Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Onze baby gaat in januari naar de opvang, ze houden iets in een schriftje bij en hebben geen app. Geen idee of dat ook al die punten zijn die jij opnoemt die ze bijhouden of dat ze gewoon een paar zinnen schrijven hoe het ging. Ik ben ook wel benieuwd.

Speaking of opvang, wat moet je allemaal meegeven met een baby? Luiers hebben ze daar. Alleen een fles, voeding, speen en setje kleding toch? Ik heb een tas voor haar gekocht, maar die is vrij klein (tas van fresk, kleine versie). Ik twijfel of ik geen grotere tas moet zoeken, die dingen die ik opnoem gaan er precies in.

Hoeveel dagen gaat je kindje dan? Wij konden bijvoorbeeld twee kledingsetjes daar achter laten. Hij had een eigen mand met zn spullen daar.

1 like

Verschilt per opvang, dus even vragen met het gesprek wat je vaak een paar weken van te voren hebt.

Bij ons moeten de mandjes iedere dag leeg, bij anderen mag je er ook dingen laten liggen. Ik geef mee: slaapzak, speen, knuffel, reservesetje romper+sokken+kleding (en toen ze nog borstvoeding kreeg flesjes melk).

Vriendin van mij werkt op een opvang en daar hebben ze bv voor alle kindjes eigen slaapzakken en spenen, dus hoef je alleen reservekleding (maar mag daar blijven liggen) en evt een knuffel mee te geven.

1 like

Hier ook een app!
Alle eet momenten, luiers en slaapjes worden daar ingezet. En een fotootje en verhaaltje :slight_smile:

@Superkonijn Wij hebben een fles er neer gezet. Luiers slaapzak etc krijgen ze van daar.
In z’n tasje doe ik z’n speen en konijn. En inmiddels ook z’n Ielm pak voor buitenspelen & z’n laarzen.
& 2 setjes schone kleding ligt ook altijd daar

1 like

Thanks allemaal! Ze gaat 1 hele dag naar de opvang. Ik ga eens vragen waar we zelf allemaal voor moeten zorgen. Denk dat ik beter een groter tasje kan kopen haha :joy:

1 like

Heb even gekeken naar die tassen, maar zien er niet inieminie uit op het plaatje. Het verbaasd mij altijd hoeveel er in zo’n klein tasje past. Op warme dagen die koud begonnen had ze vaak ‘s ochtends een lange broek aan en gaf ik een korte broek mee. Dan zat aan het einde vd dag ook haar lange broek, zomerjas en evt vestje er nog in.

1 like

Valt denk ik reuze mee, wij hebben aan zo’n klein tasje ook genoeg.

Wij geven mee: speen, fles, kleertjes en knuffeltjes. Slaapzakken, luiers en voeding hebben ze daar, maar dat verschilt echt per opvang. Ik hoef bijvoorbeeld ook geen hapjes mee te geven. Komt vast goed!

1 like

N speelt al 2 mnd met z’n keukentje, treinbaan nog niet geprobeerd, maar sinds hij kan staan is de keuken favoriet. Als hij bij andere kindjes is die een keukentje hebben gaat hij daar ook gelijk op af!

2 likes

Keuken spelen ze hier al mee vanaf een maand of 12-13. Treinbaan laatst geprobeerd maar dat snapten ze nog niet, ze gingen alleen die baan slopen. Ze zijn nu bijna anderhalf btw

1 like

Pastel was er alleen nog in 25,5, daar moet ze nog in groeien. Metallic was er wel in haar maat (24). Besteld bij Next.

13 likes

Dit speelgoed alvast voor verjaardag/Sinterklaas

De eerste meubel setjes zijn voor een poppenhuis dat we al hebben.

14 likes

Ik dacht dat je eerst een keukentje met eettafel en stoelen voor kinderen/kinderzit formaat had gekocht.
Haha maar is voor poppenhuis

6 likes

Ik heb al gelezen dat wij bijvoorbeeld ook een slaapzakken mee moeten geven, maar dat verschilt dus inderdaad per opvang.
Bedankt ook voor de reacties over opvangboekjes. Helaas heeft ons kdv geen app dus ik ga maar vragen hoe ze dat dan doen en wat ze wel/niet willen opschrijven. Ben benieuwd. Ik vind het steeds spannender worden dat hij al bijna start. Mijn lieve baby niet meer ieder moment van iedere dag om me heen :flushed: :sob:

1 like

Love tijgerprint.

Dit weekend ga ik echt weer verder met het verkopen de te kleine kleding. En voor het eerst J zijn kastje uitzoeken. Dit kind zit gewoon al in maat 62 en had zelfs al een legging aan van 68 dat had I pas aan met 8 maanden ofzo. :cry:

6 likes

Aangezien ik voor een leuk bedrag verkocht heb op Vinted :clap:t3:
Hoop dat ze voorlopig toch wel even in 74 blijft.

14 likes

Ik wil dit allemaal voor L, maar dan maat 80/86 :sweat_smile:

1 like

Jaaaa dat is goed! L matched met L.

Jij hangt ze op voor de foto’s toch? Hoe positioneer je een broekje, of heb je daar ook een hanger voor? Strijk je de kleertjes?

Ik heb zo’n grote zak aan kleren maar ik denk telkens blehhh geen zin, terwijl als ik er moeite in stop het veel sneller is verkocht

Voorbeeld :grin: (ow haha dit was de mislukte foto zie ik, nja je snapt wat ik bedoel)
Heb geen strijkijzer hier hahaha

7 likes

Via marktplaats mobiel gekocht voor 5 euro, voor viltfiguren die mijn moeder en zusje hebben gemaakt. Nog niet helemaal klaar (touwtjes kunnen mooier) maar nu al de beste aankoop van de afgelopen weken! E wordt er heel rustig van en blijft de gele octopus maar volgen met zijn ogen :smiling_face_with_three_hearts:

22 likes