Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Ik heb 2 keer gehad dat ik een doos gebruikte waar eerst een bestelling aan mijzelf in had gezeten. Daar had ik alleen het label op laten plakken, maar zelf geen adres opgeschreven. Wel mijn adres dokrgekruisd. Maar die bestellingen werden dus mij bij terugbezorgd. :joy: Kon ik weer nieuwe labels gaan kopen.
Vandaar. Op dat label staat alleen de track & trace code, geen adres informatie.

1 like

Tip voor de volgende keer; ook even alle barcodes die erop staan afplakken / doorkrassen want daardoor komt het dus weer bij jou als die worden gescand (ook een keer meegemaakt namelijk en toen gebeld want ik had het nieuwe label over mijn adres geplakt, maar er zat dus op de zijkant ook nog een sticker met barbode😅)

2 likes

Kruidvat bambino heeft leuke slaapzakjes 1.5 tog. Ik vind deze handig voor overdag of kdv.

Ook hebben ze rompers hiervan maar niet gekocht.

Verder nog nieuwe spenen van dr brown( 1+1 bij etos op baby spulletjes) . En billenzalf van dr leenarts (15%korting)

9 likes

Ik kon dit printje niet laten liggen. Ook nog een overbroekje in dezelfde print erbij

9 likes

Oooh dat rechterboekje is echt perfect voor K. Dol op muziekboekjed en op dansen. Ook kruidvat?

Yep alles kruidvat!

1 like

Jaaa zo leuk ik moet me ook zo inhouden om die niet ook te kopen! Maar we hebben alleen nog Bamboozles (voor de nacht) in maat 1 en straks moet ze maat 2 dussss :smirk:

1 like

Gebruik je de bamboozles alleen voor de nacht? Welke gebruik je overdag dan?

Ik heb eigenlijk ook wel genoeg luiers. Maarja, het is een hobby geworden dus ik koop regelmatig wel iets.

1 like

Ja tot nu toe alleen voor de nacht! We gebruiken Peenut pads voor overdag en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ze drinkt overdag wel elke 2-3u en verschonen na elke voeding (ze poept ook bijna elke keer haha). Maar die inleggers zijn nooit van voor tot achter helemaal nat ofzo.

Merk wel dat de Bamboozle echt kletsnat is in de ochtend, is dat altijd zo? Is dus wel maat 1. En ze ligt er denk ik 12u wel in dus wel het maximale denk ik.

Ja hier ook, ik koop ook vaak wel wat haha. Hebben laatst overbroekjes gekregen van een vriendin en stiekem baal ik omdat ik dan niet wat nieuws kan kopen :sweat_smile:

1 like

Ja, dat kan wel kloppen dat die helemaal nat zijn. Als ze niet doorlekt, niks aan de hand. Je zou eventueel een extra peenut pad erin kunnen doen, in de hoop dat ze dan minder nat wordt. Je kunt ook zo’n klein zacht inleggertje erin doen. Ik heb ze van little lamb. Ook een fijn merk trouwens. Maar de Totsbots overbroekjes zijn leuker op de luierstapel

Ja die totsbots overbroekjes zijn zooo leuk! Heb idd die kleine inleggertjes van little lamb, kan ik er wel bij doen ja. Peenut pad is ook wel een goed idee. Heb ook een petit lulu maxi night gekocht, die werkt goed maar nog iets te flink pakket voor onze kleine baby haha.

Ze lekt niet door idd dus zo erg zal het niet zijn.

1 like

Baby gaat volgende week voor het eerst naar de opvang :sob:
Dus een rugzakje en opvangboekjes ingeslagen

7 likes

Opvangnewbie hier hoor, maar die boekjes, is dat standaard? Worden die ook altijd ingevuld door de leidsters? We houden zelf nu bij wanneer hij een voeding krijgt, hoeveel hij dan heeft gedronken en of hij gepoept heeft. Ik zou het fijn vinden als dat zo blijft als hij naar de opvang gaat. Maar in het infoboekje van het kdv staat alleen dat ze een overdracht doen en belangrijke dingen ‘in een groot schrift’ schrijven. We hebben volgende week de intake, misschien dan nog maar eens vragen

Om m’n januari baby lekker warm te houden.

7 likes

Volgens mij hebben veel opvangen een app hiervoor, maar bij ons vroegen ze bij de intake of we een schriftje mee wilden nemen voor deze dingen idd! En dat mocht gewoon een leeg schriftje zijn, maar ik vond dit net even wat leuker en handiger

1 like

Ik denk dat dat om het even is en het aan je kind ligt. Hier speelt ze echt heel veel met haar keuken (is nu twee en speelt er sinds ze ene jaar is, echt mee). Een treinbaan hebben we alleen van duplo en daar speelt ze nauwelijks mee omdat ze daar veel hulp bij nodig heeft (opzetten etc)

J is 2 en speelt nu ‘pas’ met keukentje.
Haar neefje van 1 vond het ook wel interessant, maar ik denk dat een trein leuker is op die leeftijd en veelzijdiger.

WAAARRRR is die tractor trein van hihi

Verder:
Treinbaan is hier nu een enorm succes (bijna 2), maar tot die tijd vooral slopen en niet zelf kunnen leggen. Nu heeft je echt fantasie spel om te rijden, ze gaan ergens heen en komen weer terug haha.
Keukentje krijgt ie voor z’n tweede verjaardag maar speelde ie bij anderen al snel mee.
En eerst alleen: kastjes open dicht. Dingen in doe. Lampjes aan… etc
En nu echt koken en spelen

Denk dat het per kindje scheelt. K. krijgt van Sint een keukentje dan is ze 17m. Die heb ik al een paar weken in huis en toen ik hem in elkaar zette werd er meteen echt druk mee gespeeld. Rond het jaar was het denk ik vooral kastjes open, dingen erin etc.

In mijn duplo van vroeger zit ook een kleine treinbaan (ovaal van 10 stukjes rails), maar die kan ze nog niet zelf in elkaar zetten. Spelen ermee gaat nog een beetje onhandig, ze trekt vaak de rails los. Zo’n houten baan is volgens mij wel wat steviger dan zo’n duplobaan. Ze begint er nu wel steeds meer om te vragen, komt dan echt met de stukjes rails naar je toe lopen om te helpen.

@Fishing deze zijn ook leuk vond ik!

Ooh dit is zo leuk voor Sint/kerst!
We vieren dat niet zo groot (hij is dan net jarig geweest).
Maar hij krijgt een enorme tractor (maanden terug voor bijna niks gescoord op Facebook haha). En dit soort kleine dingetjes erbij!

Super leuk!
Treinbaan hebben we nog van mij vroeger, maar die dingen zijn wel universeel toch :face_with_hand_over_mouth:

1 like