Show je kinderaankopen

Wij hadden ook een kleine baby, hij heeft een maand in maat 50 gezeten maar m’n vriend trok hem vaak maat 56 aan omdat hij daar minder nerveus van werd (hij dacht altijd dat ie z’n vingers brak met de mouwtjes).
Wat ik echt kan aanraden zijn de boxpakjes met rits van t.umble 'n dry. Die heb ik na z’n geboorte in bulk bijbesteld…

1 like

De eerste broekjes in maat 74 zitten bij J alweer te krap en zij is 9 maanden en 1 dag. :speak_no_evil:

Ik heb maat 50 helemaal niet kunnen gebruiken. Had ook maar 1 pakje gekocht in die maat, want hij werd al groot verwacht.
Hij is nu ruim 3,5 maand en draagt al maat 68. Broeken haal ik al maat 74, want hij groeit zo snel.

Haha Hema valt inderdaad groter, maar Dirkje juist weer kleiner (in mijn ervaring). Zo irritant hoe die maten zo onwijs kunnen verschillen.

1 like

Ik heb in m’n hoofd dat ik een maxi rok wil voor m’n dochtertje, maar kan er nergens een vinden (of het zijn afschuwelijke dingen). Iemand een tip voor webshops?

H&m, Hema, wehkamp, Zara… de bekende heb ik allemaal gehad :see_no_evil:

Oh wat grappig dat dat zo verschilt he? Hier is ze 10 maanden en ik dacht gister haar leuke nieuwe zomerkleren aan te doen van maat 68, maar die waren toch echt nog te groot (H&M).

@Axolotl Ehhm, heb je Zalando al gehad? Of C&A, Zeeman, Next? Je hebt ook nog van die sites met vreselijke namen als hippebeebjes ofzo, daar hebben ze het misschien ook? Je bent ook best handig toch, misschien kun je er zelf een maken? Als je een naaimachine hebt (/kunt lenen) lijkt me dat niet heel moeilijk!

Maar H&M valt ook echt wel heel groot he!

Hier 3 kleine baby’s die de eerste drie dagen zelfs 44 droegen en daarna een maand 50 :sweat_smile::sweat_smile:

Misschien bij littledepartmentstore?

Ik vind Hema alleen maar groter vallen naarmate ze groeit.

Ik had een grote baby (4780 gram bij geboorte) en eerst ging Hema prima, maar tegenwoordig in maat 86 zijn de broeken echt mega-wijd! De Hema-rompers zijn dan weer wel altijd goed bij ons.

edit Nu is Name it favoriet in broeken!

Dit herken ik zo erg😂 ze kon dr geboortepakje maat 56 na 2 maanden pas goed aan😂

Wat toch een verschil tussen de baby’s en hun maten hè. Hier nooit maat 50 aan gehad. Deze week is hij 6 maand en past in maat 74. Rompers zijn nog maat 68 en paar andere kledingstukken ook.

1 like

Oké gelukkig :smiley: voelde me al helemaal een ontaarde moeder-to-be dat ik zulke basisdingen niet weet haha

Niemand weet toch van tevoren welke maat haar baby goed past :blush:
Iets meer 56 gaat sowieso wel van pas komen. Als je iets in 50 hebt kun je ook altijd extra bij kopen.

Deze hydrofiele slaapzak voor dagen als deze. Probeerde 1 slaapje zonder slaapzak, maar nee. Geen succes.

5 likes

Gezwicht. Ik heb heel lang alles van plastic buiten de deur weten te houden. Nou goed, deze komt buiten :wink:

Deze van Green Toys (gerycled plastic) alvast voor zijn verjaardag, want hij steelt altijd alle auto’s van kindjes bij speeltuinen.

6 likes

Ik twijfel ook over deze, maar vraag me af of hij toch nog niet te dik is. Heb je hem al binnen?

Nee hij komt dinsdag binnen, dan laat ik het je weten

2 likes

Hey! Die van mij heeft geen gieter!

Wij hadden ook maar 2 pakjes in 50 hoor! Gelukkig is tegenwoordig alles zo gekocht!

Ik heb deze jumpsuit voor mijn dochter gekocht. Het is een vosje. Op het moment draagt ze al dik 1,5 jaar haar ‘konijnenpakje’ en daar is ze zo verzot op. Maar daar groeit ze bijna uit dus maar een mooi nieuw pakje waar ze weer een tijd mee vooruit kan.

Edit: Dit draagt ze niet overdag ofzo hoor haha. Gewoon lekker chill op zondag of als we eerder op de dag gedoucht hebben.

3 likes