wordt nagemaakt en verkocht via Ali.

Sorry, wil niemand voor het hoofd stoten maar die prijs die Carlijnq vraagt is niet voor niets. Heeft alles te maken met eerlijk geproduceerde kleding en goede materialen. (En de hype natuurlijk). Lekker massaal via Ali kopen en over 2 jaar is dit merk failliet. Dag verantwoorde kleding!

Edit; @Limoncello dat het in Turkije is gemaakt zegt helemaal niets? Ik begrijp je opmerking niet zo goed eigenlijk… https://carlijnq.nl/pages/organic-apparel

5 likes