Welcome to the world of dressing your child.
Maten kloppen echt nooit.
Die van mij is 2,5 past maat 68 en 98
Welcome to the world of dressing your child.
Maten kloppen echt nooit.
Die van mij is 2,5 past maat 68 en 98
Heb ik denk ik net steeds dingen uitgekozen die ruim vallen. Stom als het zelfs binnen een merk zo verschilt he. Zo had ik van mango van de winter een setje in 74 (tulerokje + shirt). Die pastte ze toen ze 62 had verder. Had daar in de outlet wat zomerspul besteld (eigenlijk voor vakantie twee weken terug) en dacht doe ik maat 80 (ze heeft nu meestal 74). Die shirts passen maar van de 3 korte broeken past er 1 en de andere blijven niet eens halverwege der luier hangen zo ruim nog Oh en ik had ook een tulerokje besteld weer, maar die 80 was nog veel te groot. Geruild voor een 74 (wat dat tulerokje vd winter ook was en die echt te krap was om der middel) en zelfs die is nog ruim.
Wat leuk, hoeveel heb je? En heb je met deze ook inlegvellen nodig? Een goede emmer die de boel goed afsluit is ook geen luxe
Ik gebruikte het wel altijd. Het vangt zeker wat op/houdt wat tegen. Maar het werkt beter nu ze gewone keutels heeft. Wij hebben alleen all in one met boosters erin. Hou er wel rekening mee dat je vaker moet verschonen dan wegwerp. Wij doen standaard om de 2 uur, en soms is dat ook nier voldoende. ‘s nachts gebruiken we wel wegwerp, want ik ga geen slapende baby wakker maken voor een luier
Leuk! Mooie printjes. Wij zijn net begonnen met wasbare en nog druk aan het ontdekken. Morgen wordt er weer een bestelling bezorgd:
de 5e bestelling in 3 weken . Wat voor systemen/merken gebruik jij het liefst? Ik denk dat wij gaan voor combi van 2delige en pocketluiers.
Wij gebruiken pas de inlegvellen toen ze ook vast voedsel kreeg. Borstvoedingspoep ging er gewoon prima uit in de was en scheelt gedoe
@Paardenmeisje zat net te denken om je te vragen hoe wasbaar bevalt!
@poesch (en ook @Timeless) wij gebruiken bamboozle van totsbots en in de nacht doen we er twee boosters in en een overbroekje van blueberry capri. Daarmee lekt ze eigenlijk niet mee door (10 maanden)
We hebben totaal 20 bamboozle onderluiers en 3 totsbots overluiers en twee blueberry capri.
Oh dat blauwe setje shirts met die streepjes en die bussen heb ik ook gekocht in 86, hij zwemt erin zo groot!
Ja scheelt dat mijn zoontje een vrij lange rug heeft dus lengte is wel fijn. Maar wat een gekke maten weer.
@Bergamot @Ovenschaal @Paardenmeisje
Leuk om jullie ervaringen te lezen! En hebben jullie verder nog aanraders voor merk boosters? Of van welke materiaal boosters: bamboo, microvezel, katoen etc.?
Onze voorkeur gaat tot nu toe uit voor basisluiers van petit lulu en anavy. Ik vond zelf bamboozle heel fijn aanvoelen, maar ze vielen erg breed. Dat vond ik zelf minder omdat ze dan niet al haar kleding meer mooi past. Ik heb veel broekjes van haar oudere zus die te smal vallen. Overbroekjes ben ik nog niet over uit welke ik het fijnste vind.
En wat je zegt @Paardenmeisje: Het ziet er zo schattig uit die dikke kontjes met leuke printjes!
In mijn omgeving ook niemand die het doet, maar als ik er over vertel zijn ze wel nieuwsgierig en enthousiast. Er is een facebookpagina over wasbare luiers waar ik veel van leer.
Ja zelfs mijn vriend is helemaal om, hij was eerst supersceptisch maar hij is meer fan dan ik. Vooral omdat alle ontlasting veel beter in de luier blijft. Wij hebben met wasbare luiers nog nooit een spuitluier gehad.
@Timeless ik heb de boosters die bij de bamboozle zaten, geen andere gekocht nog. Ze zijn idd vrij breed, dus met broekjes is dat wel iets om rekening mee te houden. Maar ze worden wel minder breed als je kindje groter is omdat je dan de luier op een andere stand kan zetten. Maar vooral in t begin zijn t hele pakketten
Het drogen gaat overigens echt supersnel met dit weer, buiten in de zon. Van de winter was het echt hels
Ik gebruikte de luiers met de boosters vanaf een maand of 2/3. Maar zou gewoon kijken wat jij fijn vindt. En eerste instantie wegwerp vonden wij dus ook fijn
Hier ook wasbare luiers fan! Wij gebruiken little lamb 2 delig. Heel tevreden mee. Nooit doorlek of spuitluiers.
@Ovenschaal wij gebruiken eerste weken ook wegwerp zou dat ook aanraden idd
Wij hebben ook twee jaar wasbaar gebruikt, over het algemeen waren we tevreden. Wel een paar keer moeten zoeken wat er aan de hand was toen ze opeens steeds ging doorlekken. Opgelost met grotere rompers en extra inleggers. Ook de nachten gingen na een half jaar, of een jaar oid, niet meer goed. Toen zijn we wolbroekjes gaan gebruiken. Hoop gedoe, maar dat was wel de oplossing.
Zo klinkt het heel negatief, maar dat waren onze grootste issues. Wel dingen waar ik vantevoren niet bij stil had gestaan. Ben nog wel heel blij dat we het zo gedaan hebben, met wegwerp breng je echt zoveel naar de vuilnisbelt. Blij dat we daar minder aan hebben bijgedragen. Dat was ook onze voornaamste motivatie, voor het gedoe sowieso en volgens mij financieel gezien ook was het niet zo handig. Al kan je de luiers bij een tweede kind natuurlijk hergebruiken wat gunstiger is qua kosten, maar wij houden het bij één. Dus daar helaas geen voordeel.
Net als @poesch vanaf een maand of drie, of ongeveer vanaf 5kg. En dan in het begin zonder booster, op de kleinste stand.
Eerste tijd ook wegwerp want je moet al aan best veel dingen wennen en dan ook dat erbij, leek mij een beetje pittig. De man van de billenboetiek zei dat de meeste mensen wel meteen beginnen trouwens maar ik ken niemand die dat vanaf newborn deed…
@Ireth als wij last krijgen van doorlekken dan helpt het om een keertje te wassen zonder wasmiddel! Dan kunnen ze weer meer vocht opnemen/zijn de overluiers waterdichter. Om ze te “strippen” zegmaar.
Ik vind het ook een voordeel dat we altijd luiers in huis hebben trouwens, en dat je niet zo hoeft te plannen met aanbiedingen, voorraad van maten enzo. Newborn luiers zijn ook veel vaker in de aanbieding lijkt wel en grotere maten zijn sowieso duurder.
Jep! En ook nog zelfde winkel zeker? Waar is dat shirtje van met die bus en Palm?
Zie het al van de hm dus.