Wacht een luier wordt toch niet schoon bij de normale 30 graden was?
Jep sorry, te snel met aannames.
Eerst een voorwas met luiers en daarna doe ik er andere was bij. Ik doe luiers wel altijd op 60 graden en ze worden altijd schoon
Mijn wasmachine kan volgens mij niet een aparte voorwas doen met een pauze idealiter zou ik dat ook zo doen en na de voorwas de overluiers eruit halen… misschien toch maar eens de gebruiksaanwijzing lezen
@Paardenmeisje doe je de ossegal in plaats van wasmiddel of als extra erbij? Nog een extra reden dat ze nu weer buiten in de zon drogen is dat de vlekken er zo uit bleken in de zon
Hahahaha nice. Ik ga nu even gauw wat kopen voor de baby want dit topic is nu helemaal vervuild
Ja is daar beetje markt voor? Die saté?
Als je geen voorwas-programma hebt, doe je dan alleen was met luiers? En hoe vaak was je dan ongeveer? En hoeveel luiers heb je bijvoorbeeld bij 6 maanden dan ongeveer nodig om ‘voldoende’ te hebben? Ik ben zwanger en heb eigenlijk nooit gedacht aan wasbare luiers, maar al het afval staat me wel tegen dus best benieuwd. Vooral hoeveel extra gedoe het is
Wij wassen eigenlijk altijd handdoeken en dekbedovertrek oid erbij. En keukendoekjes enzo. We pakken nu ook sneller een schone handdoek… Niet perse een hele volle wasmachine elke keer, maar als het goed is past die zich aan hoeveel was erin zit. Wij wassen om de 2/3 dagen. Net wat nodig is, op t kdv gebruiken ze wel wegwerp dus dan wassen we om de 3 dagen.
Qua extra gedoe vinden wij het iig erg meevallen!
Op de billenboetiek kan je een pakket kopen mrt 16 luiers en volgens hun is dat genoeg met om de dag wassen. Wij hebben er 20 en dat vind ik zelf net iets meer ruimte geven. Ik heb ze bij blabloom gekocht (twee keer een pakket van 10 onderluiers en twee overluiers) en overluiers en inlegvellen bij de billenboetiek. Op die sites staat ook veel info over alle systemen en de voor en nadelen van die systemen
Fijn om alle ervaringen met herbruikbare luiers te lezen! Heb me er ooit voor de geboorte in proberen te verdiepen en toen bedacht dat ik de eerste weken sowieso wegwerp wil en daarna eens verder kijk. Dus dat is nu wel ongeveer
Was graag eens langs de billenboetiek oid geweest om wat te bekijken en in het echt te zien, maar dat vind ik in deze tijd wat lastiger… Dus even bedenken of ik toch alles via internet doe en bestel, of dat ik het toch nog e en laat wachten.
Ze is nu trouwens anderhalve maand en 3,5 kilo, dus als ik tot 3 maanden of 5 kilo wacht, heb ik ook nog even.
Thanks, super fijn die uitgebreide antwoorden hier! Ik ga er eens goed naar kijken
Ik doe er altijd een schepje blauwe biotex bij.
Offtopic
Ik scrollde snel langs en dacht ‘wejo, €69,95 voor dat shirtje?!
Same
Het is nooit te laat toch? Je kunt ook op internet rondneuzen en proefpakketjes bestellen
Edit: en kun je bij de billenboetiek misschien nu een persoonlijke afspraak maken?
Ik wil bestellen bij H&M, maar weet nog niet wat. Want 20% korting
Heerlijke stapel!