Me floofie
Is dat serieus een ding? Mijn dochter is pas 2 maanden en ivm corona gaan we eigenlijk nergens heen dus heb er nog geen, maar zat al te kijken om er binnenkort een te bestellen. Inderdaad in de auto is t irritant en als ze straks naar de opvang gaat lijkt t me ook wel zo handig dat dat ding aan haar vast zit, ipv dat ie op de grond valt en kwijt raakt/een ander kind stopt het in zijn mond. Het is toch ook niet dat ze een meter lang zijn en 3x om de nek kunnen?
Zelf heb ik deze Pacco inbakerdoek gekocht. Nadat ze zich al een paar keer had los gewurmd uit de hydrofiele doek toch maar deze besteld, slaap ik zelf tenminste ook weer rustig. Het ziet er echt uit als een dwangbuis maar ze vindt het heerlijk gelukkig.
Ons kdv gaf aan dat zij de spenen altijd van de koorden halen als ze ze in bed aan de kinderen geven. Weet niet wat ze doen bij kinderen die een speen ook buiten de slaapjes om in hebben, maar het is daar dus wel een dingetje
Oh ja met slapen is het wel heel logisch inderdaad, dat zou ik zelf ook doen. Hm nou ja vraagt het ze tzt wel even, misschien is het inderdaad heel logisch maar zie ik iets over het hoofd?
Waar waren ze in de sale? Zeker nu niet meer
Ik zie ook niks helaas
Ja het is een “ding”. Maar ik heb het echt op tig manieren geprobeerd (dit klinkt wat cru:joy:) maar zie niet in hoe ze zich er in kunnen ophangen…
Hoewel er wel richtlijnen en wetgeving is voor de lengte en materiaal enz voor een koord. En ik best geloof dat er op instagram shopjes enzo genoeg verkocht wordt wat te lang is…
Hier ook in de nacht bijna altijd een kort speenkoord , hij gaat echt ALLE kanten op in bed, en is m anders continue kwijt…
Wat wij 's nachts doen is een speen vastknopen aan de knuffel waar ze altijd mee slapen. Kan ook aan een doekje ofzo waar ze aan gehecht zijn/kunnen raken. Doe zelf meestal 1 speen los in hun mond als ze gaan slapen en 's nachts vinden ze die aan hun knuffel dan zelf.
Misschien een tip als je van het koord af wil.
Haha ja wij hebben ook een knuffel, maar een knuffel <2jr is ook weer gevaarlijk (rebreathing). Dus volgens mij is het eh, allemaal slecht :’)
Wij hebben ook echt toestemming moeten geven dat de kiddo met een knuffel mag slapen op het KDV… En een vriendin was daar helemaal verbaasd over, want dat was echt een NO GO bij hun. Maar zonder slaapt ie gewoon echt niet :’)
Oh joh, dat wist ik dan weer niet. Pfff het is idd ook nooit ‘goed’
Bizar trouwens, want die tip van speen aan knuffel komt van ons consultatiebureau
Die koorden met van die kralen kreeg K. toen ze heel klein was al om haar nek (mijn man heeft der dus 1x met speenkoord in bed gelegd gelukkig ging ik nog ff kijken want hij zat al om der nek). Maar in de auto/box/overdag etc gebruiken wij gewoon speenkoorden hoor! Op het kdv halen ze hem inderdaad af en zat hij dan savonds in der tas, net als der naamarmbandje die haalde ze er ook af en deden in een zakje in der tas.
Edit: op ons kdv mogen ze dan we weer met een knuffel slapen maar alleen kleine.
Nou goed dat je het zegt. Zou zelf niet denken dat dat echt kan maar wel dus, dank voor de waarschuwing! Al zou ik hem er vast afhalen in bed denk ik, toch goed om gewaarschuwd te zijn.
Hahahahaha. Hebben ze nog niet voorgested dat je maar een nageltje moet lakken
Huh maar hoe lang is zo’n ding dan ?! Die van mij is 10-12cm van clip tot speen, dat krijg je toch nooit om de nek? Ik maakte m aan de slaapzak, en dan kon het NET in z’n mond, niet echt speling zegmaar.
Lees op internet dat de maximale lengte 22cm is… misschien dan wel
Ik ga morgen eens kijken haha, ze liggen op der slaapkamer in de commode want ik gebruik hem niet meer (de clip is na maanden gebruik zo zwak dat ze die los trekt steeds. ) Maarze zijn met naam (gekregen als kraamcadeau) en sowieso wel langer dan 12cm voor mn gevoel.
Heb nu gewoon die vd zeeman (ze heeft overdag zelden een speen dus vindt dit prima om mee te nemen en 1,50 dus als de clip straks wat minder strak wordt jammer dan) en die zijn inderdaad een stuk korter, denk cm of 10 Is een plastic clip met dan stukje stof eraan en dan een elastiek. Zou der met die evt wel in bed durven te leggen met deze (uhm dit is geen advies he) en heb dat toen ze der speen nog niet zelf pakte snachts omdat hij te ver weg lag ook wel overwogen haha. Maar toen besloot ze dat het der zelf lukte gelukkig!
Snap ook niet waarom je ze nog niet gebrandmerkt hebt, veel handiger voor iedereen
Serieus ? Ik ben Gastouder maar toestemming voor knuffels ? Dat is echt nieuw voor me.
Ik vraag me hierdoor opeens af of mijn dochter ook de knuffel misschien niet krijgt en daarom zo slecht slaapt daar