Show je kinderaankopen

Lijkt me dat ze dat dan wel zouden zeggen toch?

@Fishing 21cm is die van ons!

1 like

& @Maison

Een leeg bed is nogal het mantra van stichting wiegendood en NCJ. Maar goed, ik ben er zelf dus ook niet heilig in. Wij hebben een gevuld jellycat konijn, en dat konijn vanaf het begin betrokken tijdens de borstvoeding en door die associatie werd het echt z’n strohalm als mama er niet was :see_no_evil:
Dusseh tja :crazy_face:

Bij ons bakeren ze ook niet in trouwens… gewoon onderdeel van een grotere organisatie (Paars met P)…

Inbakeren doen ze bij ons idd ook niet! (Wij hebben een kleinschalige opvang die lokaal is en 2 groepennhewft van max 12)

Hebben jullie nog tips voor merken die een beetje bezig zijn met duurzaamheid? Vind alles van de Zara fantastisch maar weiger van dat merk te kopen, ook niet voor m’n kind. Bij H&M koop ik vaak de conscious lijn enzo, en Hema en Zeeman vind ik ook nog oké, maar mijn kennis van kindermerken houdt al snel op. En ja ik kan googelen, maar lui.

3 likes

Superleuke broekjes! Heb er vier besteld. :see_no_evil:

1 like

Wandlamp voor op de babykamer.
Mijn dochter heeft een andere variant en dat is elke avond weer leuk met de dieren aanwijzen en iedereen slaap lekker wensen.

16 likes

Is de Zara dan echt zoveel slechter dan bv Zeeman? :thinking: dacht dat dat wel een beetje zelfde categorie was.

Verder niet echt tips, behalve veel via mp kopen! Koop daar echt veel leuke merkjes voor weinig.

Inditex, het moeder bedrijf van Zara is wel de duivel, maar of het heel veel scheelt met de Hema weet ik ook niet.

Geneuzel over sustainability

Zeeman en Hema zijn winkels die heel open zijn over hun duurzaamheid en daarbij echt nog niet altijd de juiste keuze maken, maar wel laten zien dat ze er goed mee bezig zijn. Daarom vind ik het voor m’n dochter wel oké om daar te kopen, voor mezelf koop ik daar ook niet trouwens. Zara geeft echt nergens openheid over, en er was bijvoorbeeld een rapportage van de BBC waar er Syrische vluchtelingen van 12 aan het werk waren in een fabriek voor Zara. Dat soort nieuws maakt dat ik daar absoluut niet wil kopen, terwijl ik hun kleding erg leuk vind.

3 likes

Volgens mij moet je dan ook kijken naar wat duurdere merken ( die probeer ik dan 2 Ehands te kopen) bv carlijnq, mini rodini, gray label,tiny cottons,…
Op zalando kan je ook duurzaamheid aanklikken als filter. Maar dan moet je wel bij zalando kopen of daar opzoeken en op andere sites kopen
Edit: dacht net nog aan Arkett is volgens mij ook echt bezig met duurzaamheid en niet echt duur

2 likes

Ja Arket is onderdeel van de H&M Group!

1 like

Is dit dan positief? Vind het ook lastig hoor. Ik probeer een goede mix te maken van kleinere merken (Belgische), duurzaamheid en 2ehands. Maar het is soms moeilijk om nog te weten hoe of wat en soms is het ook gewoon makkelijk om snel snel ergens iets te kopen.

Thanks voor de uitleg! Wel jammer, vind Zara kleertjes echt de leukste. Misschien toch nog meer tweedehands Zara kopen.

1 like

HM Group maakt echt goede stappen dus voor mijn dochter vind ik dat wel goed. Ze groeit zo hard dus steeds dure merken kopen gaat niet. Maar het is altijd lastig, zeker met kinderen want je wilt dat het leuk is en betaalbaar en dan ook nog duurzaam, ja dat is bijna niet te doen.

1 like

Deze Vans, ze vallen wel wat groot dus ze kan ze nog niet aan :frowning_face:

24 likes

Maar ze zijn wel suuuuupertof!

1 like

Marktplaats en dan wat leuke merken intikken
Zoals .

House of Jamie
Tiny cottons
Soft gallery
Maed for mini
Mingo

Wel duurdere lijnen maar blijft ook zo mooi
Mijn favoriete merk ooit is handgemaakt (super duur helaas mwja wel prachtig) club cinq

7 likes

Had deze al een tijdje op het oog maar omg zo duur. K. vind een spiegel geweldig en speelt er het liefst de halve dag mee. Nu was hij afgeprijsd dus dacht ik ja die lelijke plastic spiegel is aan vervanging toe. Hij kwam net binnen en ze is er heel blij mee, heeft zichzelf al 100 kusjes erin gegeven hahahaha.

7 likes

Zo leeeeeuk! Ik wil ze ook bestellen maar de baby zit zelfs nog in mijn buik :joy:

1 like

Oh wauw wat een gave lamp! Waar is die van?