Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Heel fijn om te horen! Zag in de reviews al dat ie op heel veel babykamers staat. :see_no_evil:

1 like

Ik ben helemaal fan van die oversized Disney truien (zie ook vorige knabbel en babbel zeeman trui)

10 likes

Zo leuk :heart_eyes: door deze little dutch lijn hebben we een oceaan thema babykamer. Het begon met het boxkleed en toen kon ik niet meer stoppen haha. Inderdaad ook veel van sostrene grene erbij @Suikerklontje

3 likes

Boxkleed heb ik ook inderdaad haha, zo lekker dik is ie ook. Volgens mij heb ik de halve collectie inmiddels wel :rofl:

2 likes

Haha, wij hebben de houten babygym er van. Hele leuke collectie inderdaad

(Hebben ook de dekentjes voor wieg/ledikant/reiswieg van dat merk en een maxi cosi stoffen hoes, zijn ook echt fijn)

2 likes

Dit wordt het eerste pakje voor m’n zoon :heart_eyes:.
Ik heb al een dochter en haar eerste pakjes waren geel en groen en heel stom, achteraf heb ik spijt dat ik haar nooit roze aan deed. Dus ik ga nu op safe :stuck_out_tongue:
Is van H&M.

En nu weer even bijlezen. Heb al een paar weken niet in dit topic gekeken, raak helemaal overprikkeld steeds :joy:

22 likes

Dit vloerkleed van de kwantum.

21 likes

Volgens mij ben ik een van de weinige die nooit de stoel heeft gebruikt op de babykamer :joy:

Ik had geen eens een stoel. Deed alles in bed. Gaf borstvoeding en ik ging lekker warm in bed liggen. En zoontje sliep 6 maanden in een co sleeper.

Ik snap de functie van zo’n stoel nooit zo goed :rofl:

5 likes

Het kleed

17 likes

Ik gebruik dat ook niet. Sowieso de babykamer niet eigenlijk, alleen de kleren in de kast. Maar J is er zelf nooit :sweat_smile:

2 likes

Als ik T vraag naar z’n kamer te gaan loopt ie maar de onze haha. Logisch want daar slaapt ie natuurlijk…
Ook nooit de stoel gebruikt :see_no_evil:
Na een paar maanden dus ook verkocht haha

1 like

Wij geven in de stoel (poang van de IKEA :ok_hand::ok_hand:) de fles. Jongste wordt helemaal hysterisch als we de fles beneden op de bank of boven in ons bed geven en daarna overleggen in zijn eigen bedje.
Dus dan maar op zijn kamertje en vanuit de stoel overleggen in zijn bedje, dat gaat wel goed.
En we troosten hem ook in de stoel als hij 's nachts moet huilen. Anders huilt hij oudste, middelste en man/mij wakker als we ermee gaan lopen op de gang of op onze slaapkamer.

2 likes

Ohhh zo leuk! Ons zoontje krijgt dadelijk in ons nieuwe huis eindelijk een kleine kamer helemaal voor zichzelf, en dit lijkt me echt super leuk daar.

2 likes

Ik vind het er vooral ook erg leuk uitzien. Bij vriendinnen heb ik trouwens ook regelmatig opgepast in de avond en als ik dan even een voeding moest geven ging ik op de stoel zitten, dan kruip ik niet in hun bed. :sweat_smile:

1 like

Wol! Reguleert de temperatuur heel mooi, anders dan die synthetische teddy-stoffen. Engel en Disana hebben hele mooie wolfleece dekentjes, en merinowol is ook heel fijn. Kriebelt niet en van nature antibacterieel.

Voor in de maxicosi heb ik een wikkeldoek van Alwero, ook van wol :sheep: (ja fan hier)

Super mooi, maar ik kan de shop niet vinden :sleepy: Heb je een link?

1 like

Hier ook :joy:. Als ik tegen I zeg, naar je eigen bed dan denkt ze dat ik een grapje maak :joy:. Maar we tillen haar de laatste tijd wel over want met 4 op een rij is wel errug krap :sweat_smile:

Dit hoort niet helemaal in dit topic denk ik :sweat_smile: maar slapen jullie kinderen dan bij jullie op de kamer/in bed @Coco @Fishing? Ik word voor het eerst moeder, maar ken dit ook niet in mijn omgeving. Wel de eerste paar maanden met een co-sleeper oid, maar dan gaan alle kindjes naar hun eigen kamertje. Ben vooral heel nieuwsgierig waarom, hoe, etc.

Ik krijg er ook vrij veel commentaar op, maar voelt voor mij persoonlijk het fijnste zo. Ik heb dus wel een wiegje naast mijn bed. Ik probeer de baby daar in de lange ruk (meestal gaan ze die naar een paar weken maken) van 21:30 tot 03:30 in te laten slapen. Ik merk dat ik dan ook dieper kan slapen. Daarna slaapt hij onrustiger en wilt hij regelmatiger drinken. Dus dan vind ik het gewoon makkelijker om hem naast mij te laten slapen. Ik doe dan gewoon mijn shirt omhoog en dan kan hij zelf drinken. Je moet wel op je houding letten en zorgen dat je dus niet te diep slaapt.

Bij mijn dochter heb ik het ook zo gedaan. Toen ze wat ouder werd en zelf kon draaien enzo liet ik haar gewoon er tussen liggen en hoefde ik ook niet per se meer zo te liggen dat ze niet kon zwerven. Ik merkte gewoon hoe ouder zij werd hoe dieper ik ging slapen. Nu valt ze in ons bed in slaap om 19:30 en tillen wij haar over als wij gaan slapen. Soms komt ze 's nachts weer terug en dan mag ze bij ons liggen en soms is het al ochtend voordat ze terug komt.

Wij (ik en vriend) vinden het gewoon heel fijn om de kinderen bij ons te hebben 's nachts. Ik slaap er ook niet slechter of minder om. Wat ik ook fijn vind is dat je vrij adequaat kan voeden. Dus omdat ze zo dicht bij zijn hoor ik aan de smakgeluiden die ze gaan maken al dat ze willen eten en heb ik ze al aangelegd voordat ze wakker worden :stuck_out_tongue:

Je voelt straks zelf wat je fijner vind. Ik zou zelf wel beginnen met in een co-sleeper of een los wiegje op je kamer. Vooral de eerste nachten vinden de meeste het heel fijn om hun baby dichtbij te hebben. Je merkt daarna zelf wel of je heel diep blijft slapen of juist heel ligt. En of het veilig voelt om je baby af en toe naast je te laten slapen. Ik ken ook meiden die helemaal niet goed kunnen slapen met hun baby naast hun. En heb ook wel eens gehoord dat sommige baby’s er onrustig door kunnen slapen. Maar ik vind het gewoon zo fijn die warme lichaampjes tegen me aan, kan ik echt van genieten. Maar gaandeweg ga je zelf merken wat voor jou het beste werkt!

Edit: Ik heb de oudste wel eens geprobeerd hoor in haar eigen bedje. Dat is ook wel een tijd goed gegaan en toen ineens weer niet. Maar ze gaat dan zo intens huilen en dan denk ja waarom eigenlijk? Als zij graag bij ons wilt liggen en wij vinden het niet erg. Moet ik het dan alleen doen omdat het ‘‘hoort’’? Ze valt wel alleen in slaap in ons bed meestal.

8 likes